Mladi skakalni upi varnejši na cesti

Novice

Svoje vozniške spretnosti so v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem kalili trenerji smučarsko skakalnih klubov, ki v okviru Planiških skakalnih šol in pobude Varno na treninge, varno na tekme skrbijo za prevoze mladih skakalcev in skakalk.


Tečaj varne vožnje za trenerje smučarsko skakalnih klubov, ki uporabljajo nove kombije Volkswagen Transporter s štirikolesnim pogonom 4MOTION, je prispevek Avto-moto zveze Slovenije, ki se je odzvala pobudi OK Planica, da s tečajem varne vožnje pripomore k večji varnosti mladih skakalnih upov. Njihovi trenerji so tako minuli petek v varnem okolju poligona preizkusili svoje vozniške sposobnosti in nadgradili svoja znanja, hkrati pa spoznali odzivnost in obnašanje novih vozil v kritičnih situacijah, kar jim bo zagotovo pomagalo tudi pri vožnjah na treninge in tekme.

Nezavarovana smučarska prtljaga lahko ubije potnike v avtu že pri trku s hitrostjo 50 km/h

AMZS inštruktor varne vožnje Brane Legan, ki je vodil nekoliko drugačen, a po besedah udeležencev še kako dobrodošel trening, je vsebine tečaja prilagodil potrebam in voznim specifikam vozil, hkrati pa jih nadgradil s posebnim delom glede pravilnega nalaganja tovora.

»Nezavarovana oziroma nepravilno naložena smučarska oprema in druga prtljaga v avtomobilu je lahko za potnike smrtno nevarna. Preskusni trk je pokazal, da je že pri hitrosti 50 km/h nezavarovana prtljaga oziroma oprema zdrsnila naprej: najprej so v naslonjalo sovoznikovega sedeža udarile smuči, kmalu zatem pa je v obe naslonjali priletela še ostala prtljaga in pri tem močno deformirala naslonjali ter obremenila hrbtenici voznika in sovoznika na prednjem sedežu. Eden od smučarskih čevljev je med trkom udaril v glavo sovoznika. Voznik in sovoznik takšnega trka verjetno ne bi preživela, saj so bile že obremenitve glav visoko nad kritično mejo, zaradi dodatne sile od zadaj pa tudi varnostna meha nista mogla dobro opraviti svojega dela.«

Zelo nazoren video prikaz preskusnega trka je udeležence tečaja, ki doslej nalaganju opreme v avto oziroma kombi, kot so povedali, niso posvečali velike pozornosti, spodbudil, da odslej temu ne bo več tako. Na poligonu, kjer jim je Legan na konkretnem primeru, z njihovo opremo in z nalaganjem v njihove kombije, pokazal, kako se to pravilno naredi v praksi, so zato še toliko bolj budno spremljali inštruktorjevo delo. Ta je izpostavil tudi pomen pravilne uporabe strešnih kovčkov: »Te je treba uporabljati v skladu z navodili proizvajalcev – tako vozil kot strešnih kovčkov. Tovor je treba v kovčke pravilno naložiti, poleg tega pa moramo biti pozorni, da vozila ne preobtežimo, saj se v takšnem primeru zmanjša njegova vodljivost, podaljša pa se tudi zavorna pot.«

Varnostni pas: ni pomembno zgolj to, da ga uporabljamo, temveč kako ga pripnemo

Za varno vožnjo je zelo pomembna tudi pravilna uporaba varnostnih pasov: »Vsi potniki v vozilu, tudi na zadnjih sedežih kombija, morajo uporabljati varnostni pas, pri čemer pa svetujemo, da pozimi, če bunde ali plašča v avtu ne slečemo, varnostni pas pripnemo pod ta oblačila. V nasprotnem je v primeru trka med nami in pasom dodaten prostor, zaradi katerega nas pas ne more optimalno zavarovati. Pas ne sme biti zavit, torej ga poravnamo, in se pripnemo tako, da spodnji del poteka pod trebuhom, zgoraj pa čez sredino ramen. Ko ga pripnemo, njegov zgornji del povlečemo in s tem poskrbimo, da je pas čim tesneje ob telesu. Samo tako nas bo obdržal v sedežu, da bo zračna blazina dobro opravila svojo nalogo«, še svetuje Legan.

  

Ključne besede


AMZS CVV VranskoVarna vožnjaPrometna varnosttečaj varne vožnjeCenter varne vožnje Vranskovarna mobilnostOK PlanicaVarno na treningevarno na tekmetrening varne vožnjebrane leganamzs vranskoskakalni klubiVarno na tekme