Avto-moto zveza Slovenije tudi letos pridružuje globalni kampanji mednarodne avtomobilistične zveze Varnost v cestnem prometu – 3500 življenj (#3500LIVES), s katero želita FIA in njen predsednik Jean Todt v sodelovanju z avtomobilskimi klubi in številnimi znanimi osebnostmi prispevati k zmanjšanju števila smrtnih žrtev v prometnih nesrečah ter ozaveščati o ključnih dejavnikih tveganja v prometu.
Izguba življenja v oziroma zaradi prometne nesreče najpogostejši vzrok smrti med mladimi
V prometnih nesrečah vsak dan po svetu umre 3500 ljudi, kar je 1,25 milijona letno. Še zlasti zaskrbljujoče je število smrtnih žrtev v starostni skupini med 15 in 29 let, saj je izguba življenja v oziroma zaradi prometne nesreče najpogostejši vzrok smrti med mladimi. Človeški, ekonomski in družbeni stroški izgube človeških življenj v prometnih nesrečah so nesprejemljivi, zato se FIA, skupaj s svojimi 245 članicami po vsem svetu, med katerimi je tudi AMZS, s tem izzivom spopada na globalni ravni.
Eno ključnih sporočil kampanje 3500 življenj je, da lahko vsak prispeva k varnejšim cestam – z upoštevanjem 12 zlatih pravil v prometu, ki pomagajo ohranjati življenja.
FIA je na svoji spletni strani še zapisala: "Čim več ljudi želimo opogumiti k podpisu FIA Manifesta za globalno varnost v cestnem prometu, ki poziva k boljši infrastrukturi, varnejšim vozilom, učinkovitejši zakonodaji in ustanovitvi Fundacije Združenih narodov za prometno varnost. Z manifestom apeliramo na vlade, naj bo prometna varnost njihova prioriteta in da naj v zvezi s ključnimi dejavniki tveganja v prometu uvedejo učinkovito zakonodajo.« Ob tem dodaja, da so cilji trajnostnega razvoja, ki so jih sprejeli Združeni narodi, da se do leta 2020 število smrtnih žrtev v prometnih nesrečah zmanjša za polovico in da se v mestih do leta 2030 zagotovi varna in trajnostna mobilnost.
Vključujoča, optimistična in univerzalna kampanja
S konkretnim in pozitivnim pristopom želi kampanja 3500 življenj dvigniti ozaveščenost in pozvati udeležence v cestnem prometu, naj upoštevajo preprosta pravila, ki jih je mogoče z lahkoto udejanjiti, pooseblja pa jih 15 znanih ambasadorjev:
- športniki Yohan Blake, Haile Gebrselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low, Rafael Nadal in Wayde van Niekerk,
- vozniki Fernando Alonso, Felipe Massa, Marc Marquez in Nico Rosberg,
- pevec Pharrell Williams,
- igralci Michelle Yeoh, Patrick Dempsey in Michael Fassbender ter
- političarka Anne Hidalgo,
ki so osebno in prostovoljno podprli kampanjo ter njene cilje.
V Sloveniji letos izpostavljeni: uporaba varnostnega pasu in zaščitne čelade, pomen ustreznih pnevmatik in utrujenost za volanom
FIA je kampanjo pripravila v sodelovanju z mednarodnim oglaševalskim podjetjem JCDecaux, ki je poskrbelo za oglaševanje z obcestnimi plakati.
Osveščanje s pomočjo plakatov smo podprli tudi v AMZS in izbrali sporočila štirih ambasadorjev (Alonsa, Griezmanna, Marqueza in Nadala),
je aktivnosti globalne kampanje v Sloveniji predstavil mag. Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije.
AMZS se s kampanjo 3500 življenj pridružuje tudi nacionalni kampanji Javne agencije RS za varnost prometa (AVP) Varnostni pas, ki letos poteka od 4. do 17. marca. Njen namen je povečati delež pripetosti z varnostnim pasom med vožnjo, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč. Po podatkih študije, ki jo je pred časom predstavila AVP, bi lahko dosledna uporaba varnostnega pasu v povprečju vsako leto rešila kar 10 življenj.
AMZS za večjo prometno varnost tudi z izborom Najboljši za volanom
AMZS z namenom izboljšanja prometne varnosti izvaja tudi številne lastne aktivnosti, pri katerih se osredotoča zlasti na tiste udeležence v prometu, ki so še posebej izpostavljeni nevarnostim. Tako kot na globalni ravni so tudi v Sloveniji ena takih skupin udeležencev v prometu mladi.
AMZS že tretje leto zapored izvaja izbor najboljšega mladega voznika in najboljše mlade voznice Slovenije, s katerim želimo prispevati k izboljšanju prometne varnosti med mladimi,
še dodaja Kostanjšek. Letošnji izbor Najboljši za volanom se je začel 14. februarja 2019, ko se je na spletni strani odprl spletni vprašalnik, ki je vstopnica za praktični del tekmovanja, v katerega se uvrsti najboljših 50 reševalcev in najboljših 50 reševalk testa. Zmagovalec in zmagovalka, ki bosta za eno leto domov odpeljala vsak svojo ford fiesto active, bosta znana 9. maja 2019.