Prosenik in Jerman pripravljena na Le Mans

Sezona svetovnega prvenstva v vzdržljivostnem motociklizmu se bo naslednji konec tedna začela s tradicionalno prestižno dirko 24 ur Le Mansa.


Tekmovanje, ki s pripravami, treningi in potovanjem dirkačem vzame precej več kot le en dan, bo imelo tudi slovenski pridih; tekmovala bosta Janez Prosenik in Marko Jerman.

Na koledarju vzdržljivostnega SP bodo v letu 2016 štiri dirke, zaradi nekaterih organizacijskih sprememb tekmovanja in zahtev televizijske postaje Eurosport, ki bo prenašala tekmovanja, pa bodo nato naslednjo sezono uradno začeli že jeseni z dirko Bol d'Or v Franciji.

A za zdaj je v središču pozornosti dirkačev letošnja: začela se bo v Le Mansu 9. in 10. aprila, nadaljevala pa z 12-urno dirko v portugalskem Portimau 10. in 11. junija, osemurno Suzuko 31. julija in končala z osemurno dirko v nemškem Oscherslebnu 26. in 27. avgusta.

Oba slovenska dirkača, Janez Prosenik in Marko Jerman, bosta odpeljala celotno sezono. V Le Mansu bo z več izkušnjami nastopil Prosenik, ki bo na tem legendarnem prizorišču, kjer se zbere tudi 100.000 ljubiteljev tega športa, že sedmič. Za Jermana bo letošnji nastop drugi, bo pa ostal v isti ekipi kot lani (Maco Racing), medtem ko je Prosenik zamenjal moštvo in bo zdaj vozil za ekipo BMW Motorrad CEEU. Skupno bo v le Mansu nastopilo 174 dirkačev.

"V Le Mansu smo v zadnjih dneh sicer trenirali, a je bilo večino časa deževno, zato nismo mogli opraviti vseh testiranj. Upam, da bomo imeli pred dirko še kakšno priložnost, ker je na motorju veliko novega. Mislim, da bomo v dežju zelo konkurenčni, z malo sreče pa lahko pridemo med pet. A je 24-urna dirka nepredvidljiva, nazadnje pa bo odločalo to, kdo bo imel manj padcev," je vtise pred uvodom sezone na današnji novinarski konferenci v prostorih krovne zveze AMZS v Ljubljani strnil Jerman.

Tako Jerman kot Prosenik sta poudarila, da je takšna dirka zahteven projekt. Predvsem nočna vožnja med 1. in 6. uro zjutraj je tista, ki od dirkača zahteva veliko, poleg tega pa ne gre le za 24 ur dirke; prišteti morajo še treninge, kvalifikacije (dogajanje se začne že v torek), še kakšno testiranje ... Pa tudi prevoz do 1500 km oddaljenega prizorišča bo Slovencema vzel cel dan. Po kilometrih pa dirkači v tem SP samo na eni dirki prevozijo toliko kot udeleženci prvenstva motoGP v celotni sezoni.

"Zamenjal sem ekipo, ker sem v prejšnji ugotovil, da ne morem napredovati. Zdaj vozim z motorji BMW, imamo tudi podporo tovarne, tako da upam, da imamo več možnosti za uspeh. Tudi sotekmovalca sta dobra, težava je le, ker v ekipi še nimamo izkušenj s takšnimi dirkami. Testiranja v Španiji so potekala zelo dobro, pričakujemo, da bomo konkurenčni tudi na dirki," pa je Prosenik napovedal dogajanje čez teden dni.

Dirkača sta izpostavila veliko zanimiv podrobnosti; brez sreče tudi na taki dirki ne gre, nenazadnje lahko dirkač doživi padec tudi zaradi zunanjih okoliščin, kot je razlito olje. Priznala sta, da bi lahko teoretično vozili tudi dve menjavi skupaj (v bokse se en dirkač pripelje, ko porabi 24 litrov goriva), toda to bi bilo tako telesno kot psihično zelo zahtevno, saj imajo vozniki že tako zelo malo časa, da si nekoliko oddahnejo, ko sta na motorju sotekmovalca iz ekipe.

Oba pa se tudi zavedata, da se bodo dirkači na tako dolgi dirki težko izognili padcem - vsak takšen dogodek pa ekipi vzame vsaj pol ure, saj mora dirkač motocikel sam pririniti do boksov, šele potem lahko delo prevzamejo mehaniki.

Jerman bo skušal uporabiti tudi nasvete in izkušnje starejšega brata Igorja, ki je prav tako tekmoval v Le Mansu in leta 1998 tam tudi zmagal.

(Avtor: STA)