Svetovno prvenstvo v motokrosu je letos zelo napeto in razburljivo. V elitnem razredu MXGP, v katerem slovenske barve z licencama AMZS zastopata Tim Gajser in Jan Pancar, je v boju za naslov svetovnega prvaka še vse odprto. Slovenski motokros šampion, ki je na zadnji dirki v Turčiji dopolnil 28 let, ima pred prvim zasledovalcem v skupnem seštevku Jorgejem Pradom dve dirki pred koncem 14 točk prednosti. Zaloga ni velika, zato bo dirka na Kitajskem v Šanghaju verjetno sila napeta, saj bo Španec na vse možne načine skušal zaostanek zmanjšati oziroma prenesti odločitev o tem, kdo bo svetovni prvak na zadnjo dirko, ki bo konec meseca v Cozarju v La Manchi v Španiji. Gajser se dobro zaveda, kaj mora storiti na zadnjih dveh preizkušnjah, na katerih je teoretično možno maksimalno osvojiti še 120 točk.
Na Kitajsko imam lepe spomine, saj sem tam leta 2019 prejel pokal za zmago v svetovnem prvenstvu razreda MXGP. Predvidevam, da bo proga tokrat drugačna, vendar so organizatorji nazadnje vse opravili dobro, tako da me zanima, kaj bodo pripravili tokrat. Dirka bo verjetno malce drugačna, saj jo bomo vozili v ponedeljek, vse ostalo pa ostaja enako. Dejansko pa jo že komaj čakam,
je povedal Gajser pred devetnajsto od skupno dvajsetih preizkušenj svetovnega prvenstva v motokrosu. Konkurenca bo znova nekoliko okrnjena, kar bo priložnost za Jana Pancarja, ki je na dirki v Afyonkarahisarju v Turčiji znova potrdil, da je bržčas najboljši netovarniški voznik v karavani svetovnega prvenstva elitnega razreda MXGP. Enakovredno se je kosal in bil celo boljši od nekaterih uveljavljenih motokros voznikov, ki imajo zagotovljene sedeže v tovarniških ekipah tudi v naslednji sezoni, a mu preprosto niso kos, četudi Pancar nima take podpore v smislu materiala in ostalih resursov, kot imajo to na voljo tekmeci iz tovarniških moštev. Preizkušnja na Veliki nagradi Kitajske bi mu lahko z dobrimi vožnjami še malce bolj odprla vrata v kakšno od ekip, ki še nimajo rešene kadrovske križanke voznikov za leto 2025 oziroma iščejo ambiciozne voznike, s katerimi bi lahko v prihodnosti nadgradili trdo delo v razvoju motorja in motocikla za motokros dirkanje na najvišji ravni.
Organizator je dirko zaradi prihajajočega tajfuna s ponedeljka prestavil na nedeljo, 15. septembra. Prva vožnja dirke za VN Kitajske v Šanghaju v razredu MXGP bo ob 5. uri 15 minut, druga pa se bo začela ob 7. uri in 10 minut po slovenskem času.
Trial v Lukovici
Poligon Avto Kveder v Lukovici bo v nedeljo, 15. septembra, prizorišče četrte dirke sezone odprtega državnega prvenstva Slovenije v trialu. Preizkušnjo bodo pripravili člani AMTK Koper, ki se nadejajo dobre udeležbe voznic in voznikov na predzadnji preizkušnji za državne naslove. V absolutni konkurenci je še vse odprto, zato bodo tokrat morebitne napake še toliko bolj odločilnega pomena. V najboljšem položaju je sicer Marino Velušček (GAS Vrtejba), a njegova prednost pred tekmeci je minimalna. V mladinski konkurenci bo znova v vlogi prvega favorita mladi up Lovro Setnikar (AMD Lukovica), ki bo lahko s pridom unovčil izkušnje, ki jih je pridobil na zahtevnih tekmah evropskega prvenstva, na katerih se je letos premierno preizkušal. Med ženskami je po treh dirkah v vodstvu Ines Pezić Pregrad (AMD Lukovica) in presenečenje bi bilo, če ji vodstva ne bi uspelo zadržati. Med otroci pa bo skušala čim več spet pokazati Tinkara Mes (AMD Lukovica), ki s tekme v tekmo vozi bolje in se ji pozna, da pridno trenira ter dobro osvaja nove tehnike obvladovanja trial motocikla na ovirah in naravnih progah.
Karting v Slovenji vasi in Angliji
Sezono državnega prvenstva Slovenije v kartingu bodo v AMZS Karting in motošportnem centru na četrti dirki sezone v nedeljo, 15. septembra, zapečatili voznice in vozniki, ki se borijo za državne naslove v letu 2024. Organizacija zadnje dirke je v rokah članov AMD Ptuj, ki se bodo potrudili pripraviti preizkušnjo, na kateri bodo vsi lahko pokazali, kaj znajo in zmorejo ter dosežejo zastavljene cilje. Vozili bodo v razredih Rotax Micro, Rotax Mini, Rotax Junior, Senior MAX, DD2 in KZ2, pri čemer vožnje v razredu Rotax Junior ne bodo štele za državno prvenstvo.
Na mednarodnem prizorišču bosta namreč v razredu OK Junior dva slovenska voznika z licencama AMZS tekmovala na svetovnem prvenstvu v kartingu na progi PF International v bližini Granthama v Angliji. Slovensko karting znanje in moč bosta med vrstniki skušala čim bolje pokazati Jure Levar in Oskar Poberaj. To pomeni, da je v razredu Rotax Junior državni prvak že znan, in sicer je to s 188 točkami na treh dirkah postal Jure Levar pred Nikom Brecljem (oba AMD Šlander Celje), tretji pa je Maj Rakuša (AMD Ptuj). V ostalih kategorijah pa je še vse odprto v boju za prva tri mesta, kar bi lahko prineslo obilo zelo zanimivih in napetih voženj na stezi v Slovenji vasi.