Najboljši evropski mojstri pomoči na cesti

Avto-moto

Mednarodno tekmovanje in usposabljanje najboljši mehanikov evropskih avtomobilskih klubov


AMZS je po šestih letih spet gostil mednarodno tekmovanje in usposabljanje za odličnost cestnih patrulj - FIA Road Patrol Training for Excellence. Znova je bilo zelo zanimivo od blizu, med reševanjem najrazličnejših izzivov, opazovati elito mehanikov evropskih avtomobilskih klubov, med katero sta nastopila tudi domača strokovnjaka iz AMZS centrov Postojna in Celje. Rdeča niti tokratnega srečanja je bila elektromobilnost. Med mehanično elito pomoči na cesti iz 17 držav sta tokrat bila najboljša Leonie Tieber in Markus Resetarits iz avstrijskega ÖAMTC.

Marsikdo bi utegnil pomisliti, da ob vse pametnejših avtomobilih, ki ob izjemno hitrem napredku tehnologije in umetne inteligence, s katero avtomobili že zmorejo samodejne posodobitve na daljavo in celo servisno diagnostiko, posredovanje pomoči na cesti, sploh ne bo več potrebno. Mednarodno tekmovanje in usposabljanje najboljši mehanikov evropskih avtomobilskih klubov pa dokazuje prav nasprotno.Vse kompleksnejši avtomobili potrebujejo vse bolj usposobljene mehanike in zelo napredno diagnostično opremo, ob tem pa še vedno tudi osnovna popravila. Nizozemski inštruktorji za reševanje težav pri elektromobilnosti, so nam povedali, da imajo denimo električni avtomobili precej več težav s pnevmatikami kot običajni avti. Velika težava je tudi dostopnost podatkov, saj jih avtomobilska industrija ne želi deliti z neodvisnimi serviserji, med katere spadajo seveda tudi avtomobilski klubi, ki na cesti pomagajo ne glede na znamko ali pogon vozila. 
Ko smo se z Nizozemci pogovarjali o izkušnjah glede odpravljanja okvar različnih električnih avtomobilov, so nas opozorili na zelo zanimivo razliko. Medtem ko evropski izdelovalci skrbno stražijo svoje podatke za interese svoje pooblaščene servisne mreže, kitajske avtomobilske znamke ob prodoru na trg velikodušno delijo vse servisne podatke, ker nimajo razvejane mreže pooblaščenih servisov. To je pomembno, ker vozniki pri nudenju pomoči na cesti pričakujejo nadaljevanje poti s popravljenim in ne nadomestnim avtomobilom. 
V AMZS centru varne vožnje sta z znanjem navdušili tudi dve dami iz avstrijskega ni nemškega kluba, ki sta suvereno dokazali, da pomoč na cesti ni moška domena, pač pa izključno domena znanja, intuicije, osredotočenosti in izkušenj. 

Leonie Tieber (na desni) iz avstrijskega ÖAMTC pa je z odličnim znanjem suvereno stopila na najvišjo stopničko letošnjega tekmovnaj.

AMZS vnovič navdušila kot gostitelj 

Avto-moto zveza Slovenije je še enkrat znova dokazala, da je pomemben in ugleden partner evropske mobilnosti. Ekipe evropskih avtomobilskih klubov na čelu s ključnima mednarodnima nosilcema - FIA in ARC Europe - tega pomembnega tekmovanja oziroma izobraževanja so se pri nas znova počutile odlično. V AMZS centru varne vožnje na Vranskem smo se pogovarjali s številnimi predstavniki velikih in manjših evropskih avtomobilskih klubov ter tehničnimi inštruktorji. Iz pogovorov je bilo hitro jasno, da je AMZS med evropskimi klubi in tudi pri FIA prepoznaven in spoštovan avtomobilski klub.

Generalni sekretar AMZS mag. Jure Kostajnšek izpostavlja velik pomen dobre organizacije takega dogodka zaradi dotoka znanja in krepitve ugleda Slovenjie: “Jaz na ta dogodka ne gledam kot tekmovanje, ampak predvsem kot druženje teh ekip, ki po celi Evropi pomagajo voznikom na cesti. Zanimivo je, da se vse ekipe pomoči na cesti povsod po Evropi srečujejo z podobnimi izzivi in težavami, ki jih prinašajo nova, veliko kompleksnejša vozila, tudi električna. Veliko je neznank in zato je tako srečanje najboljših še toliko bolj pomembno zaradi izmenjave znanja ter izkušenj. Tukaj so seveda še izkušeni inštruktorji iz evropske mreže pomoči na cesti ARC Europe, ki bodo ekipam predali precej novega znanja. Skratka, zelo zanimivo srečanje, pri katerem pa me najbolj veseli to, da smo se pri AMZS znova izkazali kot dober gostitelj, saj so vsi zelo zadovoljni in se dobro počutijo pri nas.”

Generalni sekretar AMZS poudarja, da si je Slovenija svoje mesto in spoštovanje med največjimi zagotovila z doslednim opravljenim delo ter aktivnim pristopom:

Čeprav smo relativno majhna zveza, pa smo izredno aktivni na mednarodnem področju, v okviru naših krovnih združenj FIA in ARC Europe. To, kar obljubimo, tudi vedno kakovostno naredimo oziroma izpeljemo. Zato nas cenijo in spoštujejo.

AMZS vedno v krogu favoritov

AMZS mehaniki so že dvakrat - leta 2016 in 2021 - postali evropski prvaki pomoči na cesti. Tokrat sta AMZS barve zastopala izkušeni Janez Kajzar iz AMZS centra Postojna in mladi, prodorni Jakob Turnšek, ki v Celju vodi AMZS servis. Ko smo ju opazovali pri reševanju zastavljenih izzivov, pa tudi v zabavnem delu druženja, ko so se ekipe pomerile v raznih nalogah spretnostne vožnje, nas je navduševala njuna osredotočenost in vidna samozavest. Nastopila sta tako, kot ekipa mora nastopiti na domačem terenu. Je pa bilo zanimivo, da so se morali mehaniki tokrat pri večini nalog spoprijeti predvsem z električnimi avtomobili. Janez Kajzar pravi, da bi na takem dogodku elektrika morali biti le ena od nalog, ne pa, da je bila večina nalog povezana z elektromobilnostjo, saj je na cesti še vedno veliko več starejših, pa tudi najnovejših bencinskih, dizelskih in hibridnih vozil. “S tem imamo tekmovalci malce težav, saj je poudarek zgolj na električnih vozilih in polnilnicah. Pri posredovanju na terenu imamo pri električnih avtomobilih največ posredovanj zaradi polnilnih kablov, varovalk in polnilnic. Drugače pa za nas na cesti ni nerešljivih stvari.” Jakob meni, da je elektrika izziv, ki zahteva največjo nadgradnjo znanja pri pomoči na cesti: “Avtomobilski izdelovalci praktično vsak dan predstavijo ali napovedo nov električni model. Zato je to tekmovanje pomemben pogled naprej, da se podučimo in seznanimo s tem, kako reševati težave pri električnem pogonu in polnjenju, da bomo ob klicu na pomoč vedeli, kaj je treba preveriti, pomeriti in testirati.” Seveda smo oba AMZS mojstra malce izzvali glede tekmecev. Imamo v AMZS konkurenčno ekipo pomoči na cesti? Jakob suvereno: “Sva povsem konkurenčna, vsaj kolikor spremljava odzive ostalih. Pri novi tehnologiji se vsi malce lovimo, ampak imamo tudi veliko znanja. Zelo pomembna je izmenjava znanja in izkušenj.” Kaj pa so tuji tekmeci zavidali slovenski ekipi? “Predvsem našo prepoznavnost in osredotočenost. Med tekmeci smo absolutno prepoznavni kot avtomobilski klub, pri katerem se lahko vedno zaneseš na to, da bo pomagal,” pove izkušeni Janez Kajzar. 

Zelo odločno in mojstrsko sta oba slovenska strokovnjaka vrtela tudi volan na spretnostni vožnji in se v zabavnem delu uvrstila na stopničke, saj sta med vsemi dosegla tretji najboljši rezultat. Za Janeza in Jakoba zato sploh ni vprašanje, če mora biti dober mehanik hkrati tudi dober voznik. Oba v en glas: “Absolutno, najprej se moraš znati peljati!”

Pri elektriki v prednosti avtomobilski klubi z obsežnejšimi izkušnjami

O pomenu izmenjave znanja Janez izpostavi še prednost avtomobilskih klubov v državah, kjer je trg električnih avtomobilov precej večji kot v našem delu Evrope: “Predvsem Nizozemci in Danci so glede “električnih” izkušenj precej let pred nami. To se vidi pri pristopu pomoči na cesti in seveda pri usposabljanju. Njihovi trenerji imajo veliko več znanja na tem področju kot mi, ker imajo bistveno več električnih avtomobilov in so se tudi precej prej kot mi začeli na terenu srečevati z okvarami na električnih vozilih. Vozni park na naših cestah je precej starejši kot pri njih, elektrika je za nas še vedno nov pojav. Seveda tudi mi že imamo določene izkušnje, je pa zato toliko bolj pomembno, da jih na takem srečanju nadgradimo ob pomoči najboljših na tem področju.” 

Predsednik FIA Regija I Jorge Delgado Mendoza in predsednik AMZS Andrej Brglez ob najboljših treh ekipah letošnjega tekmovanja in usposabljanja mehanikov evropskih avtomobilskih klubov.

Foto: Najboljši Avstrijci

Na prestižnem tekmovanju najboljših mehanikov avtomobilskih klubov se je najbolje odrezala ekipa avstrijskega avtomobilskega kluba ÖAMTC, na drugo mesto se je uvrstila ekipa španskega kluba RACE, tretja pa je bila danska ekipa SOS International. Slovenska ekipa, ki sta jo sestavljala mehanika Janez Kajzer in Jakob Turnšek je osvojila 12. mesto med 16 ekipami. 

1. ÖAMTC (Avstrija)
2. RACE Asistencia (Španija)
3. SOS International/FDM (Danska)
4. AA UK (Velika Britanija)
5. ADAC (Nemčija)
6. ANWB Wegenwacht (Nizozemska)
7. ARC Europe (Francija)
8. ACL (Luksemburg)
9. HAK (Hrvaška)
10. BiHAMK (Bosna in Hercegovina)
11. MAK (Madžarska)
12. AMZS (Slovenija)
13. AUTOLIITTO (Finska)
14. AMSM (Makedonija)
15. ACA (Albanija)
16. AA SA (Južna Afrika)/TCS (Švica)

Predsednik AMZS Andrej Brglez: "Poleg nadgrajevanja znanj naših mehanikov za pomoč na cesti, ki jih taki dogodki omogočajo, želimo našim članom in strankam tudi na ta način sporočiti, da si z nenehnim izboljševanjem storitev in nadgrajevanjem znanj prizadevamo ohraniti in krepiti njihovo zaupanje v AMZS."

Člani AMZS so tako v Sloveniji kot tujini v dobrih rokah

AMZS mehaniki se tekmovanja in usposabljanja za odličnost cestnih patrulj Road Patrol Training for Excellence udeležujejo že več kot 20 let, drugič v šestih letih pa sta mednarodna avtomobilistična zveza FIA Regija I (ta v FIA združuje avtomobilske klube iz Evrope, Afrike in Bližnjega vzhoda) in ARC Europe, mednarodna mreža za pomoč na cesti, ki jo je leta 1991 ustanovilo osem evropskih avtomobilskih klubov, danes pa zagotavlja pomoč na cesti v kar 43 evropskih državah, AMZS zaupala tudi organizacijo tekmovanja. "V AMZS smo ponosni, da smo v Sloveniji gostili najboljše mehanike iz naših partnerskih avtomobilskih klubov, ki pomagajo našim članom, če se jim na poti v tujini kar koli zalomi. Na osnovi videnega v dveh dneh tekmovanja in usposabljanja za odličnost cestnih patrulj lahko članom AMZS zagotovim, da so tako v Sloveniji kot v tujini v dobrih rokah. Poleg nadgrajevanja znanj naših mehanikov za pomoč na cesti, ki jih taki dogodki omogočajo, želimo našim članom in strankam tudi na ta način sporočiti, da si z nenehnim izboljševanjem storitev in nadgrajevanjem znanj prizadevamo ohraniti in krepiti njihovo zaupanje v AMZS in veliko FIA družino partnerskih klubov," je svoje vtise po – za AMZS izjemno pomembnem dogodku, strnil predsednik Avto-moto zveze Slovenije Andrej Brglez.

Pomen tovrstnih dogodkov je izpostavil tudi predsednik FIA Regija I Jorge Delgado Mendoza: "Da bi razumeli cilj in namen takega dogodka, se moramo vrniti skoraj 120 let v preteklost. Avtomobilski klubi so nastali v želji skrbeti za svoje člane in jim nuditi kakovostno pomoč na cesti. Še danes so predani pomoči voznikom oziroma nasploh vsem udeležencem v prometu. Ta dejavnost je skozi desetletja pomagala k razvoju najboljše storitve pomoč na poti. Na Road Patrol Training for Excellence se zberejo najboljši med najboljšimi, ki ne le tekmujejo, ampak si izmenjujejo izkušnje, ki jih bodo lahko tudi sami uporabili pri svojem delu, da bo pomoč na cesti še bolj učinkovita."

Ključne besede


pomoč na cestipomoč na cesti v tujiniFIA Road Patrol Training for Excellence

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije