Konec zimsko hladnega februarja, ko prebiramo rezultate letošnjega AMZS testa letnih pnevmatik, si je zagotovo težko predstavljati spomladanske nalive ali vroč asfalt v poletnih mesecih, a dobri vozniki gledamo naprej in pravočasno načrtujemo svoje opravke: je letos čas, ko moramo obrabljene letne pnevmatike zamenjati z novimi? V pomoč vam ponujamo najnovejši AMZS test letnih pnevmatik v dveh dimenzijah: letos smo v dimenziji 185/65 R 15 preskusili pnevmatike za manjše avtomobile, v dimenziji 215/60 R 16 pa pnevmatike za vse bolj priljubljene manjše cestne terence in križance. Rezultati so spodbudni: z nekaj izjemami so razlike med pnevmatikami vse manjše …
Sredi februarja, ko nastaja to besedilo, je nemogoče napovedati, kakšno bo vreme in kakšne bodo vozne razmere 15. marca, ko po našem zakonu lahko zimske pnevmatike na kolesih naših avtov zamenjamo z letnimi. Podnebne spremembe rušijo stare vremenske vzorce in prav lahko se zgodi, da bo če tri tedne ali mesec dni sneg še enkrat pobelil naše ceste. Zato nasvet: spremljajte razmere in se ravnajte po njih, ne po zakonu ali plakatih trgovcev s pnevmatikami.
A velja biti pripravljen na vse - tudi na menjavo zimskih pnevmatik z letnimi 15. marca. V ta namen AMZS, partnerski evropski klubi in potrošniške organizacije že desetletja preskušamo nove pnevmatike in objavljamo temeljite, dosledne in povsem neodvisne teste pnevmatik. Na letošnjem testu letnih pnevmatik smo pod drobnogled vzeli pnevmatike dimenzij 185/65 R 15 in 215/60 R 16.
Dimenzija 185/65 R 15 H
Čeprav gre trend velikosti pnevmatik pri novih avtomobilih v smer večjih premerov, so 15-palčne pnevmatike za naknadno vgradnjo še vedno med najbolj razširjenimi na trgu, saj jih uporabljajo številni avtomobili manjših razredov, ki jih je na evropskih - pa tudi na slovenskih - cestah še vedno zelo veliko. Pnevmatike dimenzije 185/65 R 15 uporabljajo namreč avtomobili, kot so renault clio, VW polo, peugeot 208 in številni drugi avti tega razreda - naš testni avto za pnevmatike te dimenzije je bil VW polo.
Letošnja bera 15-palčnih pnevmatik je bila očitno dobra, saj je postregla z razveseljivim dejstvom, da nobena pnevmatika na testu ni dobila slabše ocene od treh zvezdic oziroma oznake priporočljivo. To pomeni, da nobena pnevmatika ni pokazala resnejših pomanjkljivosti.
Rezultati testa
Za povečavo kliknite na tabelo
Razlike med pnevmatikami dimenzije 185/65 R 15 H
Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 35,4 metra, najslabša po 39,7 metra, |
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem od 80 km/h do zaustavitve je 8 metrov, |
z najboljšo pnevmatiko prevozimo testno stezo 7,1 sekunde hitreje kot z najslabšo, |
najboljša pnevmatika splava na mokri cesti pri 89,7 km/h, najslabša pa pri 78,4 km/h, |
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 50.200 km, z najslabšo pa le 24.900 km, |
z najbolj varčno pnevmatiko porabimo 2 decilitra goriva manj na 100 km kot z najmanj varčno. |
Med šestimi najbolje ocenjenimi pnevmatikami se je Goodyearova pnevmatika efficientgrip performance 2 izkazala z najmanjšo obrabo, kar pomeni, da lahko z njo prevozimo največ kilometrov od vseh pnevmatik te dimenzije na testu. Čeprav pri ostalih lastnostih ni bila povsem v vrhu, jo je izračun skupne ocene postavil na čelo tokratnega testa.
