Lucija Sajevec je z začetkom letošnjega leta nastopila že drugi mandat direktorice družbe AMZS d. d., gospodarske družbe v lasti AMZS, ki je zadolžena za opravljanje gospodarskih dejavnosti. Pred AMZS je veliko izzivov, ki jih prinašajo digitalizacija, nove oblike mobilnosti, okoljske teme in še kaj. Kako vidi vlogo AMZS v časih nove mobilnostne revolucije? Pogovor.
Kateri so vaši glavni cilji v novem mandatu?
Med glavnimi nalogami v novem mandatu je zagotovo še povečati število članov AMZS s še boljšo uporabniško izkušnjo in uresničiti naloge ter cilje iz strategije AMZS in našega letnega načrta. Med temi je na primer tudi pokritje sivih lis - torej območij Slovenije, kjer še nimamo poslovnih enot. Med ključnimi nalogami je tudi nadaljevanje transformacije AMZS od klasičnega avtomobilskega kluba proti organizaciji, ki bo zagotavljala varno in brezskrbno mobilnost tudi v prihodnosti. Želimo postati integrator mobilnosti.
Na januarskem srečanju so vas člani združenja Manager razglasili za mlado managerko leta 2019. S čim ste jih prepričali?
K nagradi so zagotovo veliko prispevali naši poslovni uspehi. V zadnjih petih letih smo povečali tržne deleže, odprli smo štiri nove poslovne enote in novi Center kartinga in moto športa pri Ptuju. Kriteriji združenja Manager so jasni in široko zasnovani, zagotovo pa so prepoznali tudi moj trud pri preobrazbi podjetja, digitalizaciji in skrbi za uravnoteženost, raznolikost in vključevanje zaposlenih.
Kje in kako ste začeli svojo poslovno pot?
Že kot študentka sem bila aktivna na različnih področjih, po zaključku študija pa sem se zaposlila pri multinacionalki - trgovskem podjetju Lidl. Dve leti sem preživela v Avstriji in spoznala delovanje velike družbe z vseh zornih kotov. V multinacionalnem podjetju namreč spoznavaš vsa delovna mesta, tako sem kljub temu, da se bila zaposlena na delovnem mestu regijski vodja, začela z delom v poslovalnici kot prodajalka. Pozneje sem kot vodja oddelka pomagala pri postavitvi mreže Lidlovih trgovin v Sloveniji. Leta 2010 sem se kot vodja centra zaposlila v AMZS centru varne vožnje na Vranskem, konec leta 2014 pa sem prevzela vodenje AMZS d. d.
Po zadnjih raziskavah ima AMZS velik ugled v očeh javnosti. Se ga da še izboljšati?
Ugled je treba neprestano negovati. S polno odgovornostjo prisluhnemo obstoječim in potencialnim članom, spremljamo njihovo stopnjo navdušenja, saj nam je zares pomembno, da so stranke navdušene, ne zgolj zadovoljne. Veliko delamo na optimizaciji poslovnih procesov. Ugled si gradimo tudi s široko paleto storitev po načelu “vse na enem mestu”. Zaznava in ugled pa sta povezana tudi z razvojno naravnanimi projekti, ki jih uspešno izvajamo. V prihodnosti se bomo še bolj osredotočili na posamezne člane in stranke, kar velja tudi za naše storitve v poslovnih enotah. Administrativna dela skušamo kar najbolj zmanjšati oziroma skrčiti.
Pomoč na cesti je ključna dejavnost AMZS. AMZS zna marsikatero napako - za razliko od ostalih ponudnikov asistenc - odpraviti na mestu okvare. Mehaniki AMZS morajo biti zato dobro seznanjeni z razvojem v avtomobilski industriji. Kako zagotavljate njihovo izobraževanje?
Za njihovo izobraževanje je zelo pomembna vzpostavitev našega Tehnično-diagnostičnega centra, ki se ne ukvarja le z zapletenimi elektronskimi tehničnimi težavami, ampak mehaniki svoje znanje prenašajo tudi na sodelavce v naših poslovnih enotah. Na tekmovanjih evropskih cestnih patrulj vsako leto dobimo potrditev, da delamo pravilno, saj so naši mehaniki nenehno v samem evropskem vrhu glede znanja pri diagnosticiranju in odpravi napak. Na vrhu se ne moreš obdržati s srečo, ampak z nenehnim izpopolnjevanjem znanja. To dosegamo tudi zato, ker smo vseskozi povezani s tujimi avtomobilskimi klubi. Znanje torej imamo, trudimo pa se, da bi ga učinkoviteje delili z drugimi, tako znotraj AMZS kot z našimi zunanjimi partnerji. Tako pripravljamo programe za komunikacijo z našimi partnerji pri pomoči na cesti, s katerimi bomo tudi naše pogodbenike seznanjali z najnovejšimi dogajanji na tem področju. Brez znanja in povezovanja z drugimi ne bo brezskrbne mobilnosti v prihodnosti.
Koliko intervencij opravi služba AMZS pomoč na cesti? Kaj je bil lani najpogostejši vzrok okvar?
