Še boljša fizična pripravljenost ključ do vrhunskih rezultatov

Jan Pancar je letos drugo leto vozil v svetovnem prvenstvu v razredu MX2. S sezono je zadovoljen, ima pa še veliko prostora za napredek.

Pancarju so se trdi treningi letos že obrestovali. (Foto/Goran Krošelj)
Pancarju so se trdi treningi letos že obrestovali. (Foto/Goran Krošelj)

Slovenski motokros ima v Timu Gajserju brez dvoma najodličnejšega predstavnika. Aktualni svetovni prvak v razredu MXGP ima za seboj izvrstno sezono, v kateri je ubranil naslov najboljšega motokrosista sveta. Zelo dobro se je v šibkejšem razredu MX2 odrezal tudi Jan Pancar, ki Slovenijo na dirkah najvišjega ranga prav tako zastopa z licenco AMZS. V ostri konkurenci je v skupnem seštevku zasedel 20. mesto in postavil čvrst temelj, na katerem lahko gradi za leto 2021, v katerem ima smele in visoko zastavljene cilje.

Jan, kako ste zadovoljni s sezono, ki je bila v primerjavi s katerokoli prej zelo drugačna?

S sezono sem zelo zadovoljen. Bila je precej drugačna kot vse sezone pred njo zaradi korone, ampak to ni veliko vplivalo na samo tekmovanje glede same vožnje, je pa imelo velik vpliv na izvedbo. Dejansko je bilo vse potrebno narediti v enem dnevu, bilo pa je kar nekaj komplikacij v zvezi s covid test in prehodi mej, vstopi in izstopi v posamezne države. To je bilo naporno, ampak tako je pač bilo.

Česa ste se letos naučili? Kaj je bilo najtežje (enodnevni paket dirk in v zelo kratkem času optimalno pripraviti motor, naporna potovanja, testi covid-19...) in zakaj? V čem bi se lahko
popravili in napredovali?

Ta sezona mi je dala marsikaj in veliko sem se naučil. Da smo imeli tri tekme na teden, mi je bilo všeč. Res je, da se nisi mogel povsem spočiti, ampak če si se dobro organiziral, potem je bilo časa za počitek dovolj. Ker se proga na treh dirkah zapored na enem prizorišču ni bistveno spreminjala, si jo lahko dobro spoznal in si je bil vajen. To mi je prej manjkalo. Lani sem bil na večini prog prvič, saj sem premierno tekmoval med svetovno elito v razredu MX2, in prog nisem poznal. Najbrž je tudi to pripomoglo, da sem se letos bolje odrezal.

Kje vidite največ možnosti za napredek, da še izboljšate rezultate? Kaj želite za naslednjo sezono dvigniti na višjo raven?

Možnosti za napredek vidim kar nekaj. Zato sem se že začel pripravljati na novo sezono in trenirati. Imam novega trenerja za fizično pripravo Marka Tomiča. Pod njegovim budnim očesom treniram šestkrat na teden in mislim, da bom fizično pripravljenost še popravil, da to ne bo več
morebitna ovira na poti do še boljših rezultatov. Absolutno moram delati na štartih, pa tudi pri nastavitvah motorja za posamezne proge in dirke so še rezerve, ker to pač nikoli ni perfektno. Če bo zima dobra in bo minila brez poškodb, bi se mi to moralo poznati v naslednjem letu.

Z novim trenerjem za fizično pripravo si Pancar obeta nadgradnjo rezultatov. (Foto/Goran Krošelj)

Sodelovali ste na vseh osemnajstih dirkah sezone svetovnega prvenstva in osvojili 115 točk. Koliko imate še rezerve v primerjavi s tekmeci in kje? Tekmeci namreč ne počivajo.

Število točk, ki sem jih osvojil, je glede na lansko leto visoko in sem zadovoljen. Ponosen sem tudi na najboljši rezultat v karieri, in sicer 8. mesto (6. septembra v prvi vožnji VN Italije v Faenzi ter skupno na dirki, op. a.). S tem sem dosegel glavni cilj, ki sem si ga zadal letos, uvrstitev med deseterico na eni od voženj svetovnega prvenstva. Menim, da lahko to še popravim, če bom dvignil fizično pripravljenost. To mi bo omogočilo, da se naučim še več tehnik obvladovanja motorja, kar mi bo dalo še več manevrskega prostora na dirkah. Gre za proces oziroma sestavljanje posameznih elementov, kot npr. členov v verigo.

Letos je bilo zelo naporno, saj so si tekme od avgusta do novembra sledile v peklenskem ritmu. Ste že imeli čas za počitek oziroma glede na dejstvo, da ste študent strojništva, ali ga boste sploh imeli? Kako vas okupirajo študijske obveznosti?

Svetovno prvenstvo je bilo res naporno, saj je bilo veliko tekem in to ni bilo niti malo lahko usklajevati z obveznostmi na fakulteti. Vseeno sem se trudil in vendarle uspeval izpolnjevati fakultetne zahteve. Tudi sedaj sem imel le teden dni počitka in sem se že začel pripravljati na naslednjo sezono. Navajen sem, da treninge in študij kombiniram. Res to ni preprosto, ampak se trudim in do sedaj se mi je po večini vse izšlo, kot sem si zamislil.

Dvajseto mesto v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo je lep dosežek. Kam želite poseči v letu 2021 in kako to doseči?

Želim si poseči v prvo deseterico ali pa vsaj petnajsterico v skupnem seštevku. Osnovni cilj je, da sem med deset. Zavedam se, da bo konkurenca še močnejša, kot je bila letos, in se bo okrepila, saj bo veliko novih tekmovalcev, ki bodo prišli v razred MX2 iz evropskega prvenstva. Ampak z novim trenerjem vem, da bom delal bistveno več, kot sem do sedaj, in menim, da bi to lahko pomenilo korak naprej, ki si ga želim, ter da se na koncu uvrstim med deset najboljših v razredu MX2.

Janov pogled v prihodnost: med deset v skupnem seštevku v razredu MX2 ter sedež v tovarniški ekipi. (Foto/Goran Krošelj)

V letu 2021 nadaljujete v ekipi KTM Racestore MX2 – kako ste se ujeli, in kako ste zadovoljni s podporo (tehnično, logistično, psihološko...). Je morda tu še prostor za napredovanje?

Tako je, v naslednji sezoni nadaljujem z ekipo KTM Racestore MX2, s katero smo se super ujeli in nimam nobenih pripomb. Ampak vedeti moramo, da to seveda ni tovarniška ekipa, s katero bi imel še več pomoči in še boljši material. Za zdaj je tako, vsekakor pa je moj cilj, da pridem v tovarniško ekipo.

Ključne besede


AMZSMXGPTim GajsermotokrosJan PancarMX2svetovno prvenstvo v motokrosusvetovni prvaklicenca