Nemški avtomobilski klub ADAC je v začetku junija objavil nove rezultate raziskave o podatkih, ki jih zbirajo in posredujejo avtomobili - tokrat so pri ADAC pod drobnogled vzeli Mercedesov razred B in Renaultov električni avto zoe. Omenjena raziskava je nadaljevanje preskusa, o katerem smo obširneje pisali v letošnji marčevski številki Motorevije in v kateri smo ugotovili, kaj vse zbirajo in posredujejo tretjim osebam nekateri avtomobili znamke BMW.
Tudi mercedes razred B in renault zoe v elektronskem spominu svojih računalniških sistemov zbirata številne podatke o delovanju različnih sistemov, iz katerih se da pridobiti podatke, ki posegajo v področje zasebnosti. Omenjena avtomobila podatke zbirata in beležita nenehno in v velikem obsegu, preskus pa je pokazal, da jih pošiljata v svoje telekomunikacijske centre vsaki dve minuti.
V tabeli objavljamo, katere podatke zbirata in kaj ti podatki povedo o uporabniku avtomobila.
Podatek, ki ga beleži avto | Mercedes razred B | Renault zoe |
Profil voznika |
Zategovanje varnostnega pasu Prevoženi kilometri na avtocesti Prevoženi kilometri v mestu |
Stanje napolnjenosti akumulatorjev |
Lokacija avta |
GPS položaj avtomobila (vsaki dve minuti) |
GPS položaj avtomobila (dostopen na zahtevo Renaultu, posredovanje v največ 30-minutnih intervalih) |
Podatki o vzdrževanju |
Število visokih motornih vrtljajev Beleženje prevoženih kilometrov Poraba in količina goriva Tlak v pnevmatikah |
Raven napolnjenosti akumulatorjev, napetost celic akumulatorja |
Generalni direktor FIA regije 1 Jacob Bangsgaard, ki prek kampanje “My Car, My Data” opozarja na ta problem, je ob novih razkritjih dejal: “Izsledki najnovejše raziskave za omenjena avtomobila so pokazali, da izdelovalci avtomobilov dosledno in invazivno spremljajo in beležijo podatke različnih znamk avtomobilov. Potrošnik na to nima nobenega vpliva, avti pa samodejno delijo podatke zgolj z izdelovalci. Potrošniki si zaslužijo boljše!”
Na podlagi najnovejših razkritij želi FIA oblikovalce politik in zakonodajalce spodbuditi k ozaveščanju javnosti glede zbiranja in posredovanja podatkov v avtomobilih, hkrati pa jih poziva k varovanju osebnih podatkov in upoštevanju načela o pravičnem trgu glede servisnih storitev, vezanih na povezane avtomobile.
FIA opozarja na:
- zaščito podatkov: zakonodaja bi morala voznikom omogočati, da zadržijo lastniške pravice nad podatki in da glede uporabe podatkov sami dajo soglasje, kako naj bodo ti uporabljeni.
- prosto izbiro: vozniki bi morali imeti pravico do servisa po lastni izbiri.
- pravično konkurenco: ponudniki servisnih storitev bi morali imeti pravico do razvijanja varnih produktov in funkcionalnosti.
Povezane vsebine: Zbiranje in posredovanje podatkov v avtomobilih
Rezultati raziskave 'Moj avto, moji podatki' v Sloveniji