AMZS test 34 zimskih pnevmatik dimenzij 195/65 R15 in 225/50 R17

Pnevmatike

Podnebne spremembe vplivajo tudi na izbiro pnevmatik


Sredi najobširnejših podnebnih sprememb v novejši človeški zgodovini je zelo težko napovedovati vremenske in vozne razmere, ki nas čakajo to zimo. A spremembe vzorcev padavin in temperaturnih nihanj nas že zdaj opozarjajo, da bodo prihajajoče zimske vozne razmere zelo zahtevne in spreminjajoče, kar je še razlog več, da pravočasno poskrbite za ustrezno zimsko obutev vaših avtomobilov. V veliko pomoč vam bo letošnji AMZS test zimskih pnevmatik, na katerem smo preskusili kar 34 zimskih pnevmatik v dimenzijah 195/65 R15 in 225/50 R17. Ob v povprečju zelo zadovoljivih rezultatih opozarjamo na dve pnevmatiki s slabostmi, zaradi katerih odsvetujemo njun nakup. Kaj smo še ugotovili?

Zimske vozne razmere ne pomenijo zgolj zasneženih cest, pač pa pestro paleto voznih razmer, ki obsegajo vse od poledenelega asfalta do velikih količin vode na cestah zaradi obilnega dežja - pogosto si takšne spremenljive razmere sledijo v kratkem časovnem obdobju ali celo na isti poti. Takšne razmere pred izdelovalce pnevmatik postavljajo hud izziv: zasnovati zimsko pnevmatiko, ki se dobro obnese v zelo različnih voznih razmerah. Naše ocenjevanje oziroma točkovanje lastnosti pnevmatik, ki nagrajuje pnevmatike z najbolj uravnoteženimi lastnostmi, je zato najbolj ustrezno.

Izognite se čakalnim vrstam in se naročite na premontažo pnevmatik v AMZS! Izkoristite do 30 % popusta na menjavo. 

Če smo nekoč še lahko računali na velike količine snega - in zato izbrali na snegu dobre zimske pnevmatike -, si moramo letos ogledovati pnevmatike, ki so dobre na snegu, a tudi na mokri cesti, pri splavanju - akvaplaningu in na suhi cesti.

Test zimskih pnevmatik, ki ga AMZS opravlja v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi drugimi organizacijami, nagrajuje pnevmatike z najbolj uravnoteženimi lastnostmi: na testu zimskih pnevmatik temeljito preskusimo lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, ugotovimo pa tudi glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva. Kot smo v Motoreviji že večkrat zapisali, so si ta merila pogosto v nasprotju; zaradi fizikalnih in kemičnih lastnosti so pnevmatike, ki se odlično odrežejo pri enem merilu, pogosto slabše pri drugem. Cilj za razvojne inženirje je torej uravnoteženost vseh lastnosti na visoki ravni - in najbolje uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo tudi najboljšo skupno oceno na testu. A naj najboljša skupna ocena ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi: pnevmatike izberite glede na vaše potrebe in navade; če se pogosto vozite po zasneženih cestah, se ozrite po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, če pa zimo prevozite na očiščenih avtocestah in hitrih cestah, so za vas primernejše pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in na suhem.

Po zgoraj opisanih kriterijih ocenjujejo pnevamtike na testu. 

Pnevmatike dimenzije 195/65 R15 T

Trend pri avtomobilskih pnevmatikah gre res v smer večjih premerov, a 15-palčne pnevmatike so še vedno v povprečju najbolje prodajane zimske pnevmatike na evropskem trgu. Najbolj so razširjene v razredu majhnih avtomobilov in pri avtomobilih nižjega srednjega razreda, kamor na primer spadajo VW golf, opel astra ali hyundai i30.

Morda je tudi to dejstvo zaslužno, da je le ena od 16 preskušenih pnevmatik dobila oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami - štiri pnevmatike so dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, enajst pnevmatik pa oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo.

