Po polovici relija Dakar Mulec in Marčič ostajata v igri za visoki uvrstitvi

Na 45. izvedbi slovitega dakarskega relija slovenske barve z licencama AMZS zastopata Simon Marčič in Toni Mulec. Po polovici preizkušnje Slovenca ostajata v igri za visoki uvrstitvi v svojih kategorijah.

Toni Mulec med vožnjo v eni od etap 45. relija Dakar. (Foto/Rally Zone)
Toni Mulec med vožnjo v eni od etap 45. relija Dakar. (Foto/Rally Zone)

Za številne ljubitelje vzdržljivostnega motociklizma je reli Dakar najzahtevnejša preizkušnja na svetu v tej panogi. Za vozniki je prvi teden 45. izvedbe tega relija, ki tudi letos poteka po brezpotjih Savdske Arabije. Slovenijo na njem zastopata prekaljeni Simon Marčič in premierno Toni Mulec. Oba slovenska predstavnika z licencama AMZS sta se v prvih osmih etapah srečevala z različnimi težavami, ki pa sta jih uspešno reševala vsak po svoje.

Tudi sreča je faktor

Marčič vozi v kategoriji Original by Motul, v kateri je odvisen zgolj sam od sebe. To je kategorija, v kateri ni dovoljena nobena zunanja pomoč, zato je izjemno pomembno, da v zahtevnih razmerah za dirkanje dobro pazi na pogonski agregat in se na trasah izogiba zapletom, ki bi ga lahko posledično spravile v težave, zaradi katerih bi moral namesto počitka popravljati motocikel. Pri tem je pomembno imeti tudi kar nekaj sreče. V šesti etapi je Marčič dobršen del trase prevozil praktično zgolj na platišču, saj je nesrečno ostal brez zraka v pnevmatiki po okvari moussa, ki skrbi, da zrak ostane v pnevmatiki. K sreči se je vseeno z veliko mukami prebil do kontrolne točke, nato pa mu je eden od tekmovalcev, ki so odstopili, nepričakovano in nesebično daroval kompleten obroč s pnevmatiko, kar je bila za Marčiča odrešitev, in je lahko uspešno privozil do cilja.

Da sem tukaj, je super! Imel sem še nekaj drugih problemov. Tudi rezervoar recimo ni bil v redu spojen – očitno ga po včerajšnjih težavah nisem dobro spojil in sem moral potem razstavljati motor, ampak ja… Če je to, to od težav na letošnjem Dakarju, potem sem vesel,

je povedal Marčič, ki se po osmih etapah v svojem razredu Original by Motul nahaja na 7. mestu, absolutno pa je v kategoriji Rally 2 skupno na 32. mestu. Do cilja Marčiča zagotovo čaka še kar nekaj izzivov na trasi, ki se bo zdaj odvijala tudi po razvpiti puščavi Rub' al Khali (Prazna četrt), v kateri se lahko mehke sipine zaradi vremenskih razmer (predvsem vetra in morebitnih peščenih viharjev) praktično spreminjajo ne le iz dneva v dan, ampak celo iz ure v uro. To pomeni, da bo potovalna knjiga lahko sila malo ali pa celo povsem neuporabna in to bi znalo vsem povzročati dodatne neprijetne ali celo življensko nevarne preglavice.

Simon Marčič dirja proti cilju ene od etap na 45. reliju Dakar.

Iznajdljivost in preudarnost

Debitant na letošnji preizkušnji Toni Mulec vozi v tovarniški ekipi HT Rally Raid Husqvarna Racing in ima zato malce manj skrbi okrog priprave motorja, čeprav je tudi sam zelo vpet v popravila in priprave motocikla za posamezne etape ter ga vseeno izvrstno pozna.. Ker je na tej zahtevni dirki prvič, je zanj vse novost in vsaka etapa praktično velikanski izziv, s katerim pa se za zdaj izvrstno spopada. V preteklih dneh je imel sicer med vožnjo kar nekaj problemov s hladilnikom, a jih je uspešno in iznajdljivo rešil.

Trasa je zelo zahtevna, saj se pod peskom na številnih mestih skrivajo skale, zato je potrebna skrajna previdnost. Zaradi težav s hladilnikom sem vozil počasi, da sem čim manj obremenjeval motor in da je radiator puščal čim manj vode. Vedel sem, da me na določeni točki lahko dohitijo avtomobili, a sem to moral požreti, saj je bil na kocki moje celoten Dakar. Ko se mi je tik pred ciljem ponovno pregrel motor, sem ustavil in spet "razdiral" motocikel, da sem prišel do hladilnika in mu dolil vodo in takrat so me dejansko ujeli avtomobili. Ko se to zgodi, je varneje, da se malo umakneš. To sem tudi storil, medtem pa zgrešil en 'waypoint', vendar se v tisti zmedi in prahu tega sploh nisem zavedel,

je Mulec slikovito opisoval dogajanje na trasi po koncu šestega tekmovalnega dne. V kategoriji Rally 2 je Mulec po osmih etapah skupno na 9. mestu, med debitanti pa celo na 4. mestu. Vsekakor si bo globoko v spomin vtisnil 8. etapo, v kateri je v razredu Rally 2 osvojil imenitno 3. mesto ter povsem upravičil zaupanje, ki so mu ga ponudili v moštvu Husqvarne. V ponedeljek, 9. januarja, je za vse udeležence prost dan, nato pa se bo reli nadaljeval v torek in končal v nedeljo, 15. januarja.

Mulec je po polovici relija uspešno rešil vse probleme z motociklom, ki jih je imel do sedaj na poti. (Foto/Rally Zone)

Ključne besede


AMZSrelilicencaSimon MarčičToni MulecDakarvzdržljivostni motociklizem