Malce drugače sta se odrezali pnevmatiki bridgestone turanza T005 in pirelli cinturato P1 verde, ki sta se izkazali z dobrimi lastnostmi na mokri cesti na suhem, a sta imeli nekaj večjo obrabo.
Michelinova pnevmatika primacy 4 je tudi zelo dobro uravnotežena pnevmatika; pri nobenem ocenjevalnem merilu ni bila povsem na vrhu, a je bila pri vseh merilih dovolj dobra, da se je uvrstila med najboljše.
Dunlopova pnevmatika sport blueresponse in Gitijeva pnevmatika gitisynergy H2 zaokrožujeta skupino šestih najbolje ocenjenih pnevmatik: obe sta se dokaj dobro odrezali tako na suhi kot na mokri cesti, kar je bilo dovolj za skupno oceno zelo priporočljivo. Prijetno nas je presenetila predvsem pnevmatika kitajskega izdelovalca Giti, ki se na dosedanjih testih ni uvrščala med najboljše: očitno so pri tem kitajskem izdelovalcu uspeli narediti velik kakovostni preskok naprej.
Štiri od preostalih desetih pnevmatik s skupno oceno priporočljivo (3 zvezdice) imajo skupno lastnost: Laufennova pnevmatika G fit EQ+, Continentalova pnevmatika ecocontact 6, Firestonova pnevmatika roadhawk in Semperitova pnevmatika speed-life 3 so se dobro odrezale na suhi cesti, a so zaradi slabših lastnosti na mokri cesti dobile slabšo skupno oceno.
Continentalova pnevmatika ecocontact izstopa iz te skupine pnevmatik: pri porabi goriva je dosegla daleč najboljši rezultat na testu, zelo dobro se je odrezala tudi pri obrabi, s čimer je več kot opravičila oznako “eco”. Velja pa pripomniti, da je Continetalova pnevmatika izrazito “eko” pnevmatika, ki morda ne spada povsem v letošnji izbor pnevmatik, a ker Continental nima druge pnevmatike v tej dimenziji, smo jo vseeno uvrstili v letošnji test - pa čeprav se je zaradi drugačne zasnove in poudarkov (globina profila 6,1 milimetra je precej manjša od globine profila Goodyearove pnevmatike, ki meri 9,1 milimetra) slabše odrezala na mokrem.
BF Goodricheva pnevmatika advantage je slabšo skupno oceno dobila zaradi slabosti na suhi in na mokri cesti, Falknova pnevmatika sincera SN110 ecorun in Vredesteinova pnevmatika ultrac pa sta slabšo skupno oceno dobili zaradi prevelike obrabe - pa čeprav se na primer Vredesteinova pnevmatika odlikuje z dobrimi lastnostmi tako na suhem kot na mokrem. Ti dve pnevmatiki sta primerni za voznike, ki ne prevozijo veliko kilometrov. Semperitova pnevmatika speed-life 3 je slabšo skupno oceno dobila zaradi pomanjkljivosti pri zaviranju in vodljivosti na mokrem.
Preostale tri pnevmatike so pokazale slabosti na suhi in na mokri cesti, imajo pa tudi nekaj dobrih lastnosti; Fuldina pnevmatika ecocontrol HP 2 izstopa z majhno obrabo, Cooperjeva in Matadorjeva pnevmatika imata dokaj majhno obrabo in majhno glasnost.
Dimenzija 215/60 R 16 V
16-palčne pnevmatike so primerne za zelo različne avtomobile, a v dimenziji 215/60 R 16 jih največkrat najdemo na kolesih kompaktnih in srednjevelikih cestnih terencev in križancev. Testni avto na letošnjem testu je bila škoda karoq, značilen predstavnik cestnih terencev, ki imajo pri nas vsako leto več kupcev.
Med 18 preskušenimi pnevmatikami te dimenzije je ena pnevmatika dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami oziroma le dve zvezdici. Pet pnevmatik je dobilo oceno zelo priporočljivo, 12 pnevmatik priporočljivo, ena pnevmatika pa priporočljivo z omejitvami. Tudi v tej dimenziji je skupen vtis pozitiven.