Približno dve tretjini preskušenih pnevmatik nima nobenih večjih pomanjkljivosti na suhem ali mokrem, brez večjih pomanjkljivosti pa so tudi pri obrabi. Na zasneženi vozni podlagi sta le dve pnevmatiki zgrešili oceno dobro, na ledu in pri porabi goriva pa so prav vse preskušene pnevmatike v tej dimenziji dobile oceno dobro.

Kliknite na tabelo za povečavo rezultatov

A na našem testu nagradimo najbolj uravnotežene pnevmatike, letošnji rezultati pa so dokaz, kako težko je doseči uravnoteženost pri vseh kriterijih: le četrtina pnevmatik na letošnjem testu je dobila oceno dobro pri vseh ocenjevalnih merilih. Pri enem od meril so razlike med pnevmatikami precej očitne: z najslabšo pnevmatiko pri merilu obrabe (maxxis premitra snow WP6) lahko prevozimo 21.800 kilometrov, z najboljšo (michelin alpin 6) pa 34.500 kilometrov. 

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami?

Dimenzija 195/65 R15 T

Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi v 42,4 metra, najslabša pa v 45,8 metra,
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem asfaltu od 80 km/h do zaustavitve je kar 8,4 metra,
najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 95,8 km/h, najslabša pa pri 79,8 km/h,
najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 73,6 sekunde, najslabša pa v 77,9 sekunde,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 34.390 km, z najslabšo pa le 21.840 km,
 z najbolj varčno pnevmatiko porabimo 3 decilitre goriva manj na 100 km kot z najmanj varčno.

Štiri pnevmatike, ki so po lastnostih najboljše (dunlop winter response 2, goodyear ultragrip 9+, michelin alpin 6 in vredestein wintrac) so nas navdušile z lastnostmi pri vseh najpomembnejših merilih, zato priporočamo njihov nakup.

Pri enajstih pnevmatikah, ki so dobile oceno zadovoljivo, velja natančneje pogledati podrobnosti. Pnevmatikama BF goodrich g-force winter2 in continental wintercontact TS 860 smo morali znižati skupno oceno zaradi izrazitejših lastnosti pri posameznih merilih - če jima ne bi spodrsnilo na suhem in na mokrem, bi ob dobrih ocenah pri obrabi in za lastnosti na snegu ter na ledu dobili višjo skupno oceno. Tako pa je BF Goodricheva pnevmatika, ki se je izkazala z natančnostjo in vodljivostjo na meji oprijema na suhi cesti, pustila slabši vtis na mokri cesti - in je zato dobila slabšo skupno oceno. Nasprotno se je Continentalova pnevmatika TS 860 odrezala odlično na mokri cesti, a pokazala nekaj slabosti - slabši občutek v vožnji in premalo povratnih informacij vozniku - na suhi cesti, zaradi česar je dobila slabšo skupno oceno.

Trend pri avtomobilskih pnevmatikah gre res v smer večjih premerov, a 15-palčne pnevmatike so še vedno v povprečju najbolje prodajane zimske pnevmatike na evropskem trgu.


Naslednjim štirim pnevmatikam iz tabele so skupni slabši rezultati pri obrabi, a tudi nekaj razlik pri ostalih merilih. Bridgestonova pnevmatika blizzak LM005, ki se je dobro odrezala na suhem, je bila druga najboljša na mokri cesti, a ne prav dobra na snegu. Falknova pnevmatika eurowinter HS01 je bila dobra na suhi cesti in na snegu, slabše pa se je odrezala na mokri cesti.
Laufennova pnevmatika iFit+LW31+ je na suhi cesti zgrešila oceno dobro, se je pa bolje odrezala na mokrem, na snegu in na ledu. Maxxisova pnevmatika premitra snow WP6 je dobila dobre ocene na suhem, na mokrem in na ledu, slabše lastnosti na snegu in pri obrabi pa so ji preprečile, da bi dobila boljšo skupno oceno.
Preostalih pet pnevmatik je dobilo skupno oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo predvsem zaradi slabših ocen pri enem od pomembnejših meril - lastnosti na mokri cesti. Yokohamina pnevmatika blueearth*winter V906 se je dobro odrezala na suhem, na snegu in na ledu, slabše pa na mokri cesti in pri obrabi. Tudi Barumova pnevmatika polaris 5 je dobra na snegu in ledu, slabša pa na suhi in mokri cesti. Slabše lastnosti na mokri cesti so bile krive za slabšo skupno oceno tudi pri Nokianovi pnevmatiki WR snowproof, ki se je sicer dobro odrezala pri večini ostalih meril. Pnevmatiki general tire altimax winter 3 in GT radial winterpro2 sta na mokri cesti komaj dosegli oceno zadovoljivo, pnevmatika GT radial pa je imela težave tudi pri obrabi.

