Razlika v pnevmatikah je lahko v kritični situaciji razlika med življenjem in smrtjo

Novice

Do 15. novembra, ki ga slovenska zakonodaja določa kot datum, ko morajo biti vozila opremljena z zimsko opremo, je sicer še skoraj mesec dni, a trenutne temperature, še zlasti ponoči in v zgodnjih jutranjih urah, so že opomnik voznikom, da so za varno vožnjo ustreznejše zimske pnevmatike. Vsem, ki morajo letos kupiti nove pnevmatike, je lahko v pomoč pri nakupni odločitvi AMZS test 32 zimskih pnevmatik dimenzij 205/60 R16 H in 225/45 R17 H.


Test je tudi tokrat pokazal, da so razlike med pnevmatikami precejšnje in da visoka cena ni vedno zagotovilo za kakovost, zato velja pred nakupom preveriti, kakšne lastnosti ima določena pnevmatika, in da je lahko razlika v kakovosti pnevmatik v kritični situaciji razlika med življenjem in smrtjo.

Minuli konec tedna smo se čez noč poslovili od toplega vremena – temperature so se znižale, v višje ležečih predelih je že zapadel sneg. Čeprav je do 15. novembra, datuma, ki ga zakonodaja določa kot dan, ko morajo imeti avtomobili zimske pnevmatike oziroma ustrezno zimsko opremo, še skoraj mesec dni, pa vremenske razmere že opominjajo voznike, da je treba vozilo pripraviti za varno zimsko vožnjo.

Pnevmatike so najpomembnejši del ustrezne opreme avtomobila, saj zagotavljajo edini stik avta s podlago, po kateri vozi. A vozniki ne smejo pozabiti, da je treba ob prihodu nižjih temperatur letno tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla zamenjati z zimsko, preveriti delovanje akumulatorja, poškodbe in obrabo metlic brisalcev … Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Dobra vidljivost je namreč eden ključnih pogojev za varno vožnjo, vemo pa, da je vidljivost v deževnih in meglenih razmerah ter ob sneženju slabša kot sicer. K temu doda svoje še krajši dan,

poudarja AMZS inštruktor varne vožnje Tomaž Farčnik in dodaja:

Voznikom priporočam, naj z menjavo ne čakajo do zadnjih dni pred 15. novembrom, ko so pri vulkanizerjih že tradicionalne gneče. V trenutnih vremenskih pogojih in pri temperaturah, ki se predvsem ponoči in zjutraj že spustijo blizu ledišča, so za zagotavljanje varne in hkrati bolj brezskrbne vožnje že primernejše zimske pnevmatike.

Ugodnosti za vozilo in voznika v AMZS centrih: preventivni servisni pregled vozila, popust na menjavo pnevmatik, brezplačna menjava žarnice ...

Farčnik pred zimo poleg vulkanizerske delavnice priporoča tudi obisk serviserja:

Najbolje je avto odpeljati na preventivni servisni pregled (člani AMZS lahko v AMZS centrih po Sloveniji na to storitev koristijo 80-odstotni popust) in se posvetovati s strokovnjakom. S tehnično neustreznim vozilom še tako dober voznik morda ne bo uspel rešiti kritične situacije.

AMZS inštruktorji varne vožnje zato pred vozniško najzahtevnejšim delom leta še toliko bolj vabijo na katerega od programov varne vožnje v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer lahko vozniki prek simulacije različnih voznih podlag in situacij, ki se lahko primerijo v prometu, trenirajo svojo odzivnost, hkrati pa tudi spoznajo, kako se njihovo vozilo v takšnih situacijah obnaša.

Obisk tečaja varne vožnje je ob tehnično brezhibnem vozilu ena najboljših popotnic, da bomo tudi pozimi vozili varno,

dodaja Farčnik.

