AMZS test 32 otroških varnostnih sedežev

Otroški varnostni sedeži

Od najboljšega do najslabšega: tudi na letošnjem testu smo nekaj sedežev ocenili kot nepriporočljive.


Na letošnjem spomladanskem testu otroških varnostnih sedežev smo preskusili 32 otroških sedežev vseh velikostnih in starostnih skupin - od sedežev za novorojenčke do sedežev za 150 centimetrov velike otroke. Večina preskušenih sedežev je dobila dobro oceno, a tako kot vsako leto smo tudi na letošnjem testu nekaj sedežev ocenili kot nepriporočljive in nekaj kot zadovoljive. Smo pa veseli, da si je po dolgem času eden od preskušenih sedežev prislužil najboljšo skupno oceno zelo dobro!

Oglas
Oglas

Ponudba otroških varnostnih sedežev v trgovinah in na spletu še nikoli ni bila večja ali pestrejša, zato se starši vse težje odločajo, kateri sedež naj kupijo za svoje otroke. Informacij je sicer veliko, a vsem zagotovo ne gre verjeti. Zato so še bolj pomembni neodvisni testi otroških sedežev, kakršne AMZS s partnerskimi avtomobilskimi klubi in drugimi organizacijami opravlja že več kot 20 let. 
AMZS test otroških sedežev se začne s skrbnim postopkom skritega nakupa sedežev pri različnih prodajalcih širom Evrope, kar je zagotovilo, da preskusimo točno takšne sedeže, kakršni so naprodaj v trgovinah. Nato gredo sedeži v raziskovalni laboratorij, kjer ob pomoči otrok preskusimo njihovo udobje in ergonomijo, pa tudi upravljanje z njimi, namestitev v avto, potek varnostnih pasov, kakovost prevlek in številne druge lastnosti. Sedeže pošljemo tudi v specializirane kemične laboratorije, kjer strokovnjaki v sedežih iščejo škodljive kemične snovi, ki bi bile lahko nevarne za otrokovo zdravje. Na koncu sledijo še preskusni trki, kjer sedeže vpnemo v školjko avtomobila in opravimo več preskusnih trkov - tako čelnih kot bočnih. Preskusne lutke, opremljene s številnimi tipali, natančno izmerijo obremenitve ob trkih. Ko sedež prestane vse teste, dobi ustrezno skupno oceno oziroma priporočilo.

Rezultati: Eden zelo dober, 21 dobrih, 6 zadovoljivih in 4 slabi

Kot smo napisali že v uvodu, je po dolgem času letos znova eden od preskušenih sedežev dobil najboljšo skupno oceno zelo dobro. Gre za Cybexov sedež anoris T i-size, ki je namenjen otrokom velikosti od 76 cm do 125 cm. Sedež je opremljen s svojim varnostnim mehom, ki je nameščen v zgornji del varnostnega ščita prek trebuha. Sedež se je zelo dobro izkazal tako pri čelnem kot bočnem trku, odlikujeta pa ga tudi enostavna uporaba in namestitev. 
21 sedežev, ki je dobilo skupno oceno dobro in 6 sedežev s skupno oceno zadovoljivo s svojimi lastnostmi presegajo zakonske varnostne zahteve, za štiri sedeže, ki so dobili skupno oceno slabo, pa odsvetujemo njihov nakup. Blago v sedežnih oblogah Loinelovega sedeža antoon RWF in sedeža noemi izdelovalca Walser Kids Expert je vsebovalo snovi, ki zavirajo gorenje in ki so kancerogene. Snovi, ki zavirajo gorenje, smo zaznali tudi v oblogah sedeža urban kanga utown model TV107, ki pa tudi ni prestal bočnega preskusnega trka. Pri sedežu jahaču kinderkraft comfort up je treba za prevoz večjih otrok odstraniti hrbtni naslon, brez naslona pa sedež ne zagotovi zadostne zaščite ob bočnem trku. 