Najslabše se je na preskusu zimskih pnevmatik v tej dimenziji odrezalaKumhova pnevmatika wintercraft WP51, ki je pokazala izrazite slabosti na suhi in mokri cesti, ob tem pa je bila še najglasnejša pnevmatika na letošnjem preskusu. Zaradi teh lastnosti je dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami.

Zimske vozne razmere ne pomenijo zgolj zasneženih cest, pač pa pestro paleto voznih razmer, ki obsegajo vse od poledenelega asfalta do velikih količin vode na cestah zaradi obilnega dežja - pogosto si takšne spremenljive razmere sledijo v kratkem časovnem obdobju ali celo na isti poti.

Pnevmatike dimenzije 225/50 R17 V

17-palčne pnevmatike širine 225 mm in preseka 50 najdemo na številnih avtomobilih nižjega srednjega avtomobilskega razreda, kakršni so na primer audi A4, BMW serije 3 ali VW passat, pogosto pa so s pnevmatikami te dimenzije opremljeni tudi cestni terenci in križanci.
Od 18 preskušenih pnevmatik so tri dobile skupno oceno dobro, kar 13 pnevmatik pa oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Če ne bi dve pnevmatiki dobili oceno slabo oziroma ni priporočljivo, kar pomeni, da odsvetujemo njun nakup, bi bilo povprečje ocen letos preskušenih pnevmatik v tej dimenziji zelo visoko.

Kliknite na tabelo za povečavo rezultatov

Zakaj smo pnevmatiki goodride Z-507 zuper snow in linglong green-max winter UHP - obe pnevmatiki izdelujejo na Kitajskem - ocenili z oceno slabo? Goodrideova pnevmatika se je izrazito slabo odrezala na snegu: pri zaviranju na sneženi podlagi je dosegla najslabši rezultat, slabo pa se je odrezala tudi pri oprijemu na snegu, pri pospeševanju in vodljivosti. Najbolje pomanjkljivosti na snegu pokaže čas na naši zasneženi testni stezi, kjer smo testni krog prevozili 25 sekund počasneje kot je bilo povprečje ostalih pnevmatik (79 sekund) in kar 30 sekund počasneje od najboljše pnevmatike - dunlop winter sport 5 - na testnem krogu.

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami?

Dimenzija 225/50 R17 V

Najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi v 42 metrih, najslabša pa v 46,5 metra,
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem asfaltu od 80 km/h do zaustavitve je kar 10,8 metra,
najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 80,4 km/h, najslabša pa pri 60 km/h,
najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 74,1 sekunde, najslabša pa v 104,4 sekunde,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 42.700 km, z najslabšo pa le 23.100 km,
 z najbolj varčno pnevmatiko porabimo na 100 km 4 decilitre manj goriva kot z najmanj varčno.

