Za volanom: prenovljena toyota yaris cross

Za volanom

Loščenje zmagovalca - Dodatna hibridna pogonska različica, digitalna posodobitev in bogatejši nabor varnostnih sistemov


Dodatna hibridna pogonska različica, digitalna posodobitev in bogatejši nabor varnostnih sistemov; pri Toyoti so pomladili svojega yarisa crossa, ki je bil tako lani kot v prvih letošnjih štirih mesecih pri nas najbolje prodajan Toyotin avto. Bosta obogatena hibridna ponudba in umik bencinske različice iz prodaje obdržala yarisa crossa med štirimi najbolje najbolje prodajanimi avtomobili pri nas? 

Kako se lotiti pomladitve prodajne uspešnice? Tako, da obdržiš osnovo, obliko in formulo, ki navdušujejo kupce. Tudi zato osveženi yaris cross ni videti nič drugače kot pred pomladitvijo, če ne štejemo nove “kaki” barve karoserijskega laka in športnih podrobnosti - tudi večjih koles - nove različice GR sport.  

Zanimivosti in dejstva:  Bolj digitalen in temeljiteje povezan

Nekaj več novega lahko opazimo v notranjosti yarisa crossa; najbolj v oči padeta oba nova zaslona. Osrednji, na dotik občutljiv zaslon je zdaj 10,5-palčni, še večja novost pa je nov zaslon digitalnih merilnikov. V najbolje opremljenih različicah je ta zdaj 10,5-palčni in precej bolj prilagodljiv kot doslej; uporabnik lahko spreminja grafični prikaz merilnikov, izbira tematsko razvrščene barve in določa podatke, ki se prikazujejo na zaslonu. Tudi dosedanji 7-palčni zaslon so posodobili z večjo prilagodljivostjo. Mobilni telefon odslej lahko zrcalimo na osrednji zaslon brezžično, vse posodobitve pa je sistem zdaj deležen brezžično oziroma “over-the-air”.
Osrednji, na dotik občutljiv zaslon je zdaj 10,5-palčni, še večja novost pa je nov zaslon digitalnih merilnikov. V najbolje opremljenih različicah je ta zdaj 10,5-palčni in precej bolj prilagodljiv kot doslej.

Samo še hibridni pogon, a v dveh različicah

Glavna novost v pomlajenem yarisu crossu pa je vendarle nova motorna paleta. Iz prodaje se umika bencinska različica yarisa crossa, saj je odslej avto na voljo le s hibridnim pogonom. Dosedanjemu hibridnemu pogonu z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom in sistemsko močjo 85 kW (116 KM) se je pridružila še zmogljivejša različica s 96 kW oziroma 130 KM. Ta posodobljen hibridni pogon poznamo iz lexusa LBX; električni motor/generator hibridnega sistema je za 3 kW močnejši (62 namesto 59 kW), nova je programska in strojna oprema krmilnika. Rezultat je 12-odstotno povečanje sistemske moči in 30-odstotno povečanje navora drugega, pogonskega električnega motorja (185 namesto 141 Nm). Močnejši od obeh yarisov crossov tako do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde, ob tem pa poraba goriva ostaja v okvirju med 3,9 in 4,3 l/100 km, merjeno po WLTP protokolu. Yaris cross je v prid večji gospodarnosti dobil tudi funkcijo prediktivnega polnjenja z rekuperacijo, ki pri vožnji navzdol po klancih in v zastojih upošteva podatke iz navigacijskega sistema in prilagaja polnjenje akumulatorskega sklopa. 
 

Močnejši hibridni motor je na voljo v (bogatejših) opremskih različah style, GR sport in premiere. 

Udobnejši in varnejši

V vožnji se močnejši yaris cross zares izkaže z boljšo odzivnostjo in več dinamike pri pospeševanju, čeprav razlike v primerjavi s šibkejšim hibridnim pogonom niso velike. Bolj občutna je izboljšava pri protihrupni izolaciji: vsi novi yarisi crossi imajo zdaj temeljitejšo izolacijo predela med motornim prostorom in potniško kabino, hrup s ceste pa zdaj dušijo debelejša stekla na avtomobilu. 


Velja omeniti tudi temeljito posodobljen nabor vozniških in asistenčnih sistemov, ki jih pri Toyoti združujejo v varnostni sistem T-mate. Izpostavljamo sistem za samodejno zmanjšanje pospeševanja, kadar tipala zaznajo oviro pred avto, sistem za samodejno zmanjšanje hitrosti pred ostrimi ovinki in sistem za samodejno zaustavitev avta v sili - če sistem zazna, da voznik ni več spodoben sam zaustaviti avta, to namesto njega stori sam - tako, da se samodejno zaustavi, prižge varnostne utripalke in odklene vrata.

Pod črto

Posodobljeni yaris cross je že naprodaj pri nas. Zmogljivejši hibridni pogon so združili z bogatejšimi paketi opreme, zato neposredna cenovna primerjava med obema hibridnima sistemoma ni mogoča: “običajni” yaris cross s 85 kW (116 KM) je na voljo s paketi luna, sol in sport, yaris cross s 96 kW (130 KM) pa s paketi style, GR sport in premiere. V evrih to pomeni, da hibridni yaris cross s s 85 kW stane od 22.740 do 26.550 evrov, hibridni yaris cross s 96 kW pa od od 31.150 do 34.150 evrov.
Kako se bo poznalo, da v ponudbi nimajo več bencinskega yarisa crossa, ki je stal manj od 20.000 evrov, pa bomo kmalu videli po prodajnih številkah …

Prenovljena toyota yaris cross

- nespremenjena podoba
- večji zaslon digitalnih merilnikov
- temeljitejša povezljivost
- prenehanje prodaje bencinske različice
- dodan močnejši hibridni pogon s 96 kW
- bogatejši nabor asistenčnih sistemov
- izboljšano zvočno udobje
- že naprodaj pri nas
- cene za šibkejšo različico od 22.470 evrov naprej
- cene za močnejšo različico od 31.150 evrov naprej

Ključne besede


Toyotatoyota yaris cross

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik