Sadar z 18. mestom do uspeha kariere

Italijanska Adria je minuli konec tedna gostila uvodno dirko evropskega prvenstva razredov KZ ter KZ2, s sezono pa so začeli tudi tekmovalci v mednarodnem razredu FIA Academy Trophy, v katerem je nastopil Mai Sadar.


Tudi letos slovenske barve z licenco AMZS v kategoriji FIA Academy Trophy zastopa Mai Sadar, ki je nastopil že v lanski izvedbi tekmovanja. Konkurenca je tudi letos izjemna, saj so med šestinštiridesetimi prijavljenimi vozniki številni uveljavljeni kartisti mladinske kategorije.

V letošnji izvedbi tekmovanja FIA Academy Trophy imajo vsi vozniki na voljo šasije priznanega proizvajalca OTK (Exprit), poganjajo pa jih pogonski agregati Vortex, novost za letošnjo sezono pa so pnevmatike priznanega gumarskega opremljevalca Vega. FIA na ta način znova potrjuje, da gre za edinstveno tekmovanje, ki primerja najboljše talente iz vsega sveta pod enakimi pogoji, kjer je finančna komponenta potisnjena v ozadje. Gre namreč za tekmovanje državnih reprezentanc, v katerih nastopajo najboljši mladinci v starostni skupini od 11 do 14 let. To je bila lepa priložnost za Sadarja, da se pomeri z nekaterimi najboljšimi dirkači s petih celin. Zdravstvene razmere so sicer malce oklestile število nastopajočih, zeleno luč za nastop na uvodnem tekmovanju je namreč dobilo le 32 voznikov. Kljub številčno okrnjeni konkurenci pa je bilo na štartu nekaj slovitih imen svetovnega kartinga.

Sadar v enem od ovinkov steze Adria Karting Raceway.

Razmere Sadarju niso bile v prid

Na prostih treningih se je Sadar soočil z zahtevnimi razmerami na stezi, visoke temperature ozračja so namreč močno razgrele asfalt. Nekoliko mehkejša zmes pnevmatik in količina gume, ki se je nabrala na stezi, sta bila glavna dejavnika, da se je mladi Slovenec soočil z razmerami, ki jih sicer ni vajen. Na prostih treningih je tako zaostajal za konkurenco, vendar sta se vztrajnost in trud izplačala ter je počasi ujel priključek. Na kvalifikacijah si je privozil 27. mesto.

Zahtevne razmere so Sadarju otežile delo.

V kvalifikacijskih dirkah je stopnjeval formo in si po vrsti osvojil 14., 13. in 11. mesto, kar je zadostovalo za 27. štartno mesto v finalu. To je bila tudi prva uvrstitev v veliki finale za Sadarja, ki se mu je z dobrim štartom v uvodnem krogu uspelo izogniti trčenju. Na koncu je dirko končal na 18. mestu in tako dosegel uspeh kariere, pri tem pa je le za tri mesta zgrešil uvrstitev med dobitnike točk.

Napeti boji za najvišja mesta

Zmage v razredu Academy Trophy se je veselil Connor Zilisch (ZDA), drugo mesto je osvojil Maxime Furon-Castelain (Luksemburg), treji pa je bil Jonathan Weywadt (Danska). V razredu KZ2 je zmagal Šved Viktor Gustavsson (Birel Art/TM/Vega), drugi je bil domačin Simone Cunati (Birel Art/TM/Vega), tretji pa njegov rojak Giuseppe Palomba (Birel Art/TM/Vega). 
V elitnem razredu KZ je po napetem zaključku dirke tesno zmago slavil Italijan Alex Irlando (Birel Art/TM/Vega), drugi je bil Finec Simo Puhakka (Tony Kart/Vortex/Vega), tretji pa lokalni matador Riccardo Longhi (Birel Art/TM/Vega).

Mai Sadar je z licenco AMZS zastopal Slovenijo.

V razredu FIA Academy Trophy sta predvideni še dirki v Belgiji (Genk) in veliki finale v italijanskem Lonatu. A informacije vodilnih mož CIK-FIA po koncu dirke v Adrii so že namignile na morebitno spremembo koledarja, saj trenutne zdravstvene razmere v državah gostiteljicah niso najbolj rožnate. Podrobne rezultate dirk najdete na tej povezavi, prav tako pa si lahko ogledate tudi celoten posnetek finalne dirke.

Ključne besede


AMZSFIAkartingevropsko prvenstvoMai Sadarlicenca