Dober avto - od dobrega gospodarja

Nasveti

Ni pomembno le število prevoženih kilometrov!


Kakšen rabljen avto je najboljši? Tak z malo kilometri, redno servisiran in brez skritih napak? Je to avto, ki ni bil nikoli poškodovan ali je glede na letnik zelo poceni? V resnici je najbolj pomembno, kako je dosedanji lastnik skrbel zanj!  

Na spletni strani DoberAvto.si smo se že od samega začetka pred slabim letom zavezali k temu, da na slovenskem trgu vsem, ki prodajajo ali kupujejo avtomobile, omogočimo čim bolj transparenten nakup in zanesljivo prodajo. Seveda so vsaki začetki težki in razvoj tako kompleksne spletne strani zahteva čas in veliko dela, a prvi rezultati se že kažejo: k nam je pristopilo več kot 350 trgovcev, ki želijo, da se trg rabljenih avtomobilov uredi in da se bodo po naših cestah vozili dobri avtomobili. 

Meritev debeline laka veliko pove o stanju avtomobila. 

Kakšen je dober rabljen avto? V čem se razlikuje od slabega? 

Odgovor smo poiskali pri strokovnjaku na področju vzdrževanja in servisiranja avtomobilov Juriju Kočarju, vodji asistenčnega centra AMZS. Poudaril je, da sta znana zgodovina lastništva in servisna zgodovina avtomobila ključni. Samo tako lahko z največjo gotovostjo vemo, kaj se je z avtomobilom v resnici dogajalo, ko je bil ta še v rokah predhodnih lastnikov. 
Če kupujemo rabljen avto, je nujen dober pregled pred nakupom. Tak pregled lahko uspešno opravi le izkušen mehanik ali oseba, ki se s tem redno ukvarja in ima določena znanja, ki so potrebna za pregled avtomobila. Nekdo, ki se s tem ne ukvarja stalno, bo težko odkril, kakšno je dejansko stanje avtomobila na podlagi videnega. Včasih že pogled na vijake pod motornim pokrovom pove veliko o tem, kaj se je z avtomobilom dogajalo. Z merilnikom debeline laka hitro ugotovimo, če je bil avto ličarsko popravljen oziroma če je šlo samo za kozmetične opravke ali pa je morda avto doživel hujšo nesrečo. 
Z izkazano zgodovino servisiranja na pooblaščenem servisu tudi prodajalec dokaže svoje poštene namene. Ko kupci brskajo po oglasih in primerjajo različne avtomobile, imajo avti z znano zgodovino servisov in z dokazljivo realnimi kilometri absolutno prednost pred ostalimi in prodajalec lahko več iztrži za takšen avto. Takšni avtomobili gredo tudi zelo hitro v roke novega lastnika.   
Dober gospodar dobro skrbi za svoj avto in s tem ne mislimo samo, da enkrat v letu menja olje in filtre. Jurij Kočar pojasnjuje:

Vsak avto zahteva redno vzdrževanje. V resnici gre za osnovni pogoj, da lahko avto deluje tudi, ko prevozi večje število kilometrov. Če od izdelovalca predvidene servise namerno izpuščamo, bo prej ali slej zatajila tudi tehnika. Zato je redno in ustrezno servisiranje temelj varčne, varne in udobne vožnje. 

Prevoženi kilometri – je manj kilometrov res edino merilo?