Rezultati testa
Za povečavo kliknite na tabelo
Razlike med pnevmatikami dimenzije 215/60 R 16 V
Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 34,9 metra, najslabša pa po 40,7 metra, |
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem od 80 km/h do zaustavitve je kar 10,1 metra, |
z najboljšo pnevmatiko prevozimo testno stezo 9,5 sekunde hitreje kot z najslabšo, |
najboljša pnevmatika splava na mokri cesti pri 84,1 km/h, najslabša pa pri 77,8 km/h, |
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 49.000 km, z najslabšo pa 25.500 km, |
z najbolj varčno pnevmatiko porabimo 0,5 litra goriva manj na 100 km kot z najmanj varčno. |
Pet pnevmatik - Continentalova premiumcontact 6, Michelinova primacy 4, Bridgestonova turanza T005, Dunlopova sport blueresponse in Toyova proxy comfort - so dobile štiri zvezdice in oceno zelo priporočljivo, kar pomeni, da nismo ugotovili slabosti pri nobenem od glavnih ocenjevalnih meril. Michelinova in Bridgestonova pnevmatika sta zelo prepričljivi na suhi cesti, Continentalova pnevmatika pa se je izkazala na mokri cesti. Michelinova pnevmatika primacy 4 ima izrazito majhno porabo goriva, Toyova pnevmatika proxes comfort pa ni izstopala pri nobenem merilu, a si je vseeno s svojo uravnoteženostjo zagotovila mesto med petimi najboljšimi pnevmatikami na letošnjem testu.
Nokianova pnevmatika wetproof je na čelu pnevmatik z oceno priporočljivo: ob dobrih rezultatih na suhem in na mokrem je dobila nižjo skupno oceno zaradi večje porabe goriva. Velja omeniti, da so prav pri merilu porabe goriva precejšnje razlike med preskušenimi pnevmatikami: najbolj “varčna” pnevmatika (kormoran road performance) porabi za 10 odstotkov manj goriva kot najbolj “požrešna” (lassa competus).
Naslednje tri pnevmatike v tabeli so dosegle dobre rezultate pri obrabi, slabše pa na mokri cesti, kar jim je znižalo skupno oceno, pa čeprav sta se Kumhova pnevmatika ecowing ES31 in Hankookova pnevmatika prime 3 K125 zelo dobro odrezali na suhi cesti. Pnevmatika debica presto HP2 ima majhno obrabo, a slabše lastnosti na mokrem in na suhem.
Na suhi cesti so se dobro odrezale tudi pnevmatike kleber dynaxer HP4, firestone roadhawk in sava intensa HP2, a so zaradi slabosti na mokri cesti dobile slabšo skupno oceno - prav slabše lastnosti na mokrem so preprečile, da bi Savina pnevmatika, ki se je sicer dobro odrezala pri ostalih lastnostih, dobila boljšo skupno oceno.
Pri pnevmatikah barum bravuris 5HM, esa+ tecar spirit pro, lassa competus in semperit speed-life 3 smo ugotovili tolikšne slabosti tako na suhem kot na mokrem, da so dobile oceno priporočljivo. Vse štiri pnevmatike so dobile dobro oceno pri merilu obrabe.
Kitajska pnevmatika nankang eco- 2+, ki ima majhno porabo goriva, je zadnja med pnevmatikami s tremi zvezdicami.
Kormoranova pnevmatika road performance se je uvrstila na zadnje mesto na letošnjem testu in je edina dobila oceno priporočljivo z omejitvami. Njene lastnosti so dober dokaz ciljnih konstruktorskih nasprotij pri snovanju pnevmatik: Kormoranova pnevmatika ima med vsemi preskušenimi pnevmatikami najmanjšo porabo goriva in tudi majhno obrabo, a se zato slabo obnese na mokrem, kjer ji hitro zmanjka oprijema: še zlasti veliko težav ima z vodljivostjo in bočnim oprijemom. Zaradi tako izrazitih pomanjkljivosti si ne zasluži boljše skupne ocene.