Motokrosiste čaka VN Švedske v Uddevalli

Prihajajoči konec tedna prinaša cel kup nastopov slovenskih motošportnikov v mednarodni konkurenci na dirkah svetovnega in evropskega prvenstva na prizoriščih širom Evrope.

Tim Gajser (243) je povsem osredotočen na dirko za Veliko nagrado Švedske, ki bo v branjenju prvega mesta v skupni razvrstitvi razreda MXGP zelo pomembna.
Tim Gajser (243) je povsem osredotočen na dirko za Veliko nagrado Švedske, ki bo v branjenju prvega mesta v skupni razvrstitvi razreda MXGP zelo pomembna.

Motokros karavana svetovnega prvenstva se bo tokrat merila na Veliki nagradi Švedske, ki bo v Uddevalli. To bo petnajsta preizkušnja sezone, v kateri je v razredu MXGP v najboljšem položaju Tim Gajser, ki ima pred drugouvrščenim Špancem Jorgejem Pradom 24 točk prednosti, tretji v skupnem seštevku, Nizozemec Jeffrey Herlings, pa zaostaja 38 točk. Nosilec rdeče številke vodilnega v skupnem seštevku se dobro zaveda, da je še vse odprto, zato prostora za kakršnokoli taktiziranje ni. Naslov svetovnega prvaka prinašajo do konca sezone samo vožnje na vso moč, vendar velikega pomena utegne biti tudi konstantnost voženj.

V preteklosti sem v Uddevalli že zmagal, ampak to je zgodovina. Nazadnje v Lommlu mi ni šlo, pred tem pa sem zmagal v Loketu, kar govori o tem, kako hitro se lahko stvari spremenijo. Zdaj sem popolnoma osredotočen na dirko na Švedskem, da se na njej izkažem in jo odpeljem najbolje, kot znam in zmorem, ter da se vrnem nazaj v dober ritem rezultatov,

je povedal slovenski motokros šampion, ki je na stezi Glimminge Motorstadion lani osvojil skupno 10. mesto. Vnovič bo veliko odvisno od dobrih štartov, ki pa jih je Gajser v zadnjem času močno popravil, zato lahko na tokratno dirko zre z optimizmom vedoč, da ga bodo tekmeci vseskozi brez zadržkov silovito napadali in skušali sklatiti s prvega mesta v skupnem seštevku. Tudi Jan Pancar se je popravil pri vožnjah iz štartnega bloka in je ta element popravil. Nazadnje je v Lommlu vozil bolan, zato ni zmogel pokazati vsega, kar zna in zmore in česar je sposoben. V skupnem seštevku razreda MXGP je na 15. mestu in lovi Francoza Benoita Paturela, a mu za vrat diha Norvežan Cornelius Toendel. Zato bo za Pancarja dirka v Uddevalli zelo pomembna. Čeprav ni ljubitelj mehkih podlag, kakršna ga čaka, pa se bo zanesljivo potrudil po najboljših močeh, da doseže rezultat, ki bi ga obdržal v stiku s srditima tekmecema.

Jan Pancar (253) se bori za 14. mesto v skupni razvrstitvi razreda MXGP.

Prva vožnja dirke za VN Švedske v Uddevalli v razredu MXGP bo v nedeljo, 11. avgusta 2024, ob 14.15, druga pa se bo začela ob 17.10.

Setnikar na Češkem

Sezona evropskih dirk v trialu se bo za mladega slovenskega voznika Lovra Setnikarja končala prihajajoči konec tedna. V Kramolinu na Češkem bo četrtič letos stal na trial motorju na dirki evropskega prvenstva ter skušal zbrati čim manj kazenskih točk na posameznih sekcijah na zahtevnem terenu. V premierni sezoni med evropskimi tekmeci je Setnikar daleč najmlajši voznik v razredu Youth International Championship. Zato je zanj pomembno, da predvsem nabira izkušnje in se privaja na različne terene, ki so drugačni od tistih, kot jih je vajen na dirkah v slovenskem prvenstvu. Prav tako je zanj pomembno, da spozna različno težavnost posameznih sekcij znotraj kategorije in se jim čim bolj prilagodi. Zato rezultat tudi tokrat za Setnikarja ne bo v ospredju, vsekakor pa lahko pokaže, česa je sposoben v ostri mednarodni konkurenci, v kateri bi lahko ob dobrem treningu čez nekaj let tudi sam morda krojil vrh na evropskih trial preizkušnjah. Dirka se bo odvijala v časovnem oknu od sobote, 10. avgusta 2024, do nedelje, 11. avgusta 2024, v dveh dneh pa bodo izvedli dve preizkušnji.

