Gregor Drnovšek je član AMZS že nekaj let. Kot vzdrževalec ima opravka z različnimi delovnimi stroji, vešč je vožnje traktorja, kot prostovoljni gasilec pa si želi pridobiti še vozniško dovoljenje C in E kategorije. Na pogovor smo ga povabili zaradi zanimive izkušnje, ko je moral poklicati AMZS pomoč na cesti. Ura za evidentiranje delovnega časa ga je tisto jutro, kot vselej, pričakala ob križišču blizu službenega parkirišča. Avto je zaustavil, pustil motor v prostem teku, zategnil ročno zavoro in odhitel k napravi za evidentiranje. Ko se je vrnil, so bila vrata avtomobila ne le zaprta, temveč tudi zaklenjena …
Kot da ni jutranji promet in lovljenje sekund do pravočasnega prihoda na delo že samo po sebi dovolj stresno, vam jo je zagodel še avtomobil …
Dogodek je bil res kar stresen. V avto nisem mogel, za mano pa že vrsta sodelavcev, ki so prav tako želeli evidentirati svoj prihod v službo, parkirati avtomobile ter začeti z delom. Po začetni paniki, ko smo razmišljali, da bo treba razbiti steklo, je prišla mimo gospa, ki je predlagala, naj pokličem AMZS. Takrat sem se spomnil, da sem se včlanil, ko sem v AMZS sklenil zavarovanje za avto. Poklical sem in mehanik je bil pri meni že v dobrih 15 minutah. V pol ure je rešil težavo in mi s tem prihranil kar nekaj stroškov in nevšečnosti. Če bi razbil steklo, bi me menjava zagotovo stala vsaj 100 evrov. K temu je treba prišteti še stroške dela in sitnosti, ker bi bil vsaj kakšen dan, ko bi bil avto na popravilu, brez prevoznega sredstva.
Že vrsto let ste prostovoljni gasilec. Ste kdaj pomagali tudi v prometni nesreči?
Da, že večkrat. Največkrat v prometnih nesrečah, v katerih so bili udeleženi motoristi. Na relaciji Litija–Ljubljana, kjer se sedaj že četrto leto vsakodnevno vozim v službo, sem imel v povprečju vsaj eno situacijo letno, v kateri sem kot gasilec - bolničar in bolničar pri Rdečem križu Slovenije pomagal motoristu. Kot gasilec imam tudi nekaj tehničnega znanja, ki mi je prišlo prav pri drugih nesrečah. V bližnji prihodnosti bi za potrebe gasilstva zelo rad opravil vozniški izpit za C in E kategorijo, saj bi tako lahko vozil gasilski tovornjak s cisterno.
Gasilci ste med drugim zelo aktivni pri ozaveščanju o pomembnosti reševalnega pasu. Se stanje po vaših izkušnjah izboljšuje?
Na avtocestah je stanje zagotovo veliko boljše kot pred leti. Tu je tudi veliko več prostora za prehod intervencijskih vozil. Bi pa izpostavil problem reševalnega pasu na lokalnih cestah. Na teh cestah namreč ljudje kar pozabijo, da je prav tako treba tvoriti reševalni pas in reševalcem omogočiti čim hitrejši prehod.
Zato bi ob tej priložnosti pozval voznice in voznike, naj se na državnih in lokalnih cestah umikajo skrajno desno in tako pomagajo skrajšati čas prihoda reševalcev do kraja nesreče. Če ni reševalnega pasu, je prihod reševalnega vozila še zlasti otežen tam, kjer so delovne zapore in vozniki v koloni čakajo na zeleno luč na semaforju, da bodo lahko zapeljali čez oziroma mimo delovišča. Pa marsikdo bi moral nujno zmanjšati glasnost radia oziroma glasbe, ki jo posluša. Velikokrat se namreč zgodi, da ljudje v avtu ne slišijo sirene in se ne umikajo.
Šola dobre vožnje:
Reševalni pas - kako ga razumeti in ustvariti?
Kakšni vozniki pa smo po vaše v Sloveniji?
V službo se vozim 50 kilometrov v eno smer, na leto naredim približno 25 tisoč kilometrov, tako da imam kar precej izkušenj z vsakodnevnim prometom. Menim, da smo večinoma kar strpni, se pa na žalost najdejo odpadniki. Velikokrat sem že doživel, da sva z nekom, ki je hitel in prehiteval, skoraj hkrati prišla do cilja, čeprav sem sam vozil umirjeno in bolj previdno.
Vas v prometu kaj moti?
V zadnjem času me zelo motijo oznake na vozišču – zelene, rdeče … V Dolskem na krožišču je denimo narisan zelen pas, pa marsikdo sploh ne ve, čemu služi. Zato bi bilo zelo dobrodošlo, da bi bilo več izobraževanja voznikov o talnih označbah, novih prometnih znakih … Morda bi bilo dobro, da bi bil, tako kot je na primer zdravniški pregled za nas, ki imamo očala, na pet let, tudi na tem področju kratek tečaj, na katerem bi se vozniki seznanili z novostmi.
Kaj si želite od AMZS v prihodnosti?
Z AMZS imam dobro izkušnjo. Kolikor poznam, zelo dobro dela na prometni preventivi, tudi z gasilci. Pozdravljam širjenje znanja in vse aktivnosti AMZS, ki pripomorejo k dobrobiti človeka. Upam, da s tem poslanstvom nadaljuje tudi v prihodnje.
Ali ste vedeli, da ...
AMZS mehaniki za pomoč na cesti polovico okvar takoj odpravijo in voznik lahko nadaljuje svojo pot.