Na to vprašanje ni enoznačnega odgovora. Avto ima lahko prevoženih 80.000 kilometrov, pa je v zelo slabem stanju, enako star, a dobro vzdrževan avto s 160.000 kilometri je lahko v bistveno boljši kondiciji. Razliko naredi vzdrževanje in skrb za avto. Če lastnik na primer jeseni, ko odpadno listje maši odtočne kanale za meteorno vodo, listja ne odstrani, bo voda poiskala pot drugje. Žal je to lahko tudi v notranjosti potniške kabine, kjer so električni kabli in elektronske komponente, ki bodo zaradi tega sčasoma oksidirale. Avto lahko navzven izgleda odlično, a škoda je že narejena in začele se bodo pojavljati težave na električnem sistemu. Enako lahko rečemo za sol na cestah. Dober lastnik bo avto večkrat v zimskem času peljal v pralnico tudi na pranje podvozja, da se sol oziroma solni prah, ki se dviga z asfalta med vožnjo, čim prej spere. Zato Kočar poudarja, kako pomembno je, da poiščemo avto z realnimi kilometri in z znano servisno zgodovino. Prevoženi kilometri namreč niso tako problematični, če je avto pravilno vzdrževan: “Jasno je, da z leti uporabe in več prevoženimi kilometri prihaja do večje obrabe materiala, kar zahteva večje servisne posege.  Zaradi tega svetujem, da ob nakupu rabljenega avtomobila, pa tudi če gre za avto za nekaj tisoč evrov, kupec oziroma novi lastnik nekaj denarja prihrani za nepredvidene stroške, ki niso del rednega vzdrževanja.”
Vodja AMZS asistenčnega centra je pri tem zelo jasen in navaja, da ne gre za ekstremne vsote, ampak za zneske od nekaj sto evrov do recimo tisoč evrov. Po njegovih besedah bi to moralo biti dovolj tudi, če pride do zelo velike okvare na motorju: “V to skupino spadajo okvare pogonskega motorja, kamor štejem tudi okvare sistema za dovod goriva in prisilnega polnjenja. Potem so tu še okvare podvozja in varnostnih ter asistenčnih sistemov. Naj omenim še udobje: če klimatska naprava ni bila ustrezno servisirana, je ob okvari strošek menjave uparjalnika in kompresorja tudi visok, govorim o znesku približno tisoč evrov”.

Pri AMZS že vrsto let opravljamo preventivne servisne preglede in preglede pred nakupom.

Pred nakupom - temeljit pregled

Ozaveščanje in pomoč uporabnikom avtomobilov je eden glavnih stebrov delovanja AMZS, strokovna pomoč pa je na voljo tako članom AMZS kot ostalim. Pri AMZS že vrsto let opravljamo preventivne servisne preglede in preglede pred nakupom, ki pripomorejo k znižanju stroškov vzdrževanja, saj novemu lastniku rabljenega avtomobila ali potencialnemu kupcu pomagamo odkriti dejansko stanje konkretnega rabljenega avtomobila. Vse podrobnosti izveste s klicem na brezplačno telefonsko številko 1987, lahko pa obiščete spletno stran www.amzs.si, kjer so objavljeni številni nasveti o nakupu rabljenega avtomobila.
Na spletnem portalu DoberAvto.si je vse več preverjenih avtomobilov.


OBETAVNO in PREVERJENO 

AMZS storitev za hitrejšo in boljšo prodajo

Eno od glavnih poslanstev digitalne platforme DoberAvto.si je transparentnost pri prodaji in nakupu rabljenih avtomobilov. Tudi zato je vnos VIN številke obvezen del postopka pri oddaji oglasa za rabljeno vozilo. Avtomobili z znano zgodovino lastništva in preverjenimi kilometri avtomatsko prejmejo oznako OBETAVNO in to je v veliko pomoč tako kupcu kot prodajalcu pri transparentnosti procesa prodaje oziroma nakupa.

V zadnjih mesecih opažamo tudi veliko povpraševanje po podrobnem pregledu pred nakupom na AMZS enotah po celi Sloveniji. Kupci avtomobilov se namreč želijo čim bolj prepričati o dejanskem stanju avtomobila in so za to pripravljeni tudi plačati dodaten strošek v višini 100 evrov (za člane AMZS 80 evrov). Gre za pregled v delavnici AMZS, na katerega se je treba predhodno naročiti in traja najmanj dve uri. Stranka po končanem pregledu dobi poročilo o več kot 100 točkah pregleda, iz katerega je razvidno, kakšno je dejansko stanje avtomobila glede na vse opravljene meritve. S takšnim pregledom ne pridobi samo kupec, temveč tudi prodajalec avtomobila, ki s tem močno dvigne svojo kredibilnost. 

Peter Kavčič 

Ključne besede


Nasvetirabljeni avtomobilirabljena vozilaDober avtorabljeno vozilo