Lovro Setnikar bo z dirko v Kramolinu na Češkem sklenil letošnje evropske nastope v trialu.

Ivačič in Grmek v Nemčiji

Stralsund na severovzhodu Nemčije (približno 70 km vzhodno od Rostocka) bo v soboto, 10. avgusta 2024, prizorišče polfinalne preizkušnje evropskega prvenstva v speedwayu za pare, kjer se bo za vstop v finale potegovala tudi slovenska reprezentanca. Tvorila jo bosta Matic Ivačič in Anže Grmek, ki sta letos slovenske barve že branila v polfinalu Pokala narodov v začetku julija v Manchestru. Slovenski dvojec se bo v močni konkurenci parov iz Norveške, Velike Britanije, Nemčije, Češke, Švedske in Ukrajine skušal prebiti v finale, ki je predviden 20. oktobra v Lonigu v Italiji. Vanj vodijo samo prva tri mesta na dirki. Slovenska zasedba z mehaniki in trenerji, ki ji bo v boksih poveljeval ter jo vodil Gregor Arnšek, se zaveda, da oba voznika čakajo ostre bitke na stezi, na kateri nimata prav veliko voženj. Ivačič in Grmek jo bosta lahko dobro preizkusila in nastavila motorje na prostem treningu ob 15. uri, prva vožnja pa bo nato na sporedu ob 19. uri.

Matic Ivačič (v ospredju) in Anže Grmek bosta skušala priti do enega od prvih treh mest, ki vodijo v finale evropskega prvenstva parov.

Tudi Jelenc v Nemčiji

Z močno evropsko konkurenco se bo konec tedna soočil tudi Nace Jelenc, ki bo od sobote, 10. avgusta 2024, do nedelje, 11. avgusta 2024, tekmoval v Meltewitzu v Nemčiji (približno 40 km vzhodno od Leipziga) v mini enduru. Mladi 16-letni voznik, sicer član AMD Radovljica, je na dirki evropskeg prvenstva debitiral sredi julija v Monteilsu v Franciji, kjer je spoznal, kako zahtevne so tovrstne preizkušnje na mednarodni sceni. V razredu 125 mini se je dobro znašel in si v dveh dneh privozil skupaj 15 točk za skupno lestvico, na kateri pred zadnjo dirko zaseda 21. mesto. Tudi ta preizkušnja, sicer zadnja v evropskem merilu za letošnjo sezono, bo za Jelenca nova priložnost, da si nabere čim več izkušenj, ki jih bo lahko nato s pridom uporabil tako v pripravi treningov, kot tudi na dirkah, ki ga čakajo v prihodnosti.

Naceta Jelenca v Nemčiji čaka nova težka in zahtevna mini enduro preizkušnja na evropski ravni.

Slovenski cestno hitrostni motociklisti na Grobniku

Aktivni bodo tudi cestno hitrostni motociklisti, ki jih v soboto, 10. avgusta 2024, in nedeljo, 11. avgusta 2024, čakata preizkušnji v tekmovanju Alpe Adria, v katerem nekatere kategorije štejejo tudi za evropski pokal. Dirka bo na Grobniku, kar pomeni, da problemov s poznavanjem steze slovenski vozniki ne bi smeli imeti. V razredu Stock 1000 je v najboljšem položaju Marko Jerman, ki je po polovici sezone na vodilnem položaju v skupnem seštevku, enako kot tudi Aleš Brzin, ki vodi v razredu Cup 1000. Dirko bi utegnila za dober trening pred pomembnimi dirkami za slovensko prvenstvo dobro izkoristiti tudi Domen Lipnik in Enej Logar, ki vozita v razredu Stock 600, Marko Bolko pa tekmuje v razredu Superbike.

Aleš Brzin (19) se po polovici sezone tekmovanja Alpe Adria v razredu Cup 1000 nahaja skupno na prvem mestu.

Ključne besede


AMZSMXGPTim GajsermotokrostrialJan PancarMatic IvačičAlpe Adriaspeedwaycestno hitrostni motociklizemevropsko prvenstvoGrobniksvetovno prvenstvoAnže Grmeksvetovno prvenstvo v motokrosulicencaLovro SetnikarNace Jelencmini enduro