Letošnje poletje si bomo zapomnili po dolgih kolonah pred mejnimi prehodi s Hrvaško. Te so se zdele letos še daljše in še počasneje premikajoče se kot prejšnja poletja, verjetno tudi zato, ker se je sredi covidne negotovosti in okrnjene turistične ponudbe več Evropejcev odločilo za avtomobilska potovanja na počitnice.
Tisti, ki se vsako leto večkrat odpeljemo na svoje jadranske počitniške cilje, praviloma kar dobro poznamo vse možne poti, ki vodijo do njih. Za nekatere so nam povedali prijatelji, nekatere smo odkrili sami, o nekaterih smo kje slišali ali prebrali; večinoma smo to popotniško znanje nabirali dolga leta in danes ni lastnika počitniške prikolice v istrskem, kvarnerskem ali dalmatinskem kampu, ki ne bi vedel za nekaj skritih obvozov prek naše južne meje.
A letos smo po naših bližnjicah srečevali poljske turiste s kombiji, Nemce v avtodomih in Nizozemce s 7-metrskimi prikolicami za svojimi mitsubishiji. Kako hudiča je kolona čeških turistov v octaviah našla maloobmejni prehod Rakitovec nad kraškim robom?
Odgovor je - dobesedno - na dlani: Google Maps. Aplikacija, ki morda najbolje predstavlja tehnološke spremembe, ki so zadnjih nekaj let odvzele vso romantiko in pustolovstvo avtomobilskim potovanjem. Google dobro pozna Rakitovec, pa tudi Brezovico pri Gradinu, Žuniče, Vinico, Petrino, Novokračine in vse ostale mejne prehode, prek katerih smo se doslej lahko poznavalci odpeljali na Hrvaško, če nismo želeli skupaj z nizozemskimi prikoličarji stati v kolonah. In če jih pozna Google, jih poznajo vsi.
Kaj lahko storimo, da dobimo nazaj skrite bližnjice, ki jih Čehi in Poljaki ne poznajo? Nič kaj dosti: za turiste lahko zapremo še kakšno lokalno cesto (kot smo zaprli cesto med mejnima prehodoma Dragonja in Sečovlje ali med mejnima prehodoma Novokračine in Jelšane) ali pa od Googla zahtevamo, da v svojih zemljevidih zamegli vse mejne prehode za obmejni promet, kot je to v strahu pred špioniranjem severnih sosedov zahtevala Južna Koreja za svoje vojaške objekte.
Skratka, za gnečo na mejah ne krivite nejasnih navodil obmejnim policistom, premalo odprtih kolon na večjih prehodih, nedelujočega sistema za preverjanje potrdil, zamude pri vzpostavitvi EU covidnega potrdila ali težav z delovanjem aplikacije: za gnečo je - vsaj na manjših, odročnejših mejnih prehodih in stranskih cestah - kriv Google. Cena tehnološkega napredka?
Kriv je Google!
Uvodnik
Za gnečo je - vsaj na manjših, odročnejših mejnih prehodih in stranskih cestah - kriv Google. Cena tehnološkega napredka?
Ključne besede