Vizualni umetnik, grafični oblikovalec in scenograf svoje znanje in bogate izkušnje kot predavatelj in prodekan na Akademiji za vizualne umetnosti v Ljubljani prenaša na mlajše generacije. Zaradi narave svojega dela veliko potuje, pri čemer zaradi razdalj in ker sam nerad vozi, raje uporabi letalo ali vlak, avto pa je zanj sredstvo, ki mu omogoča priti od točke A do točke B, kadar ni drugih možnosti. Po Ljubljani pa se najraje odpravi kar s kolesom.
Na pogovor smo vas povabili zaradi vaše izkušnje z AMZS. Lahko opišete to izkušnjo?
Prednosti AMZS članstva z ženo koristiva že vrsto let. Tako pomoč na cesti, predvsem pa, ko potrebujeva servisne storitve za najin avto. AMZS je name naredil vtis, ker se je potrudil pomagati v čim krajšem času. Tudi zaradi izkušenj z AMZS sem se naučil, da se vračam tja, kjer me obravnavajo kot človeka, ne le kot stranko z denarjem. AMZS me je obravnaval kot človeka, ki ima težave, pri čemer mi je te težave pomagal rešiti. Včasih si že zgolj zaradi tovrstne obravnave pripravljen plačati več. A ko sva z ženo delala izračune, koliko plačava AMZS, sva ugotovila, da plačava manj kot drugje. Ni mi všeč, da prodajalci avtomobilov zato, ker pri prodaji novih avtomobilov zaslužijo manj, skušajo ta “primanjkljaj” nadoknaditi s tem, da drago zaračunavajo servis na račun ljudi, ki včasih nimajo druge možnosti in storitev ne razumejo.
Zakaj ste se včlanili?
Z ženo sva člana zaradi storitev, ki nama jih nudi AMZS. A ne zgolj zato. Menim, da je za družbo pomembno, da se ohranjajo oblike organiziranosti, kot so društva, saj podpirajo idejo skupnosti. In kot član AMZS imaš občutek, da si del skupnosti. Vem, da so določene dejavnosti AMZS trženjsko naravnane, vsekakor pa priporočam, da se ta duh društvene organizacije, skupnosti ohrani še naprej. To je tisto, kar nas pritegne.
Kako bi sebe ocenili kot voznika?
Sem zelo povprečen voznik. Ne vozim preveč rad, vseeno pa to moram početi. In če nekaj počneš, je dobro, da to vsaj malo vzljubiš. S tega vidika se zelo veselim avtomatizirane vožnje. Vsekakor pa, če je le možno, potujem z vlakom, na daljših poteh pa z letalom. Po Ljubljani, kjer živim in delam, se vse leto vozim s kolesom. Tudi v prostem času zelo rad kolesarim.
Kaj o vas kot vozniku menijo vaši bližnji?
Po moje nimajo najboljšega mnenja, predvsem zato, ker vozim relativno počasi. Morda sem tudi pretirano previden. Če grem na daljše vožnje, se ustavim na dve do tri ure, kar je kakšnemu sopotniku čudno. Strogo se namreč držim načela, da nikoli ne vozim utrujen. Pa še nekaj je: ne maram avtocest, bolj všeč so mi slikovite vožnje.
Kaj je po vašem mnenju največja napaka, ki jo delamo vozniki?
Neprilagojena hitrost na avtocestah, nespoštovanje varnostne razdalje in menjanje pasov brez smernikov.
Zdi se, da dandanes, vsaj v Sloveniji, ne moremo brez avtomobila. Kakšen pa je pomen avtomobila v sodobni umetnosti?
Avto in hitrost sta se zelo glorificirala v času futurizma, ki je poveličeval napredek, tehniko, danes pa nimata posebnega pomena. Menim, da bi se lahko v Sloveniji glede vloge, ki jo ima avtomobil v družbi, marsikaj naučili od Skandinavcev. Osebno zagovarjam idejo, ki jo oni že uresničujejo, da ima več družin oziroma ljudi en avto, da posamezne stanovanjske enote avtomobile uporabljajo veliko bolj racionalno. Količina dizelskih in bencinskih vozil je uničujoča, zato se bodo na tem področju dogajale velike spremembe. Prihodnost mobilnosti je zagotovo v drugih virih energije.
Kaj pričakujete od AMZS v prihodnosti?
Pričakujem, da bo AMZS del teh sprememb. Pa morda še tole priporočilo, kaj bi AMZS svojim članom še lahko ponudil. Pred časom se mi je na kolesarski turi pokvarilo kolo. Bil sem blizu Škofje Loke in do Ljubljane nisem mogel priti v doglednem času niti s taksijem. V takšni situaciji bi mi veliko pomenilo, da bi lahko poklical 1987 in bi me iz težav rešil AMZS.
Imate tudi vi zanimivo izkušnjo z AMZS? Delite jo z nami in ostalimi člani AMZS: pišite na naš elektronski naslov clanstvo@amzs.si ali motorevija@amzs.si
|
Ali ste vedeli, da ... lahko v AMZS opravite servisni pregled vozila, pri katerem naš mehanik v 16 korakih preveri ključne točke na vozilu? Tak pregled je za naše člane brezplačen.