Cybexov sedež anoris T i-size ima dodatno zaščito za trebuh, v njej pa svoj varnostni meh, ki se sproži približno 25 milisekund po trku, povsem pa se napolni s plinom približno 40 milisekund po trku. Pri tem dodatno zaščiti otroka in je zato sedež dobil najboljšo skupno oceno. 

Sedeži za do leto dni stare otroke

Vsi trije sedeži v tej skupini so dobili skupno oceno dobro.

Maxi-Cosijev sedež cabriofix i-size smo preskusili tako brez osnove kot z osnovo cabriofix i-size base. V obeh različicah sedež ponuja zelo dobro zaščito ob trkih, je lahek in enostaven za uporabo. Osnova cabriofix i-size omogoča lažje nameščanje in odstranjevanje sedeža, osnovo pa lahko pustimo pritrjeno v avto. 
Gracov sedež snugessentials na osnovi isofamily i-size base je del modularnega sistema, pri katerem lahko različne sedeže (za različno velike otroke) pritrdimo na enako osnovo. Sedež zagotavlja visoko stopnjo varnosti pri trkih in je enostaven za namestitev v avto, ima pa dokaj tanko oblazinjenje in zaradi svoje velikosti zahteva nekaj več prostora. 

Sedeži za do leto in pol stare otroke

Tudi vseh deset sedežev za do leto in pol stare otroke je dobilo skupno oceno dobro.

Sedež foppapedretti next i-size smo preskusili z isofix base next i-size osnovo in brez nje; sedež zagotavlja dobro zaščito pri bočnem trku, a le povprečno pri čelnem trku. Sedež je dokaj težak, zahteva precej prostora in kar nekaj truda pri namestitvi. Sedež je kakovostno izdelan, smo pa zaznali malce povišane vsebnosti škodljivih snovi. 
Cybexov sedež aton B2 i-size z base one osnovo in brez nje se je odrezal dobro pri vseh ocenjevalnih merilih; sedež ponuja dobro zaščito pri trku, omogoča enostavno namestitev in veliko udobja za otroke. Med slabostmi velja omeniti, da sedež zahteva veliko prostora in da je težko odstraniti sedežno prevleko, pri različici brez osnove pa je težje sedež namestiti čvrsto na klop avtomobila. 
Tudi Nunin sedež pipa next smo preskusili z osnovo base next in brez nje. V obeh primerih sedež ponuja dobro zaščito pri čelnem in bočnem trku, veliko udobja za otroke, udobno oblazinjenje in stabilno namestitev. Pri različici brez osnove obstaja rahla možnost napačne namestitve, sicer pa gre za sedež z uravnoteženimi lastnostmi.  
Recarov sedež avan z avan/kio osnovo ali brez nje zagotavlja zelo dobro zaščito pri trku, različico z osnovo pa je lažje pravilno in čvrsto namestiti v avto kot sedež brez osnove, saj v tem primeru zahteva več truda pri pripenjanju otroka. Otroci tudi udobneje sedijo v Recarovem sedežu, če je ta pripet v isofix osnovo.
Peg Peregov sedež primo viaggio SLK je mogoče uporabljati z osnovo i-size base ali brez nje; zagotavlja zelo dobro zaščito ob trku. Sedež dokaj težko čvrsto namestimo na sedež avtomobila. Brez osnove obstaja nevarnost, da sedež namestimo narobe, oblika sedeža pa tudi rahlo zastira otrokov pogled iz avta. 

Ponudba otroških varnostnih sedežev v trgovinah in na spletu še nikoli ni bila večja ali pestrejša, zato se starši vse težje odločajo, kateri sedež naj kupijo za svoje otroke. Informacij je sicer veliko, a vsem zagotovo ne gre verjeti. Zato tudi vsem staršem v AMZS ponujamo tako natačen in dosleden test. 