V lanskem letu smo opravili več kot 28.000 intervencij na terenu, tako na klice naših članov kot v sklopu zagotavljanja mobilne garancije, ki jo opravljamo za kar nekaj naših partnerjev. Med vzroki za intervencijo na klice naših članov vodijo okvare motorja in izpuha s 26 odstotki, zelo blizu so jim s 25 odstotki okvare električnega sistema. 15 odstotkov napak je povezanih s krmiljenjem, vzmetenjem ali zavorami, 11 odstotkov klicev pa pride v naš klicni center, ker člani ne morejo zagnati svojih avtomobilov.
AMZS ima razvejano mrežo svojih AMZS centrov. Kako prepričati voznike, da svoj avto na servis pripeljejo k AMZS?
Podatki kažejo, da je pri pridobivanju strank zelo pomembna lokacija poslovne enote. Tudi zato smo v zadnjih letih pridobili in odprli štiri nove poslovne enote (Šempeter pri Gorici, Ajdovščina, Vipava in Ptuj), s katerimi smo bližje našim članom. Ugotavljamo, da imamo zelo lojalne uporabnike, ki k nam na servis pripeljejo predvsem avtomobile, ki so že zunaj garancijskih rokov in zato malce starejši. Na nekaterih področjih nas stranke zaznavajo kot vrhunske strokovnjake, na primer pri akumulatorjih, žarnicah ali pri optiki. V naših poslovnih enotah opravljamo tudi redne servise za avtomobile vseh znamk. Po mnenju uporabnikov je naša največja prednost zaupanje, strokovnost in prijaznost. Članstvo v AMZS zagotavlja tudi ugodne cene teh storitev.
Je AMZS pripravljen na postopno uveljavljanje električne mobilnosti? Kaj lahko ponudi voznikom električnih vozil?
AMZS bo odigral pomembno vlogo v prehodnem obdobju na poti do električne mobilnosti. Pri tem mislim na izobraževanje in ozaveščanje javnosti, ne samo prek programov našega centra varne vožnje na Vranskem, ampak tudi z informiranjem našim članov v poslovnih enotah. Naši sodelavci že zdaj odgovarjajo na številna vprašanja naših strank. Vse naše poslovne enote so že opremljene z električnimi polnilnicami, to mrežo bomo v prihodnosti seveda še širili. Spomladi bomo začeli izvajati tudi “energetsko” pomoč električnim vozilom, ki bodo na cesti obstala brez električne energije. Na električno mobilnost smo pripravljeni in jo soustvarjamo.
V poslovnem svetu, v industriji in v mobilnosti se dogaja nova industrijska revolucija - digitalizacija. Kako razumete digitalizacijo pri svojem delovanju?
Z digitalizacijo naših procesov in komunikacijskih kanalov se hitreje odzivamo na klice na pomoč, digitalna komunikacija pa je zelo pomembna tudi pri naših povezavah z mednarodnimi organizacijami za zagotavljanje pomoči na cestah. Digitalizacija nam omogoča tudi sprotno deljenje podatkov z našimi partnerji, za katere opravljamo asistenco. Ti zahtevajo podatke v realnem času, kar nam omogočajo mednarodni sistemi, v katere smo vključeni tudi mi. Ne smemo seveda pozabiti na našo aplikacijo za mobilnike, ki je dober primer digitalizacije našega dela. V načrtu imamo še nekaj zanimivih projektov s tega področja, na primer sistem za spremljanje in obveščanje naših članov o stroških njihove mobilnosti.
Pojavljajo in uveljavljajo se tudi novi modeli osebne mobilnosti, kot je na primer souporaba vozil. Je to ovira pri delovanju AMZS ali morda nova poslovna priložnost?
Novi modeli osebne mobilnosti zagotovo pomenijo izziv za organizacije, kakršna je AMZS. S sodelavci zelo pozorno spremljamo in raziskujemo dogajanje na tem področju. Zavedamo se, da mora iti AMZS v koraku s časom, zato na spremembe v mobilnosti gledamo kot na poslovno priložnost. Manjše število vozil na cestah, kar je eden od ciljev novih oblik mobilnosti, če želimo ohraniti naš planet, bo prineslo vrsto sprememb tudi na našem področju, a hkrati te spremembe odpirajo pot številnim novim poslovnim modelom pri zagotavljanju mobilnosti. Zagotovo se z njimi ne bomo mogli spopasti sami, ampak se bomo morali še bolj povezovati z našimi partnerji. AMZS zato vidim kot močan povezovalni člen različnih storitev in izdelkov s področja mobilnosti. Kot nekakšno platformo različnih oblik in modelov trajnostne mobilnosti. Tudi zato smo se lani vključili v dve zagonski podjetji s področja novih tehnologij in mobilnosti prihodnosti.
Skozi roke inštruktorjev v AMZS centru varne vožnje Vransko gre vsako leto veliko voznikov. Je zdaj čas za razmislek o dodatnih AMZS centrih varne vožnje?
AMZS center varne vožnje na Vranskem dela zelo dobro. Ker je naše poslanstvo zagotavljanje varne mobilnosti, stremimo k večjim zmogljivostim, zato se spogledujemo s širitvijo tudi na tem področju.