Precejšnje slabosti je pokazala tudi Linglongova zimska pnevmatika green-max winter UHP, ki je imela največ težav na mokri cesti - tako pri zaviranju kot pri splavanju in vodljivosti. Z Linglongovo pnevmatiko smo se pri zaviranju na mokrem s hitrostjo 80 km/h zaustavili 6 metrov dlje kot je bilo povprečje ostalih pnevmatik in kar 11 metrov dlje kot z najboljšo pnevmatiko - Bridgestonovo pnevmatiko blizzak LM005. Ko je avto z Bridgestonovimi pnevmatikami že obstal, je avto z Linglongovimi pnevmatikami še vedno vozil s hitrostjo 40 km/h.

Na drugem koncu naše tabele z rezultati smo bili zelo zadovoljni z Dunlopovo pnevmatiko winter sport 5, Michelinovo alpin 6 in Goodyearovo ultragrip performance +; vse tri pnevmatike s skupno oceno dobro so zelo priporočljive, saj so se dobro odrezale pri vseh ključnih merilih. Dunlopova pnevmatika je hkrati najboljša od vseh preskušenih na snegu, Michelinova pa se je izkazala z najmanjšo obrabo med vsemi.
Kleberjeva pnevmatika krisalp HP3 je najboljša med pnevmatikami z oceno zadovoljivo. Skupno oceno si je pokvarila z nekaj slabostmi na mokri cesti. Bridgestonova pnevmatika si je boljšo oceno pokvarila s slabostmi na snegu in s precejšnjo obrabo. Continentalova pnevmatika wintercontact TS860, ki je v preteklih letih večkrat zmagala na naših testih, se je slabše odrezala na suhi cesti in zato dobila nižjo skupno oceno. V trgovinah je že naslednica wintercontact TS870, a ko smo kupovali pnevmatike za tokratni test, je še nismo mogli kupiti.
Skupno oceno pnevmatike nexen winguard sport 2 je znižala prevelika obraba, a tudi na mokrem in na suhi cesti se ni odrezala preveč dobro - njene lastnosti lahko opišemo kot precej neuravnotežene. Skupno oceno Vredesteinove pnevmatike wintrac pro smo morali znižati zaradi prevelike obrabe, ostale lastnosti pa so dobre.
Pnevmatike esa+tecar supergrip pro, Savina eskimo HP2 in Fuldina kristall control HP2 so pokazale slabosti na suhi in na mokri cesti, se je pa Esa+Tecarjeva pnevmatika izkazala z najmanjšo porabo goriva na tokratnem testu.

17-palčne pnevmatike širine 225 mm in preseka 50 najdemo na številnih avtomobilih nižjega srednjega avtomobilskega razreda, kakršni so na primer audi A4, BMW serije 3 ali VW passat, pogosto pa so s pnevmatikami te dimenzije opremljeni tudi cestni terenci in križanci.


Skupna ocena preostalih petih pnevmatik je bila znižana iz različnih vzrokov.Firestonova pnevmatika, ki je dobila dobre ocene pri ostalih lastnostih, se je slabo izkazala na suhi cesti, Nokianova pnevmatika snowproof P pa je bila dobra na suhi cesti, a slabša na mokrem in na snegu. Pirellijeva pnevmatika winter sottozero je bila druga najboljša na zasneženi cesti, precej slabše pa se je odrezala na suhem, na mokrem in na ledu. Pnevmatika toyo observe S944 je pokazala slabosti na mokrem in na snegu, Maxxisova pnevmatika premitra snow WP6 pa na snegu in na ledu.

Med prvimi 16 (od 18) pnevmatikami na testu razlike niso velike - pri skupni oceni je med najboljšo pnevmatiko na testu - Dunlopovo - in Maxxisovo pnevmatiko na 16. mestu le 1,2 točke razlike, med Maxxisovo na 16. mestu in Goodrideovo ter Linglongovo na 17. in 18. mestu pa je razlika pri skupni oceni več kot 2 točki. To je še en dokaz, kako izenačenih je prvih 16 pnevmatik - in kako slabi sta zadnjeuvrščeni pnevmatiki, zato odsvetujemo njun nakup.

Ključne besede


ZImske pnevmatikeZimaVarna vožnjazimska opremaTest pnevmatikZimska vožnja