Sedeži za do štiri leta stare otroke

Rezultati testa sedežev za do štiri leta stare otroke so raznoliki; trije so dobili oceno dobro (oba Maxi-Cosijeva sedeža in Nunin sedež todl next), pet je dobilo oceno zadovoljivo (Gracov sedež, oba Joiejova sedeža in oba Chiccova sedeža), sedež lionelo pa je dobil oceno slabo

Maxi-Cosijev sedež mica pro eco i-size je varen sedež, otroci v njem lahko sedijo obrnjeni v nasprotno smer vožnje. Sedež je primeren tudi za dojenčke, a ne omogoča, da dojenčka do avta prinesemo v sedežu. Za lažje pripenjanje otroka v sedež lahko sedež obrnemo postrani. 
Tudi Maxi-Cosijev sedež pearl 360 z osnovo familyfix 360 base, ki omogoča tudi prevoz dojenčkov, ponuja dobro zaščito pri trkih in enostavno pripenjanje, je pa namestitev nekaj težja. Sedež ne ponuja dovolj dobre opore za noge otroka, slabša je tudi otrokova vidljivost iz avta.   
Nunin sedež todl next z base next osnovo ponuja dobro zaščito tako pri čelnem pri bočnem trku, razen omejene vidljivosti pa ponuja tudi veliko udobja. Sedež je precej zajeten.
Gracov sedež turn to me, ki je homologiran še po stari homologaciji R 44, se je dobro odrezal pri varnosti, slabšo skupno oceno pa je dobil zaradi slabosti pri upravljanju; otroka je težko pripeti, sedež je težak in ni najbolj enostaven za nameščanje. Opora za otrokove noge ni idealna, omejen je tudi pogled otroka iz avta. 
Sedež joie spin 360 je povsem enak Gracovemu sedežu, različno je le oblazinjenje obeh sedežev. Tudi rezultati testa so za oba sedeža enaki. 
Chiccova sedeža seat2fix i-size in seat2fix i-size air sta konstrukcijsko povsem enaka sedeža, razlikujeta se le v oblazinjenju, sedež z oznako air pa ima še dodatno vgrajen senčnik. Oba sedeža  ponujata povprečno zaščito pri čelnem trku in imata nekaj pomanjkljivosti pri pripenjanju otrok in  nameščanju v avto, nekaj slabosti smo ugotovili tudi pri udobju za otroke. 
Sedež lionelo antoon RWF je dobil slabo skupno oceno zaradi prevelike vsebnosti škodljivih snovi - sredstev proti gorenju - v sedežnih oblogah. Sedež sicer ponuja dobro zaščito ob trku, a je precej neroden za nameščanje, pripenjanje otroka pa je oteženo.  

Oglas
Oglas

Sedež za do 10 let stare otroke

Sedež joie i-spin grow je sedež, ki raste z otrokom - od dojenčka do otrokove starosti približno 10 let oziroma velikosti 125 cm. Skupno oceno zadovoljivo si je priboril z dobro zaščito pri bočnem trku, malo slabšo pri čelnem trku, s precej nerodnim nameščanjem in pripenjanjem, s precejšnjo težo in ne najboljšim udobjem sedenja za otroke. 

Preskusne lutke, opremljene s številnimi tipali, natančno izmerijo obremenitve ob trkih. Ko sedež prestane vse teste, dobi ustrezno skupno oceno oziroma priporočilo.

 

Sedeži za od leta do štiri leta stare otroke

Trije od štirih sedežev v tej starostni kategoriji (be safe, recaro, britax römer) so dobili skupno oceno dobro, sedež urban kanga uptown model TV107 pa je dobil skupno oceno slabo. 

