Prometno-varnostna blaznost

Uvodnik

Samo letos so smrtne žrtve v našem prometu stale najmanj 124 milijonov evrov!


Poleti se tudi tisti, ki smo bili na dopustu, nismo mogli izogniti prepirom okoli avtocestne policije, ki so polnili naslovnice dnevnih medijev. Menda novi vladi oziroma ministrstvu za notranje zadeve niso bile všeč domnevne nepravilnosti pri ustanovitvi in delovanju uprave avtocestne policije, zato so ukinili celjsko, mariborsko in koprsko specializirano enoto avtocestne policije, operativna je ostala le še ljubljanska enota avtocestne policije.

Oglas
Oglas

Na politiko se pri AMZS ne spoznamo, zato pa zelo pozorno spremljamo prometno varnost v Sloveniji. In zato tudi zelo dobro vemo, da je edini način za izboljšanje prometne varnosti na naših cestah večja prisotnost policije na cestah in boljši nadzor. Povsem preprosto je: več, kot bo policistov na mestnih ulicah in policijskih avtomobilov na cestah in avtocestah, manj bo kršitev pravil in predpisov - in manj bo nesreč. 

Žal te enostavne prometno-varnostne matematike naši politiki ne razumejo. Policistov je vedno premalo in vseskozi imajo preslabo opremo: v proračunu naše države za policijo ni nikoli dovolj denarja. 

Pa je matematika zelo preprosta. Po izračunih statistične vrednosti življenja (SVŽ) Agencije za varnost prometa, nas je v letu 2020 vsaka prometna nesreča brez poškodovanih stala 6500 evrov, nesreča z lažje poškodovanimi 12.500 evrov, nesreča s hudo poškodovanimi 14.000 evrov in nesreča s smrtnim izidom 38.000 evrov. Če k tem stroškom prištejemo še stroške posledic prometnih nesreč - mednje spadajo medicinski stroški, rehabilitacija, izgubljena proizvodnja in drugi družbeno-ekonomski stroški nesreč -, nas na primer vsak mrtvi v prometni nesreči stane približno 2 milijona evrov. Glede na to, da je letos do sredine avgusta v prometnih nesrečah pri nas življenje izgubilo 62 ljudi, so nas le smrtne žrtve v prometu letos stale najmanj 124 milijonov evrov. Ob prištetih stroških nesreč z lažje in težje poškodovanimi, tudi brez upoštevanja inflacije pridemo na družbeno izgubo nekaj sto milijonov evrov. Vsako leto. 

Problem pa je nekaj policistov, razporejenih v enote avtocestne policije?

Oglas
Oglas

Nedavna najava, da bodo dostavljavcem hrane v Ljubljani, ki menda množično kršijo prometna pravila, na hrbet nalepili številke, na podlagi katerih jih bomo zaradi kršenja prometnih pravil lahko oblastem prijavili občani - pri čemer je taka prijava brezpredmetna, ker ne more biti osnova za globo -, je prelilo kapljo čez rob prometno-varnostni blaznosti pri nas. A zdaj bomo pa občani nadzirali in ovajali dostavljavce hitre prehrane po Ljubljani?  

Pošljite že enkrat na mestne ulice, ceste, hitre ceste in avtoceste več policistov z jasnimi navodili za učinkovit nadzor, pa bomo imeli red, mir in varne ceste …

Ključne besede


UvodnikPrometna varnostPolicijaprometna nesreča