AMZS test 28 zimskih pnevmatik dimenzij 205/55 R16 H in 215/55 R17 V

Pnevmatike

Spodbudno - in zaskrbljujoče: ob dobrih pnevmatikah v trgovinah najdemo tudi takšne, ki se jim je treba izogniti.


Čeprav smo pri testu celoletnih pnevmatik, ki smo ga objavili letos junija, zapisali, da so celoletne pnevmatike z vsako generacijo boljše, še vedno velja, da se v pravih zimskih voznih razmerah še vedno najbolje obnesejo prave zimske pnevmatike. To je potrdil tudi letošnji test zimskih pnevmatik, na katerem smo temeljito preskusili 28 najnovejših zimskih pnevmatik: 12 v dimenziji 205/55 R16 in 16 v dimenziji 215/55 R17: prve so namenjene še vedno priljubljenim avtomobilom nižjega srednjega razreda, druge pa kompaktnim cestnim terencem. Rezultati letošnjega testa so hkrati spodbudni in zaskrbljujoči: ob dobrih pnevmatikah v trgovinah najdemo tudi takšne, ki se jim je treba izogniti. 

V dneh, ko je nastajal ta članek, je nekatere višjeležeče ceste in prelaze srednje Evrope - tudi naš Vršič - že pobelil sneg; septembrski sneg na cestah, ki je čez noč zamenjal izrazito vroče poletje, je še en dokaz izjemno nepredvidljivih in hitro spremenljivih vremenskih ter voznih razmer. Zemlja se res segreva, a to prinaša tudi hitre vremenske spremembe in ekstremne vremenske pojave, kakršen je na primer sneg sredi septembra. Kdor meni, da nam zaradi vse toplejših letnih temperaturnih povprečij ne bo treba več menjati letnih pnevmatik za zimske, se moti; tovrstnih vremenskih ekstremov bo vse več, - vozne razmere bodo še bolj raznolike, kot so bile doslej, zato bo izbira pnevmatik še bolj pomembna.


Kot smo že večkrat napisali, se v zimskih voznih razmerah najbolje obnesejo prave zimske pnevmatike. Katere so prave, vemo že nekaj let: le tiste, ki imajo poleg oznake M+S na bočnici vtisnjen tudi simbol gore in snežinke. Naša zakonodaja sicer tega simbola ne prepoznava oziroma ne zahteva - dovolj je oznaka M+S -, v nekaterih državah pa za zimske veljajo le pnevmatike z omenjenim simbolom. V Nemčiji tako od letošnjega 1. oktobra za “zimske” veljajo le pnevmatike s simbolom gore in snežinke - ne glede na to, ali imajo tudi oznako M+S. 

Vseh 28 pnevmatik na našem letošnjem testu zimskih pnevmatik ima seveda odtisnjen simbol gore in snežinke, kar pa ne pomeni, da na slepo priporočamo njihov nakup; štiri pnevmatike na letošnjem testu so dobile najslabšo možno skupno oceno, kar pomeni, da odsvetujemo njihov nakup …

Pnevmatike dimenzije 205/55 R16 H

Pnevmatike dimenzije 205/55 R16 so namenjene še vedno priljubljenim avtomobilom nižjega srednjega razreda, na kolesih pa jih ima tudi marsikateri križanec; na našem preskusu smo uporabili Volkswagnovega golfa. Upoštevajoč rezultate lahko 12 preskušenih pnevmatik v tej dimenziji na grobo razvrstimo v tri skupine (z eno izjemo): tri so dosegle skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, štiri zadovoljivo oziroma priporočljivo, štiri pa so dobile oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami. Zunaj teh skupin je ena pnevmatika, ki je dobila skupno oceno slabo oziroma ni priporočljivo. 