Be Safeov sedež izi modular RF X1 z izi modular i-size base osnovo je konstrukcijsko enak sedežu izi modular X1, ki smo ga preskusili jeseni 2020. Sedež lahko uporabljamo le, če otrok sedi v nasprotni smeri vožnje, je pa zelo varen. Nekaj pomanjkljivosti smo opazili le pri pripenjanju otroka in pri kakovosti izdelave. 
Recarov sedež kio z avan/kio i-size osnovo je zelo varen sedež, še zlasti, če je nameščen tako, da otrok sedi v nasprotni smeri vožnje. Nekaj pomanjkljivosti je pokazal pri pripenjanju otroka in udobju sedenja. 
Britax Römerjev sedež dualfix 3 i-size s flex base i-size osnovo se ponaša z dobro varnostno zaščito, enostavno namestitvijo in pripenjanjem ter z lahko zasnovo. Med pomanjkljivosti štejemo ne najbolj udoben položaj sedenja za otroka in tanko oblazinjenje. 
Sedež uptown TV107 izdelovalca Urban Kanga je zložljiv sedež, namenjen popotnikom in rent-a-car avtomobilom, saj je lahek in zložljiv, kar pomeni, da ne zasede veliko prostora. A zaradi svoje zasnove ne ponuja dovolj zaščite pri bočnem trku - bočnega preskusnega trka ni prestal, poleg tega smo v njegovih oblogah zasledili tudi preveliko vsebnost sredstva proti gorenju, zaradi česar je dobil skupno oceno slabo. 

Sedež za od leta in pol do 12 let stare otroke

Cybexov sedež anoris T i-size je zelo varen sedež, opremljen z lastnim varnostnim mehom, ki je vgrajen v zgornji del varnostnega ščita prek trebuha in je na našem čelnem preskusnem trku zelo zmanjšal obremenitve preskusne lutke. Pred nakupom sedež preskusite s svojim otrokom, kajti takšen varnostni ščit prek trebuha lahko otroci zavračajo. Sedež je sicer precej težak in zajeten, a vseeno je dobil najboljšo skupno oceno zelo dobro. 

Sedež za od enega do 12 let stare otroke

Kinderkraftov sedež comfort up je še eden od sedežev, ki raste z otrokom - od starosti enega leta do 12 let. A za otroke s težo od 25 kg naprej je treba odstraniti naslonjalo; brez naslona pa sedež ni prestal bočnega preskusnega trka, zaradi česar je dobil skupno oceno slabo. 

Sedež za od 4 do 9 let stare otroke

Sedež noemi izdelovalca Walser Kids Expert je dobil skupno oceno slabo zaradi prevelike vsebnosti kancerogenega sredstva proti gorenju. Sedež je sicer zložljive zasnove in je namenjen pogostemu prestavljanju iz avta v avto; ponuja dokaj dobro zaščito ob trkih in udobno sedenje za otroka. 

Sedeži za od 4 do 12 let stare otroke

Dva od treh sedežev v tej starostni skupini - britax römer in graco - sta dobila oceno dobro, sedež casualplay pa oceno zadovoljivo.  

Britax Römerjev sedež kidfix M i-size, ki spada v skupino jahačev z naslonjalom, ponuja dobro zaščito ob bočnih trkih in povprečno ob čelnih. Sicer dobro udobje otroka kazi tanko oblazinjenje. 
Tudi Gracov sedež eversure i-size spada v skupino jahačev z naslonjalom in ponuja dobro zaščito ob bočnem trku in povprečno ob čelnem. Sedež je lahek, a precej širok, zato zahteva veliko prostora za namestitev. 
Sedež casualplay backfix i-size se ponaša z zanimivo zasnovo; gre pravzaprav le za naslonjalo, saj otrok sedi na avtomobilskem sedežu. Ker otrok ni dvignjen, je sedež primeren za avtomobile z malo prostora za glave na zadnji klopi. Ponuja zadovoljivo zaščito pri čelnih in bočnih trkih, pa tudi le povprečne rezultate pri pripenjanju in namestitvi. 

Sedež z vrtljivim podstavkom močno olajša nameščanje otroka in pripenjanje varnostnih pasov.

 

Ključne besede


preskusni trkAMZS testVarna vožnjaTest otroških varnostnih sedeževotroški varnostni sedeži