V Divači navdušeni stari in mladi

Športna sekcija AMD Divača Racing team je v sklopu 17. občinskega praznika občine Divača v sodelovanju z društvom AMD Divača, AMZS in občino Divača pripravila prireditev Dan motošportov in minimoto test day.


Konec šolskega leta je odlična priložnost, da otroke nagradimo in razveselimo z nevsakdanjo dogodivščino. Tako so razmišljali tudi organizatorji Dneva motošportov in minimoto test day-a, ki je potekal 17. junija 2022 v Divači. Športna sekcija AMD Divača Racing team je s prireditvijo želela doseči dva poglavitna cilja društva: predstaviti širši javnosti različne motošporte in dati možnost otrokom, da se prvič preizkusijo in sedejo na motocikel.

Dan motošportov

Kdo lahko ljudem bolje predstavi motošport kot športnik, ki zanj živi in z njim dosega zavidljive rezultate? Nihče. Otroci, mladostniki in tudi odrasli, ki vsako prosto urico namenijo svojemu športu, so z veseljem občinstvu povedali nekaj besed o dejavnosti, ki kroji njihov prosti čas. Novinec v slovenskem državnem prvenstvu, mladi Kai Vehabović, in slovenski podprvak v minimotu v članski kategoriji, Tadej Maver Guštin, sta predstavila minimoto. Ko ga pogledate, morda res mislite, da je ta mali motorček igrača, vendar je vaša predstava daleč proč od resnice. Dirkalni minimoto dosega hitrost čez 140 km/h in pod oklepom skriva motor z 20 konjskimi močmi. Brez vzmetenja, brez vseh olepšav, ta mini raketa ne prenese napak, zato je veliko znanih imen moto GPja začelo dirkaško kariero prav na minimotu.

Minimoto motocikli pripravljeni za preizkus.

Tian Krševan, dolgoletni minimoto prvak in odličen dirkač v panogi Mini GP 10, je gledalcem skupaj s Tadejem Maverjem Guštinom predstavil vožnjo z motociklom Ohvale. Ohvale, ki je na prvi pogled miniatura večjih dirkalnih motociklov, je za dirkače zlasti pomemben pri prehodu iz minimota na večje modele. Na motociklu Ohvale se dirkači srečajo tudi z menjalnikom. Ta je lahko avtomatski, če želite poseči po močnejših motociklih, pa boste morali prestave menjati ročno. Tudi sicer je položaj vožnje že zelo podoben tistemu, ki ga mora dirkač imeti na večjih motociklih, torej odlična šola za tiste, ki gledajo naprej.

Tian Krševan in v ozadju Tadej Maver Guštin na motociklih Ohvale.

Ni naključje, da je eden izmed naših najobetavnejših cestno hitrostnih dirkačev, Enej Krševan, prišel na prestižen Hawkers European Talent Cup prav s prvenstva Ohvale. Enej je bil vrsto let državni prvak ali podprvak tako v Sloveniji kot v Italiji, zadnji dve leti pa se je dokazal tudi na prvenstvu Aprilia. Trdo delo ga je pripeljalo do Hawkers European Talent Cup prvenstva, ki je bilo za mlade dirkače že velikokrat vstopnica za Moto 3. Zato Eneju lahko zaželimo le, da mu uspe! Kot predstavnik supermota je bil z nami Marko Ukota. Če s prej predstavljenimi dirkalniki lahko dirkamo le po asfaltu, je posebnost supermota ta, da se z njim lahko podamo tudi izven steze. Slog vožnje se torej ponovno spremeni. Zdaj je del vožnje tudi namerno drsenje po podlagi. Dirkači si pri vožnji supermota pomagajo tudi z nogami. Markovo ime pa ste v zadnjem času verjetno zasledili v povezavi z električnimi vozili. Marko namreč, skupaj s sodelavci, s prvim slovenskim električnim dirkalnikom piše novo poglavje industrijske zgodovine.

Enej Krševan je prve motošportne korake naredil v minimotu, zdaj pa se že prebija v mednarodni konkurenci.

Mladina se je zanimala zlasti za večkratnega državnega prvaka in podprvaka Klemna Švaro, priznanega skuterista. Skuterjev verjetno ni treba posebej predstavljati. Veliko ljudi ima skuter doma ali pa pozna nekoga, ki skuter vozi. Vendar ne mislite, da je vaš skuter podoben Klemnovemu! Klemen nam je s ponosom povedal, da njegov 70 kubični Malossi skuter dosega s 24 konji hitrosti do 170 km/h. Poudaril pa je tudi, da ga uporablja zgolj na dirkalni stezi. Dirkati na cesti ni zanimivo, ko odkriješ, koliko adrenalina lahko sprostiš na dirkalni stezi, kjer so tako pogoji za dirkanje kot varnost bistveno boljši od cestišča.

Klemen Švara je aktualni državni prvak v razredu skuter.

Občinstvo je popolnoma navdušil otroški državni prvak v panogi trial, Lovro Setnikar. V motorističnem pomenu trial pomeni umetnost premagovanja ovir brez napak. Vsaka napaka se v trialu namreč točkuje z negativnimi točkami. To je panoga, v kateri ključno vlogo odigrajo vzdržljivost, koordinacija in koncentracija. In ravno te spretnosti je pokazal mladi Lovro, ko je s svojim motociklom brez sedeža premagoval zanj postavljene ovire. Lovrov motocikel visokih hitrosti res ne dosega, sta pa zato za trial bolj pomembna vzmetenje in zavore. Trial vozniki namreč vozijo motocikel po trasah ali v dvoranah po zanje pripravljenih ovirah.

Lovro Setnikar v "akciji" na eni od dirk državnega prvenstva Slovenije.

Minimoto testni dan

Drugi cilj, ki si ga je društvo AMD Divača zastavilo, pa je bil ta, da otroci prvič sedejo na motocikel. Za veliko otrok bo to mogoče edina priložnost, da se preizkusijo dirkalni motor. Iz izkušenj pa vemo, da je včasih le ena priložnost dovolj, da se otrok navduši za šport. Zakaj torej ne bi omogočili čim večjemu številu otrok, da se preizkusijo z vožnjo minimota?

Otroci so v popolni zaščitni opremi, ki so jo dobili na prizorišču, lahko prvič preizkusili dirkalnik minimota.

V sodelovanju z Minimoto šolo AMD Orjaki smo poskrbeli, da se je v enem popoldnevu skoraj 50 otrok zapeljalo s šolskimi minimoto motocikli. Pred vožnjo so skupaj s starši poslušali osnove varne vožnje. Sledilo je oblačenje v čisto prave kombinezone, izbira rokavic in čelade. Skupaj z izkušenimi inštruktorji so se otroci podali na poligon, kjer so lahko preizkušali svoje spretnosti. Med udeleženci je bilo kar nekaj deklet, ki so izkazale kot odlične voznice!

Otroci so vožnjo hitro obvladali in nato uživali na poligonu, ki je bil postavljen v Divači.

Ravno otroci so tisti, pri katerih lahko naredimo največ za preventivo na cesti. Saj poznate pregovor »Kar se Janezek nauči, to Janez zna«. Tako je tudi pri otrocih. Ko se starši dirkačev pogovarjamo, vsi ugotovimo eno stvar – naših otrok dirkanje po cesti ne zanima. Najsrečnejši so, ko se s svojimi sovrstniki pomerijo na stezi. Tu dosegajo hitrosti, ki jih na cesti ni mogoče doseči. Dirkajo v varnem okolju, saj na stezi ni velike verjetnosti, da se srečate z motociklom, ki pelje v nasprotno smer od vaše ali s srno, ki skoči pred motor. Otroci so zaščiteni, nosijo kombinezone. Zato ne mislite, da so dirkači divjaki. So otroci, najstniki in odrasli, ki poznajo pravila in kulturo vožnje. Ne enačite jih s svojim sosedom, ki brez čelade in v kratkih rokavih divja po cesti. Tisto ni dirkač. Razmislite o tem in razmislite, če ne bi otroka vpisali v minimoto šolo. AMZS-jevi motošportni dnevi so na primer odlična priložnost, da otrok ugotovi, če ga motocikli ali gokarti zanimajo!

Zadovoljstvo otrok po preizkusu je bilo neizmerno. 

Avtor: Kristina Maver, fotografije iz Divače: Tadej Štolfa.

Ključne besede


AMZSsupermotominimotoskutertrialEnej KrševanTian KrševanminigpTadej Maver GuštinLovro SetnikarKlemen ŠvaraAMD Divača