Pred začetkom letošnje izvedbe relija Dakar, ki že četrto leto zapored poteka po brezpotjih Savdske Arabije, so organizatorji napovedali, da bodo tokratne etapne preizkušnje najtežje, odkar reli poteka na tem delu sveta.
Foto: Simon Marčič racing team
Napovedi so se uresničile že na prologu, ko se je Toni Mulec, ki se relija Dakar udeležuje drugič zapored, pretirano prepustil tekmovalni vnemi, zaradi česar je pozabil na natančno navigiranje, kar mu je prineslo zadovoljiv, vendar ne najboljši rezultat. Z začetniškimi napakami prvi dan ni imel težav izkušeni Simon Marčič, ki vnovič tekmuje v razredu Original. Je pa Mariborčanu nekoliko, po sicer odličnem začetku, pokvarila dan tehnična okvara. Zaradi uhajanja olja iz pogonskega agregata ni uspel razviti svoje polne hitrosti.
Odločena, da po počasnem začetku nadoknadita zaostanke
Slovenskima dirkačema tudi v najtežjih pogojih ne manjka odločenosti in brezkompromisne volje. Svoj bojevniški obraz je že na prvi etapi, od Al Ule do Al Henakiyah-a, pokazal Marčič. Po prvotnih težavah z novostjo letošnjega Dakarja, digitalno navigacijo, je bil trno odločen, da nadoknadi zaostanek. Toda zahtevna podlaga na 414 kilometrov dolgi etapi je razlog, da je 41-letni Štajerec v bivak prišel s pomočjo helikopterja. Na srečo jo je med enim izmed skokov skupil le njegov motor, saj je pristal na skali in odlomil vezni člen med zadnjim amortizerjem in sprednjim delom okvirja motorja:
Žal se je končalo tako, kot sem si najmanj želel. Boril sem se naprej, odpeljal sem še 300 km, kljub temu, da je kolo drselo po zadnjem rezervoarju za gorivo. Dobrih 60 km do cilja pa se je zadnje vzmetenje dokončno zlomilo. Za dobro uvrstitev v skupnem seštevku se ne morem več boriti, ostajam pa še v igri, da napadam etapne zmage. To je zdaj moj cilj, vendar je razočaranje res veliko.
Prva etapa je razumljivo veliko bolje minila za Mulca, ki se je po rezultatsko neuspešnem prologu s 85. mesta moral prebiti naprej. Start iz ozadja mu je prinesel težave na postankih, v obliki dolgega čakanja v vrsti za dolivanje goriva kot pri vožnji v oblakih prahu, ki so jih dvignili dirkači pred njim. Kljub vsem nevšečnostim je po 541 kilometrski prvi etapi pridobil 54 mest v skupnem seštevku:
Današnja navigacija je bila zelo zahtevna, a sem z njo kar zadovoljen. Čeprav je moja hitrost še vedno previsoka glede na mojo sposobnost branja potne knjige. Recimo, da sem se včeraj dejansko nekaj naučil, kar je pozitivno. Ko se bo moja hitrost še uskladila z branjem potne knjige, pa bom dejansko lahko ciljal še višje.
V nadaljevanju bolj previdno in manj težavami
Dirkače so na brezpotjih Savdske Arabije čakale nove zahtevne preizkušnje, na katerih se večkrat spremeni podlaga. Od mivke, kamnov do ošiljenih skal, ki lahko v trenutku poskrbijo, da se tekmovalcu dan postavi na glavo. Tako Mulec kot Marčič sta drugo etapo oddelala dokaj mirno, čeprav je prvemu nekaj nevšečnosti povzročal eden od sotekmovalcev, ki se je miselno in dirkaško želel poigrati z njim.
Marčič se je razumljivo boril z motorjem, ki ga je usposobil, kolikor se je v kratki noči dalo. Tudi na tretji maratonski etapi je zahvaljujoč svojemu "McGyverskemu" znanju in štajerski trmi uspešno prevozil 733 kilometrov in je etapo od Al Duwadime do Al Salamiye zaključil na 6. mestu v razredu Original ter 62. v skupni konkurenci motoristov.
Peti tekmovalni dan je za oba minil bolj mirno kot predhodni. Mulec, ki je na 3. etapi doživel trk s skalo in je odlomil zadnji kolut zavore, je na peti dakarski dan dirkal sproščeno, zaradi česar se je večkrat prehitel z Avstralcem Danielom Sandersom, potem pa z najboljšimi na letošnji dirki med motoristi skupaj iskal kontrolne točke. V cilj je prišel cel in je po štirih etapah na 19. mestu v skupnem seštevku, peti pa je v svojem razredu Rally2.
Najtežje danes je bilo dirkanje na prostranih planotah, ki so čisto prepredene s špurami in se je zato zelo težko orientirati, organizator pa je točno na ta mesta poskril največ kontrolnih točk. Poleg adrenalina pri iskanju točk, drugih kritičnih momentov danes ni bilo. Ponoči sem se lepo naspal, utrujenosti nisem čutil, poleg tega pa sem po treh dolgih dneh danes prvič lahko jedel ob normalni uri,
je po novem zahtevnem dirkaškem dnevu strnil misli Mulec.
Po novih odpeljanih 631 kilometrih se stvari počasi postavljajo na mesto tudi Marčiču, ki je končno lahko ujel svoj ritem in dirkal za dušo ter brez skrbi:
Danes je bilo super, sploh je bilo dobro dopoldne. Na prvi kontrolni točki sem bil celo drugi v svojem tekmovalnem razredu. Za tem se mi je odlomil en nosilec, kar je po vsej verjetno posledica prvega dne, ko je na ta del delovalo veliko vibracij. Škoda dobrega rezultata, morda celo etapne zmage. S prvimi stopničkami v razredu Original sem zadovoljen. Forma se mi počasi dviguje in se sestavljam nazaj.
Četrto etapo je v razredu Original končal na vrhunskem tretjem mestu, kar mu daje energijo in motivacijo za naslednjih osem etap, ki dirkače čakajo do 19. januarja. Najtežja bo zagotovo šesta etapa, ki bo skupaj potekala kar 48 ur, tekmovalci pa bodo iz četrtka na petek, če bodo dosegli enega od kampov, morali spati kar pod milim nebom.