Dan se je prevešal v večer, ko nas je pred koncem delovnika popoldanske ekipe v AMZS centru v Črnomlju sprejel vedri Aljaž Bahor, vodja tehničnih pregledov. “Res smo super ekipa,” pravi, kar je sicer razvidno tudi iz naslovne fotografije.
Aljaž je odrasel v AMZS družini, saj je bil njegov oče do upokojitve skoraj 37 let zaposlen v AMZS. Aljaž se nasmeji, ko ga vprašamo, če se tudi on do upokojitve vidi v uniformi AMZS: “Eh, kje je še “penzija.” Bi pa ostal tukaj do konca, zakaj pa ne. Upam le, da ne bom slabši delavec oziroma vodja od mojega očeta!”
Pravi, da je leta 2019 z veseljem zgrabil priložnost redne zaposlitve na enoti v Črnomlju, saj meni, da služba v AMZS omogoča precej novih znanj in spodbuja k širšemu razmišljanju. Všeč mu je zanimivo in kompleksno delo, sploh ker je napredoval precej hitro. Začel je kot preglednik na tehničnih pregledih, potem je opravil še izpita za upravljanje s tahografi in za vodjo preglednikov, sedaj pa se ukvarja še s homologacijami.
Aljaž pravi, da se v Beli Krajini ljubiteljski mehaniki sedaj veliko ukvarjajo z obnovami in predelavami starih Tomosov, predvsem legendarnih “štiric,” tako da v zadnjem času precej teh mopedov pride tudi na AMZS za ureditev tehnične dokumentacije. Aljaž pojasni, da so ti zimzeleni mopedi vedno bolj cenjeni in dragi:
Cene so res hitro zrasle. Modela tomos APN6 praktično ni več mogoče dobiti za manj kot tisočaka. Ne glede na stanje, v kakšnem je. So pa cene zelo različne, a nobeden ni več poceni.
Aljaž, kaj vam v službi predstavlja največji izziv in kaj vas najbolj razveseljuje?
"Vedno me najbolj razveseli dejstvo, da se s sodelavci dobro razumemo. To je veliko bolj pomembno od zaslužka, medčloveški odnosi so pri meni na prvem mestu. Zato grem v službo z voljo do dela in mi potem tudi vedno več zadolžitev, ki jih dobivam, ne predstavlja napora, ampak izziv, ki ga rešujemo tudi ob pomoči odličnih odnosov. Ljudje nam zaupajo in tudi po prihodu znanega tekmeca v kraj ne beležimo osipa strank."
Kako je delati v najbolj južnem centru AMZS? Kako se spreminja mobilnost v Beli Krajini?
“Ljudje zagotovo vozijo boljše avtomobile, kar opažamo tudi nastezi za tehnične preglede. Pri avtomobilih od letnika 2010 naprej imamo dokaj malo posegov, na primer pri nastavitvah podvozij. Ljudje precej dobro skrbijo za vzdrževanje, še vedno pa zamenjamo veliko avtomobilskih žarnic. Stranke trenutno precej bolj skrbi ekologija motorjev, saj predvsem lastniki dizlov sprašujejo, kaj se bo zgodilo, ko bomo začeli z novimi meritvami. Mislim, da bo prav področje ekologije v prihodnosti za vse nas predstavljajo največji izziv. Čeprav smo tudi na naši stezi že imeli nekaj električnih avtomobilov, pa ti v našem delu Slovenije še vedno niso prav pogosti. Ima jih peščica tistih, ki imajo doma lastno polnilnico s sončno elektrarno. Problem je z infrastrukturo. V Črnomlju so le štiri javne polnilnice, dve pri nas na AMZS in dve na avtobusni postaji. Na naših polnilnicah se ustavljajo predvsem turisti. Opažamo tudi, da Belokranjci veliko več rabljenih avtomobilov kot prej kupijo v tujini. Uvoz se povečuje. Tudi glavni trgovci v naši regiji se veliko ukvarjajo z rabljenimi avtomobili iz uvoza in ne več toliko z novimi avti znamk, ki jih zastopajo.”
Katere znamke pa so na jugu naše države najbolj priljubljene?
"Bi rekel, da kar vse iz koncerna Volkswagen."
Se je v zadnjem času na stezo tehničnega pregleda v Črnomelj pripeljal kakšen posebej zanimiv avto?
"Nedolgo nazaj smo pripravljali homologacijo za iz Nemčije uvoženega porscheja 911 carrero, vrednega približno 150 tisoč evrov. To je v Beli Krajni vedno zanimiv dogodek, saj v majhnem kraju informacija hitro zakroži med ljudmi in vse zanima, kdo bo vozil tak športen avto. Potem mene in sodelavce stranke ali pa prijatelji sprašujejo o tem avtomobilu, predvsem čigav je. Jasno, saj je pri nas res malo ljudi, ki si lahko privoščijo tak avto."