Martina Pestotnik že osem let redno potuje v Dubaj, kjer obiskuje hčer in njeno družino. Zadnji obisk v aprilu se je za 63-letno upokojeno medicinsko sestro končal z zlomljeno nogo, nujno operacijo in nato luksuznim popotovanjem nazaj domov. ''Brez AMZS članstva bi lahko tudi bankrotirala'', pravi Martina na domačem kavču, kjer preživlja rehabilitacijo.
Utrpeli ste precej zapleten zlom noge. Kaj se je zgodilo?
Hodila sem po stopnicah in ne vem, kaj se je točno zgodilo. V trenutku sem se sesedla na stopnico in zagledala nogo, ki v gležnju ni bila v pravem položaju. Takoj sem vedela, da je zlomljena. Ob meni je bila vnukinja, ki je hitro poklicala mojo hčer. Ker sem bila medicinska sestra, sem vedela, kaj mora storiti. Dejala sem ji, naj mi potegne oziroma naravna nogo, kar je tudi storila. Zdravnik je pozneje potrdil, da sva ravnali prav. Z možem sta me nato ob pomoči vozička, ki so ga imeli v bloku, naložila v avto.
V tujini se znajo postopki ob nesrečah hitro zaplesti. Kako ste vi ravnali?
Hči Urša je bila zelo mirna. Že na poti v bolnišnico NMC Royal Hospital me je vprašala, kje imam zavarovanje. Dala sem ji AMZS kartico, na kateri je številka. Nanjo pokličeš in steče postopek. Hči je takoj stopila v stik z AMZS in s tem tudi s partnersko zavarovalnico, s katero smo bili nato ves čas v stiku. Vse smo urejali z gospodom Blažem, bil je zelo prijazen. On je stopil v stik s partnerji v Dubaju in tudi z bolnišnico. Mislila sem, da bom dobila mavčno oblogo in bomo lahko odšli.
So bila vaša predvidevanja točna?
Žal ne, ortoped je po pregledu slik hčeri povedal, da noga ne bo več funkcionalna, če je ne bodo hitro operirali. Seveda so me vprašali, če imam zavarovanje. Če ga ne bi imela, bi mi nogo le imobilizirali in takoj bi morala nazaj v Slovenijo. Tako pa mi je gospod Blaž iz zavarovalnice zagotovil, da imam vse krito. Kljub temu, da se je to zgodilo zvečer, je bil zelo aktiven. Ko je zavarovalnica odobrila stroške, sem dobila zdravila in sprejeta sem bila na oddelek, imela sem svojo sobo. Naslednji dan sem bila točno ob dogovorjeni uri operirana.
Ali ste vedeli, da ...
AMZS članstvo Premium poleg pomoči na cesti v Sloveniji in tujini vključuje tudi celoletno turistično in zdravstveno zavarovanje v tujini s kritji do 50.000 €.
Kako ste se sporazumevali? Ali govorite angleško?
Ne, ne znam. Vse sem se zmenila z rokami, čisto vse. Zame je skrbela medicinska sestra iz Indije in sva se uspešno sporazumevali.
Kako ste s poškodovano in operirano nogo potovali domov v Slovenijo?
Kot prava gospa. Opozorili so me, da mora biti noga ves čas dvignjena. Zavarovalnica mi je uredila let v poslovnem razredu, kjer je bilo udobno in primerno za mojo nogo. Tako na dubajskem kot na dunajskem letališču sem imela svojega asistenta, ki me je vozil z vozičkom. Tudi na letalu sta dva stevarda skrbela za moje počutje in da sem lahko odšla na toaleto. Kriti so bili tudi stroški ustreznega prevoza z Dunaja v Slovenijo.
Torej ste bili lahko brez skrbi?
Le na Dunaju sem imela občutek, da so me pozabili na letalu (smeh). Vsi so že odšli, po 10 minutah pa so prišli z dvigalom, me dvignili iz letala in me peljali čez celo letališče.
Na kaj ste najprej pomislili ob nezgodi?
Nič me ni bilo strah. V Dubaj hodim že več kot 8 let in vedno sem zavarovana. Razen prvič nisem bila in hči me je takoj opozorila, da bomo vsi bankrotirali, če se mi tam kaj zgodi in ne bom imela zavarovanja.
Kako dolgo ste že članica AMZS?
Odkar imam avto, torej že več kot 38 let. Imela sem tudi že izkušnjo z vleko avtomobila, ko se je pokvarila ročna zavora. Tudi takrat je bil vaš mehanik izjemno prijazen. Premium članstvo imam, odkar ima AMZS to možnost. Tudi mož je zavarovan.
Kako se celi poškodba?
Po šestih tednih bo prva kontrola, na nogo še nisem nič stopila. V nogi imam dva vijaka in ploščico. Dobro, da imam moža, ki mi vse naredi.
Vas je tokratna izkušnja oziroma nesreča odvrnila od potovanj v prihodnosti?
Ne, ne. Kmalu bom spet šla na pot. Takoj, ko bom lahko.