AMZS video nasveti za pripravo voznika in vozila na zimo

AMZS test: najboljši vodič za nakup ustreznih zimskih pnevmatik

AMZS testi vedno znova dokazujejo, da so zimske pnevmatike še vedno najboljša izbira oziroma oprema za zimske vozne razmere, četudi morda ne bo toliko snega, kot ga je bilo v preteklosti.

Tokrat smo v Avto-moto zvezi Slovenije v sodelovanju z evropskimi partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami pod drobnogled vzeli pnevmatike dimenzije 205/60 R16 za priljubljene kompaktne križance in cestne terence ter pnevmatike dimenzije 225/45 R17, primerne za avtomobile nižjega srednjega razreda. Prvič smo tudi zimske pnevmatike ocenili po novih merilih, med katerimi so zdaj tudi trajnostne lastnosti. Nekaj razlik med pnevmatikami je bilo pri trajnostnih oziroma okoljskih lastnostih, še več pa smo jih opazili in izmerili pri varnostnih lastnostih,

je o letošnjem AMZS testu 32 zimskih pnevmatik povedal odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel in pojasnil:

Letos marca, ko smo ob 50-letnici testov objavili test 50 letnih pnevmatik, smo predstavili nov način ocenjevanja, pri katerem glavna ocena pnevmatike sloni na dveh stebrih – varnosti in okoljskih lastnosti. Varnostne lastnosti imajo seveda večjo težo, saj imajo v skupni oceni 70-odstotni delež, okoljske lastnosti pa 30-odstotnega. Pri varnostnih lastnostih upoštevamo merila, kot so lastnosti na suhi in mokri cesti, na snegu in ledu, med okoljske lastnosti pnevmatik pa štejemo obrabo in število prevoženih kilometrov, pa tudi maso pnevmatik, porabo goriva, hrup in trajnostne lastnosti. Slednje so odvisne tako od procesa izdelave (kraj izdelave, okoljski certifikati) kot tudi od tega, koliko ostankov izdelave je na pnevmatiki in kaj pokaže kemična analiza snovi, ki jih pnevmatika oddaja v okolje.

O rezultatih letošnjega AMZS testa zimskih pnevmatik Poženel je izpostavil:

Naš tokratni test je še enkrat več dokazal, da so razlike med pnevmatikami precejšnje in da visoka cena ni vedno zagotovilo za kakovost, zato velja pred nakupom preveriti, kakšne lastnosti ima določena pnevmatika. Iz našega testa je jasno razvidno, katere pnevmatike so najboljše v snegu in katere na mokri cesti ter katere se najmanj obrabijo. Pnevmatike izberite glede na to, kje in koliko se vozite, ali je za vas nujno, da se na pot odpravite v skorajda vsakem vremenu in podobno.

Ob tem voznikom polaga na srce, naj pri pnevmatikah ne varčujejo:

Test je denimo pokazal, da ko se je avto z zimsko pnevmatiko, ki je imela najkrajšo zavorno razdaljo, na mokri cesti že ustavil, je avto s slabimi pnevmatikami še vedno vozil s hitrostjo 36 km/h. Razlika v pnevmatikah je lahko v kritični situaciji razlika med življenjem in smrtjo.

Glede vse bolj razširjene ponudbe celoletnih pnevmatik pa AMZS strokovnjaki izpostavljajo, da AMZS testi celoletnih pnevmatik kažejo, da so celoletne pnevmatike še vedno kompromis in da ne zmorejo enakih lastnosti kot specializirane pnevmatike. Vsem tistim, ki prevozijo veliko kilometrov, ki ste na cesti praktično vsak dan oziroma vsem tistim, ki si v primeru zelo slabega vremena, snega, plundre, poledice ne morejo privoščiti, da bi ostali doma, svetujejo, da imajo njihovi avtomobili pozimi zimske pnevmatike.

Saj so še dobre. Pa so res? Preverite tudi AMZS test delno obrabljenih (zimskih) pnevmatik