Ko govorimo o varnem transportu prtljage, pa naj bo ta le spravljena v prtljažniku ali pa ko vse skupaj nadgradimo in prtljago peljemo v strešnem kovčku in kolesa na specialnih nosilcih, potem tu ne sme biti sklepanja komprimisov. Originalna oprema je tista, ki ima ustrezno varnostno homologacijo in je razvita ter izdelana po standardih, ki jo narekuje proizvajalec avtomobila. BMW originalna dodatna oprema je tipičen dokaz za to.
E-kolesa na streho ali na vlečno kljuko?
Sodobno gorsko kolo z električnim pogonom lahko tehta tudi krepko več kot 20 kilogramov, zato ga je zelo težko dvignil na strešni nosilec in ga nanj varno pritrdil.
Poleg tega pa je razlog zakaj je bolje tovoriti kolo na kljuki tudi v tem, da ima nosilnost strehe svoje omejitve. V kombinaciji s težkim električnim kolesom na strehi kaj hitro preobremenimo vse skupaj. Torej transport težjih e- koles na prtljažniku, ki je pritrjen na kljuki ni le bolj varno ampak tudi praktično. Med vožnjo tak transport ne predstavljala nobene težave, saj je kolo dobro skrito zadaj za avtomobilom, ne predstavlja pa niti ovire ob pogledu nazaj. Poleg tega je skupna višina avtomobila seveda precej manjša in strah, da bi se pomoti zapeljali s kolesi na strehi v garažo odpade. S tem se tudi izognemo visokem strošku popravila koles in strehe avtomobila, ki bo skoraj gotovo tudi poškodovana.
Originalni BMW nosilec za kolesa se seveda zelo enostavno namesti na vlečno kljuko. Dovolj je le, da prtljažnik, ki tehta dobrih deset kilogramov, nataknete na vlečno kljuko in ročico za pritrditev potisnete navzdol, da se ta zatakne kar se sliši kot glasen kliko. V naslednjem koraku prtljažnik le še zaklenete in ga priključite na elektriko, da bodo sva svetila na njem seveda sploh delovala in že ga lahko uporabljate. Prtljažnik je namreč opremljen tudi z lastnimi lučmi, saj avtomobilske običajno zastira kolo. Še to! Registrsko tablico morate z avtomobila premestiti na prtljažnik ali pa uporabite tretjo tablico.
Samo nameščanje kolesa na prtljažnik je prav tako zelo preprosto. Najprej je potrebno priviti nosilec okvirja kolesa, potem pa pritrditveno čeljust prav tako zaklenete, da se pritrditveni vijak ne bi odvil. S tem poskrbite tudi, da vam kolesa ne bi ukradli. Na koncu z zankami pritrdite še kolesi. Skupaj z nameščanjem prtljažnika in kolesa na vlečno kljuko boste porabili približno 10 minut, zato to vsekakor vzemite v poštev ko se odpravljate na pot.
V vožnji se tak prevoz e-koles izkaže tudi bolj ekonomičen saj je upor zraka manjši, vsekakor pa je tudi vpliv upora na samo vožnjo avtomobila večji, če so kolesa na strehi in ne zadaj za avtomobilom na vlečni kljuki. Bistveno bolje je, da na strehi denimo tovorimo strešni kovček.
Originalni ali neoriginalni strešni kovček? Jasno je, kdo je v prednosti!
Zelo podobno kot velja za nosilce za kolesa je zgodba enaka tudi, ko govorimo o dodatnem prtljažnem prostoru. Strešni kovček je že dolgo ena od najboljših rešitev, ko govorimo o varnem shranjevanju prtljage, ko v prtljažniku zmanjka prostora. BMW-jevev strešni kovček je podobno kot nosilec za kolesa na vlečni kljuki zelo enostavno namestiti. Ker je lahek ga lahko namesti tudi uporabnik, ki nima izkušenj s tovrstnimi podvigi.
Foto: Enostavna namestitev brez orodja
Pri BMW-ju so namestitev poenostavili tako, da so pravi položaj na vzdolžnih nosilcih označili s točkami. Nato pritrdila prečnih nosilcev le še nastavite na te točke in jih privijete, pri čemer ne potrebujete nobenega orodja. Namesto matic so na pritrditvenih vijakih držala, s katerimi vijake privijate, dokler ne zaslišite dveh klikov. Sistem pritrditve deluje podobno kot ''moment ključ'', ki zagotovijo, da so priviti z ustreznim navorom. Navodila za uporabo sicer priporočajo, da jih na vsakih 500 kilometrov vožnje zategnete do dodatnega klika.
Vrednost dodatne opreme, ki je popolnoma kompatibilna z avtomobilom, se pokaže tudi pri nameščanju samega kovčka. Prečni nosilci so namreč opremljeni z žlebom, v katerega vtaknete pritrdilni ploščici z vijakoma, ki ju zategnete z notranje strani kovčka. Paziti je treba le, da so ploščice pravilno obrnjene. Potem pa na svoja mesta namestite še okrasne in hkrati varovalne pokrove ter jih zaklenete, da sta prtljažnik in kovček varna pred tatovi.
Se torej splača nakup originalne dodatne opreme, ki jo ponuja proizvajalec?
Zagotovo, saj boste generične dodatke težko na enak način uskladili s svojim avtomobilom. Ko pa govorimo o cenenih kopijah pa je vse skupaj lahko tudi zelo nevarno. Sicer pa z originalno dodano oprema poskrbite tudi za popoln videz vašega avtomobila. Poleg tega, da je originalna dodatna oprema kar se da najbolje tehnično in varnostno usklajena z avtomobilom je tudi estetsko najbolj dovršena.
V katalogu originalne dodatne opreme BMW so na voljo strešni kovčki različnih velikosti. Originalni strešni kovček s prostornino 460 litrov, 350 litrov ali 320 litrov ponujajo različne volumne, vi pa izberete tistega, ki vam najbolj ustreza. Na primer za potrebe štiričlanske družine ali za aktivne ljudi, ki ukvarjajo s športom in s seboj prevažajo veliko opreme, tudi večje kose. Je najbolje izbrati kar največjo izvedbo. Strešni kovček za shranjevanje sprosti prostor v vašem vozilu, tako za potnike kot drugo opremo, ali pa boks za prevoz živali. Zahvaljujoč trojnemu centralnemu zaklepanju ste lahko brez skrbi, da bi ukradli prtljago, zato lahko v kovčku prevažate tudi dražje predmete, do katerih lahko kadarkoli dostopate zaradi enostavnega odpiranju z leve ali desne strani. Opremljen je tudi s paščki za dodatno zaščito prtljage, ki omogočajo tudi optimalno razporeditev prtljage po kovčku.
Originalno dodatno opremo BMW lahko preverite na spletni strani: BMW oprema za pustološčine |