Kako nadomestiš prejšnjo generacijo avtomobila, ki je bil prodajna uspešnica? Z novo generacijo, ki ne spreminja podobe in značaja avta, pač pa ju le posodobi in pomladi. Tako posodobljen in pomlajen je namreč novi Toyotin C-HR, kupejevski križanec, ki je v preteklosti k Toyoti pripeljal največ novih kupcev. Kaj je novega?
Zanimivosti in dejstva: Kaj pomeni oznaka C-HR?
Če še niste vedeli: oznaka C-HR je kratica za Coupe High Rider in kar dobro opiše obliko avta - C-HR je namreč kupejevski križanec na visokih nogah. Tudi v novi izdaji je zadržal osnovno obliko oziroma podobo, a zdaj z več drame kot prej - v podobi ostrejših in agresivnejših karoserijskih linij, med katerimi ni težko prepoznati nekaj potez novega priusa. |
Ni zrasel, ampak dobil krajša previsa
Zanimivo se nam zdi, da C-HR z novo generacijo ni zrasel; je celo za 3,5 cm krajši in za centimeter in pol nižji kot predhodnik, za centimetrski prihranek pa sta zaslužna predvsem krajša previsa nad kolesnima paroma. Je pa novi C-HR za 4,5 cm širši kot prej, večina tega prihranka pa je šla v večjo širino v potniški kabini.
Z dolžino 436,2 cm C-HR spada na mejo med kompaktnimi in srednjevelikimi cestnimi terenci oziroma križanci, takšna pa je tudi njegova uporabnost in prostornost; težko bi ga priporočili kot avto za družine z (več) otroki, a s svojim od 362- do 388-litrskim prtljažnikom z lahkoto opravi tudi z bolj zahtevnimi tovornimi nalogami.
Če se še spomnite, smo predhodniku zamerili temačen prostor za potnike na zadnji klopi, ki zaradi oblike oken na zadnjih bočnih vratih ni dopuščal pogleda iz avta in je - čeprav je bilo prostora dovolj - dajal vtis stisnjenega, prav nič zračnega prostora. Veseli nas, da pri Toyoti znajo prisluhniti kritikam in da so v zadnja bočna vrata novega C-HR vgradili bolj tradicionalna, nižje segajoča okna; še vedno se sedenje zadaj zdi malce utesnjeno, a vendarle precej manj kot prej.
Spredaj takšnih težav ni; C-HR je dobil nova prednja sedeža, ki omogočata ergonomsko vzoren položaj za volanom; vse pomembno je v vidnem polju in na dosegu rok ter nog. Po novem ima C-HR digitalni sklop merilnikov pred voznikom, širok zaslon multimedijske naprave z zadnjo različico uporabniškega vmesnika je vseskozi v vidnem polju, gumbi in stikala klimatske naprave so ločeni od zaslona.
Izboljšana električna shramba in manj kot 6 litrov goriva na 100 km
V osnovi je C-HR zadržal hibridno pogonsko zasnovo in tudi oba motorja, 1,8- in 2-litrskega. So pa posodobili planetni menjalnik z močnejšima električnima motorjema in novo programsko opremo, ki skupaj z 1,5 kilograma lažjim, a za 14 odstotkov zmogljivejšim litij-ionskim akumulatorskim sklopom pod zadnjo klopjo zagotavlja boljšo odzivnost in hitrejše začetno pospeševanje, hkrati pa nekaj nižje motorne vrrtljaje pri avtocestnih hitrostih. Skupaj s povečanjem sistemske moči obeh hibridnih sklopov - 1,8-litrski zdaj zmore 103 kW (140 KM), 2-litrski pa 145 kW (197 KM) - je C-HR zdaj v vožnji še živahnejši - a prav nič bolj požrešen. Med uživaško in hitro vožnjo po cestah španske Ibize smo mu namerili porabo goriva med 5 in 5,8 l/100 km.
Na cesti: uravnoteženo stičišče med živahnostjo in udobjem
Veliko k skupnemu občutku dinamičnosti pripomorejo tudi posodobitve podvozja in vzmetenja, ki se začne z večjo vzvojno trdnostjo karoserije in nadaljuje z na novo uglašenimi blažilniki ter vzmetmi - za različice s štirikolesnim pogonom in oba športna paketa opreme so blažilniki opremljeni tudi s povratnim ventilom, ki otrdi vzmetenje v ovinkih in omehča pri vožnji naravnost. Toyotini inženirji so tako našli uravnoteženo stičišče med živahnostjo in udobjem, ob katerem se je veselje zapoditi med ovinke, hkrati pa avto zelo udobno prevozi občutne cestne neravnine, na primer ležeče policaje.
Novi C-HR je dobil tudi temeljito posodobljen paket asistenčnih sistemov. Tako odslej na cesto gleda z novo kamero in novim milimetrskim radarjem, ki ima širši vidni kot in vidi še enkrat dlje kot prej, izboljšan je algoritem sistema za stabilnost ESC, izboljšani so tudi sistem zaščite ob trku, radarski tempomat, sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu in še marsikaj drugega. C-HR bo odslej vse posodobitve programske opreme prejemal brezžično.
Že v Sloveniji
K nam je novi C-HR zapeljal prav v teh dneh v obeh zmogljivostnih različicah in v treh osnovnih paketih opreme (c-enter, c-lever in c-lub) ter v posebnih različicah premiere, GR-sport in GR-sport premiere. Po ceniku je treba za osnovno različico 1.8 HEV c-enter odšteti 30.490 evrov, C-HR z 2.0 motorjem stane najmanj 36.340 evrov, najdražji C-HR (GR-sport premiere) pa stane 45.690 evrov. Ob začetku prodaje je za vse različice na voljo 1500 evrov popusta. Februarja prihodnje leto bo na slovenske ceste zapeljal tudi C-HR s priključno-hibridnim pogonom, kakršnega ima tudi novi prius - cene zanj pa v tem trenutku še niso znane.
Pod črto ...
Pri Toyoti z novim C-HR niso spreminjali zmagovite formule predhodnika, so jo pa temeljito izboljšali (skoraj) na vseh področjih. Pozna in občuti se, da so novega C-HR ukrojili po evropskih vozniških okusih; ponuja raznoliko hibridno motorno in pogonsko paleto, pelje pa se odlično. Predhodnika so imeli presenetljivo radi starejši kupci, ki bodo navdušeni tudi nad naslednikom, a novi C-HR zdaj meri tudi na druge skupine kupcev. Edina ovira utegne biti razmeroma visoka cena v primerjavi z glavnimi tekmeci …
Foto: Nova toyota C-HR
- nova, bolj dinamična zunanja podoba
- digitalna notranjost
- več zračnosti na zadnji klopi
- dva hibridna pogonska sklopa s 103 kW in 140 kW
- za doplačilo tudi električni štirikolesni pogon
- temeljito posodobljen nabor asistenčnih sistemov
- zelo dobre vozne lastnosti
- uravnoteženo vzmetenje
- že naprodaj, cene s popustom se začnejo pri 28.990 evrih
- prihodnje leto tudi C-HR s priključno-hibridnim pogonom