Pnevmatike znamk Continental, Goodyear in Michelin imajo najbolj uravnotežene lastnosti, kar pomeni, da na nobeni vozni površini ne kažejo izrazitih slabosti, hkrati pa se odlikujejo tudi z dolgim predvidenim številom prevoženih kilometrov oziroma predvideno dobo trajanja.
Medtem, ko je Continentalova pnevmatika wintercontact TS 870 dosegla najboljši rezultat glede varnosti vožnje, še zlasti na mokrih in zimskih cestah, se je Michelinova pnevmatika alpin 6 najbolje odrezala pri okoljskih lastnostih: ima največjo predvideno dobo trajanja in najnižjo obrabo na testu, dobro pa je ocenjena tudi z vidika učinkovitosti. Goodyearova pnevmatika ultragrip performance 3 se uvršča natanko med obe omenjeni pnevmatiki tako z vidika varnosti kot okoljske uravnoteženosti.
Pri pnevmatikah znamk Hankook, Dunlop, Nokian Tyres in Falken smo ugotovili manjše pomanjkljivosti na vsaj eni od voznih površin, kar je privedlo do znižanja ocene za varnostne lastnosti. Nekatere od teh pnevmatik imajo tudi nižjo oceno pri predvidenem številu prevoženih kilometrov oziroma dobi trajanja - a razlike so dovolj majhne, da ne predstavljajo varnostnega tveganja. Ob poznavanju vozniških navad in upoštevanju pogosto nekaj nižje nakupne cene te pnevmatike lahko predstavljajo racionalen nakup.  


Hankookova pnevmatika winter i*cept RS3 omogoča na primer veliko število prevoženih kilometrov in nizko obrabo, ima pa nekaj pomanjkljivosti na mokri cesti. Podobno je tudi pri Dunlopovi pnevmatiki winter sport 5; na suhi cesti ima nekaj pomanjkljivosti, a ima nizko obrabo in omogoča veliko prevoženih kilometrov. Nokianova pnevmatika snowproof 2 kaže rahle slabosti na suhi cesti in na snegu, med pnevmatikami iz sredine razpredelnice pa ima tudi najmanjše predvideno število prevoženih kilometrov. Pri Falknovi pnevmatiki eurowinter HS02 se morate sprijazniti z manjšimi pomanjkljivostmi na zasneženi cesti, a dobite pnevmatiko, s katero boste lahko prevozili lepo število kilometrov. 
Pnevmatike znamk Zeetex, GT Radial, Vredestein in Pirelli imajo večje slabosti pri vsaj enem od podmeril varnosti, tako da so dobile oceno pomanjkljivo za varnost - kar pomeni, da tudi skupna ocena ne more biti boljša. 
Pnevmatika winrun winter-max A1 WR22 se je na mokri cesti odrezala tako slabo, da je dobila najslabšo oceno slabo za varnost, s tem pa je tudi skupna ocena slaba - kar pomeni, da ne priporočamo njenega nakupa. Winrunova pnevmatika ima na mokri cesti slab oprijem, kar pomeni težave tako pri vzdolžni kot prečni vodljivosti, kar ima za posledico zgodnje in izrazito podkrmarjenje in prekrmarjenje. Kljub razmeroma dobrim rezultatom na suhi cesti in na snegu so slabe lastnosti na mokrem tako izrazite, da si pnevmatika kitajskega izdelovalca ne zasluži boljše skupne ocene. 

Zaviranje na mokrem asfaltu

Ilustracija prikazuje preostanke hitrosti pri zaviranju na mokrem asfaltu od hitrosti 80 km/h do zaustavitve. Medtem, ko je avto s pnevmatikami continental wintercontact TS 870 in pirelli cinturato winter 2 že zaustavljen, se avto s pnevmatikami zeetex WH 1000 in winrun winter-max A1 WR22 še naprej premika s hitrostjo 27 oziroma nekaj manj kot 30 km/h. To je dovolj hitro za razbito pločevino ali plastiko odbijačev, če pride do trka. 


Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 V

Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 so primerne za zelo priljubljene cestne terence in križance. Za naš preskus smo kot testni avto uporabili VW T-roc.  
Tokrat smo preskusili 16 zimskih pnevmatik te dimenzije, rezultate pa lahko v enaki meri ocenimo kot razveseljive - in zaskrbljujoče.

Razveseljivo je, da so se tri preskušene pnevmatike - goodyear ultragrip performance 3, dunlop winter sport 5 in vredestein wintrac pro - izkazale z zelo uravnoteženimi lastnostmi, kar pomenil da so dosegle dobre rezultate tako za varnost vožnje kot tudi za okoljske lastnosti, zato so prejele oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. 
Naslednje štiri pnevmatike v tabeli z rezultati - semperit speed-grip 5, hankook winter i*cept RS3, continental wintercontact TS 870 P in pirelli cinturato winter 2 - so pri ocenjevanju varnosti pokazale rahle pomanjkljivosti, bolje pa so se odrezale pri okoljskih merilih. Pnevmatike yokohama bluearth winter V906, giti gitiwinter W2 in firestone winterhawk 4 niso dobile več kot zadovoljive ocene tako pri merilu varnosti kot pri okoljskih lastnostih. A katerakoli od teh sedmih pnevmatik je lahko sprejemljiva alternativa, če se zavedate prednosti in slabosti posameznih pnevmatik in če se njihove lastnosti skladajo z vašimi vozniškimi navadami in potrebami. 


Naslednje tri pnevmatike iz razpredelnice - wintech nemškega (Continentalovega) izdelovalca Viking, južnokorejska pnevmatika kumho wintercraft WP52 in tajvanska pnevmatika maxxis premitra snow WP6 - so dobile oceno pomanjkljivo pri merilu varnosti - predvsem na račun slabših lastnosti na suhi cesti. Čeprav imajo vse omenjene pnevmatike dolgo predvideno dobo trajanja, ta ne bi smela biti odločilna pri nakupnih odločitvah, še zlasti ne zaradi slabših rezultatov na suhi cesti. 
Zaskrbljujoče je, da so tri pnevmatike na koncu tabele z rezultati zaradi slabih varnostnih lastnosti dobile skupno oceno slabo, kar pomeni, da ne priporočamo njihovega nakupa. Pnevmatika winterX TW401 kitajskega izdelovalca Triangle in pnevmatika wintoura + britansko-kitajske znamke Davanti sta se slabo odrezali na mokri cesti, zlasti pri vodljivosti (tako vzdolžni kot prečni), zaradi česar sta dobili tudi slabo skupno oceno. Med njima se nahaja pnevmatika wintergen 2 KR501 tajvanskega izdelovalca Kenda; ob razmeroma slabi vodljivosti na mokri cesti in pomanjkljivi oceni za vozne lastnosti na suhi cesti si je predzadnje mesto in slabo skupno oceno prislužila tudi z največjo težo med pnevmatikami na testu.

Razlike v teži pnevmatik

Ilustracija jasno pokaže, kako težka je Kendina pnevmatika; v primerjavi z Goodyearovo pnevmatiko je vsaka Kendina pnevmatika težja za 3,6 kg. Komplet Kendinih pnevmatik na avtomobilu tako tehta 49,6 kg, komplet Goodyearovih pnevmatik, ki so najlažje na tokratnem testu, pa tehta 35,2 kg - oziroma 14,4 kg manj. Veliko težo Kendinih pnevmatik lahko pripišemo tudi veliki globini profila, kar se kaže tudi v dolgi predvideni dobi trajanja (65.100 km), a tudi z Goodyearovimi pnevmatikami lahko prevozimo veliko kilometrov (57.500 km) … 

 

Nasveti za nakup in uporabo zimskih pnevmatik

Pri nakupu novih pnevmatik se ne zanašajte na etiketo oziroma oznake z lastnostmi, ki jo običajno prilepljena na nove pnevmatike v trgovinah in so navedene tudi v naših tabelah z rezultati pod rubriko Oznake  - naši testi so pokazali, da oznake ne odražajo dejanskih lastnosti pnevmatik, še zlasti ne na mokrih cestah, 
pri nakupu pnevmatik se prepričajte, da imajo vse štiri pnevmatike enak datum izdelave, 
pri nakupu pnevmatik se prepričajte, da imajo vse štiri pnevmatike enak datum izdelave
ne kupujte novih pnevmatik, ki so starejše od treh let. Informacije o datumu izdelave razberete iz DOT številke, ki je vtisnjena na bočnici pnevmatike,
če je mogoče, kupujte nove modele pnevmatik, da izkoristite prednosti tehničnega razvoja in izboljšav,
vedno uporabljajte štiri pnevmatike istega modela in tipa
če je globina kanalov različna, namestite boljše pnevmatike (ki imajo več profila) na zadnjo os, saj je od njihovega bočnega vodenja odvisna stabilnost vožnje, zlasti v ovinkih, 
da bi se izognili pnevmatikam z različno globino kanalov oziroma profila, redno menjajte položaj koles pnevmatik. Pri pnevmatikah s smerno obliko tekalne plasti prednjo pnevmatika prestavite zadaj na isti strani avta. Pri pnevmatikah brez smerne oblike tekalne plasti je mogoča tudi diagonalna zamenjava (upoštevajte navodila za uporabo),
redno preverjajte tlak v pnevmatikah,
pri večjih obremenitvah povečajte tlak v pnevmatikah v skladu s podatki izdelovalca vozila v navodilih za uporabo.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik