Dirkanja vajena in željna posavska ter širša slovenska publika je v veselem pričakovanju novega obračuna slovenskih voznikov za prestižni speedway naslov, s katerim se je od leta 1992 okitilo samo pet voznikov: Gregor Pintar, Krešo Omerzel, Gerhard Lekše, Matej Ferjan in Matej Žagar.
Zaradi trenutne pereče situacije s koronavirusno boleznijo covid-19 so člani AMD Krško, ki organizirajo preizkušnjo, po navodilih in smernicah Nacionalnega inštituta za javno zdravje uredili poseben sistem rezervacije ter nakupa kart. Teh zato nekaj dni pred dirko pospešeno hitro zmanjkuje. Ob letošnji izgubi speedway steze v Ljubljani so takšni podvigi, kar ta dirka sigurno je, zelo dobrodošli. Prav Krčani so namreč tisti, ki v zadnjem času največ vlagajo v prihodnost slovenskega speedwaya in dejstvo, da so se odločili prirediti dirko v teh zelo zahtevnih razmerah za voznike, gledalce in sponzorje, je vsekakor vredno pohvale.
Menim, da je pred nami ena najtežjih dirk, ki smo jih kadarkoli organizirali. Gre za ogromen finančni, miselni in časovni vložek, ki nam ga brez požrtvovalnih članov društva in zvestih sponzorjev ne bi uspelo realizirati. To delamo zaradi navijačev, naših in nasploh navijačev slovenskega speedwaya. V tej specifični situaciji bomo letos v Krškem organizirali edino dirko za državno prvenstvo, ki bo na koncu dala novega državnega prvaka in pri tem seveda navijamo za naše voznike, da bi naslov po dolgem času ostal v Krškem,
je povedal Gregor Žigante, sicer predsednik AMD Krško. Prizadevni organizatorji si najbolj želijo osvojitve naslova državnega prvaka med posamezniki, ki so ga sicer v zgodovini samostojne Slovenije imeli v rokah le enkrat. To je bilo leta 1994, ko je najboljši v državi postal Gerhard Lekše. Od takrat so se mu nekajkrat približali Izak Šantej, Aleksander Čonda, Samo Kukovica in Matic Ivačič, vendar je bila to ob dveh voznikih svetovnega ranga Mateju Ferjanu in Mateju Žagarju žal misija nemogoče.
Obeta se ostra konkurenca
Letos se obeta zelo napeta dirka, v kateri bi lahko po osemnajstih letih zapored, ki jih je zaznamoval Matej Žagar, morda celo dobili novega na vrhu slovenske speedway piramide posameznikov. Nastop edinega Slovenca, ki tekmuje v svetovnem prvenstvu, še ni potrjen. ST Lendava se predstavlja z dvema tujcema, ki sta prevzela slovensko licenco – to sta Avstrijec Peter Luttenberger in Hrvat Dario Vugrinec. AMTK Ljubljana na dirko pošilja dve mladi orožji. To bosta že preverjeni dvakratni podprvaka Nick Škorja in le 15-letni Anže Grmek, ki je letos naredil lep korak naprej v razvoju in karieri. Ker še ni jasno, ali bo serijski in tudi aktualni državni prvak Žagar nastopil, pri AMD Krško sila resno ciljajo na najvišjo stopničko na zmagovalnem odru. Ob veteranu Denisu Štojsu, vedno hitrejšemu Jerneju Hriberšku ter debitantu Miranu Prazniku, ki na treningih lepo napreduje in kaže zelo hitre vožnje, je tu tudi lanski (in dvakratni) podprvak Matic Ivačič. Letošnja mednarodna sezona se zaenkrat ne odvija po njegovih željah in pričakovanjih, zato bo verjetno marsikaj želel popraviti na zelo pomembni domači preizkušnji.
Moram priznati, da je to ena najbolj neobičajnih sezon do sedaj. Svet se je čez noč spremenil in vsi smo se znašli v novi, nenavadni situaciji, na katero smo se morali prilagoditi. Tekmovalna sezona je zastala in zato nam dirk v letošnjem letu močno primanjkuje. Sezona je skrajšana na dobre tri mesece in v tem času moram priznati, da bi lahko pokazal boljše predstave, kot sem jih. Vendar ostajamo pozitivni, saj če smo zdravi, si lahko zastavljamo višje cilje,
je povedal Ivačič, ki ostaja osredotočen na to, kar ga čaka na dirki, ki bo dala zmagovalca državnega prvenstva ter dodal:
Dirkati pred domačimi navijači je nekaj najlepšega, saj je motivacija še toliko večja. Cilj pa ostaja isti – doseči čim boljši rezultat in pokazati, kar znam. Do konca sezone je ostal le še slab mesec in želim si, da bi jo izpeljal brez poškodb. Za sezono 2021 pa bomo smernice zastavili, ko bomo zaključili z letošnjo.
Štartna lista bo, kot je že v navadi v zadnjih nekaj sezonah, okrepljena z atraktivnimi imeni iz sosednjih držav. Državni prvak bo tisti, ki bo zmagal v finalni dvaindvajseti vožnji, za uvrstitev vanjo in končno zmago pa se bo zanesljivo potrebno pošteno potruditi. Uradni trening bo tokrat zaradi zdravstvene situacije zaprt za javnost.