Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 so primerne tako za družinske avtomobile nižjega srednjega razreda kot za priljubljene cestne terence; večino testnih kilometrov so ocenjevalci na tokratnem testu, ki ga AMZS izvaja v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, prevozili z Volkswagnovim cestnim terencem T-roc, nekaj pa tudi z VW golfom in Škodino octavio. Tudi manjši avti imajo vse večje dimenzije pnevmatik, kar zagotovo prinese nekaj boljše vozne lastnosti, a tudi višje cene pnevmatik. Vse preskušene pnevmatike so ustrezale hitrostnima razredoma W (do 270 km/h) oziroma Y (do 300 km/h).
Test letnih pnevmatik dimenzije 215/55 R17: brez izrazitih slabosti, a velike razlike
Rezultati letošnjega testa so razveseljivi, saj si nobena od 16 preskušenih pnevmatik ni prislužila negativne ocene.
Nobena od pnevmatik, preskušenih na letošnjem AMZS testu letnih pnevmatik, se pri nobenem od pomembnih meril ni odrezala tako slabo, da bi bila zaradi tega skupna ocena tako slaba, da bi v AMZS odsvetovali nakup te pnevmatike,
je rezultate testa povzel odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel in pojasnil, da so tri preskušene pnevmatike dobile skupno oceno zelo priporočljivo, dvanajst pnevmatik je dobilo oceno priporočljivo, ena pa oceno priporočljivo z omejitvami. Je pa izpostavil, da naj skupne ocene voznikov ne zavedejo:
Razlike med preskušenimi pnevmatikami so precejšnje. Najbolje to ponazori razlika v zavorni razdalji na mokrem; medtem ko avto s Continentalovimi pnevmatikami po zaviranju na mokri cesti od hitrosti 80 km/h že stoji na mestu, avto z Goodridovimi pnevmatikami še vedno vozi s hitrostjo 35 km/h, zaustavi pa se 6,6 metra dlje.
Menjava pnevmatik: rezervirajte svoj termin
Kot je še povedal Poženel, je velika razlika pri zaviranju na mokrem asfaltu celo med najboljšo in drugo najboljšo pnevmatiko na testu: drugouvrščena Michelinova pnevmatika se zaustavi 2,6 metra pozneje, kar pomeni, da se avto s pnevmatikami michelin primacy 4+ še vedno vozi s hitrostjo 23 km/h, medtem ko avto s pnevmatikami continental premium contact 7 že stoji na mestu. Občutne razlike med pnevmatikami so tudi pri okoljskih lastnostih, pri katerih ima največji delež ocenjena doba trajanja pnevmatike – torej koliko kilometrov lahko z njo prevozimo. Med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri tem merilu je razlika več kot 40.000 kilometrov: s Kumhovo pnevmatiko ecsta HS52 lahko prevozimo 69.300 kilometrov, z Vredesteinovo pnevmatiko ultrac pa le 27.200 kilometrov. To je vsekakor pomemben podatek predvsem za voznike, ki so veliko na cesti in ki prevozijo veliko kilometrov; Kumhova pnevmatika jim lahko zagotovi dobre lastnosti tudi ob veliki kilometrini.
Bolj kot po koledarju se ravnajmo po vremenskih in voznih razmerah
Zakonski datum 15. marec, ko vozniki lahko zamenjamo zimske pnevmatike z letnimi, je pred vrati, a AMZS strokovnjaki svetujejo, da z menjavo zimskih pnevmatik ni treba hiteti. Ali že menjati zimske pnevmatike ali še ne, je odvisno od okolja oziroma področja najpogostejših voženj. V gorskih, hribovitih in višje ležečih predelih je tudi v spomladanskih mesecih treba pričakovati slabše, celo vsaj začasne zimske razmere, v nižinah in posebej v priobalnem območju pa skorajda ne.
Sneg in poledica oziroma zimske vozne razmere nas lahko presenetijo tudi v spomladanskih mesecih, zato voznikom pred vožnjo v takšnih pogojih svetujemo, da pri zimskih pnevmatikah, ki jih imajo nameščene na svoja vozila, preverijo globino profila. Od menjave pnevmatik so namreč že minili štirje meseci, v tem času pa se lahko pnevmatike že toliko obrabijo, da njihov profil ne zagotavlja varne in optimalne vožnje (zakonodaja določa, naj imajo zimske pnevmatike globino profila minimalno 3 milimetre). Če se bomo odločili opraviti menjavo zimskih pnevmatik z letnimi že okoli 15. marca, pa se moramo nato v tem prehodnem času ravnati po morebitnih trenutnih poslabšanih voznih razmerah – z letnimi pnevmatikami se na zasneženo ali poledenelo cesto nikakor ne odpravimo,
je voznikom priporočil Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije.
Vozniki, bodite glede obvezne zimske opreme pozorni tudi na poteh v tujino
Kot je povedal Matic Zupančič iz AMZS informacijskega centra, imajo naše sosednje države drugačne predpise kot Slovenija:
V Avstriji je v primeru zimskih voznih razmer zimska oprema obvezna do 15. aprila, na Hrvaškem je zimska oprema na določenih cestah prav tako predpisana do 15. aprila, enak datum obvezne zimske opreme velja za vožnjo po avtocestah in nekaterih drugih cestah v italijanski pokrajini Furlanija - Julijska krajina, ne glede na vozne razmere.