Za volanom: prenovljena audija A3 in S3

Za volanom

Nazaj na začetek - po ukinitvi modelov A1 in Q2 znova postal vstopni model v svet avtomobilov z znamenitimi štirimi krogi


Eden najbolj uspešnih Audijevih avtomobilov A3 se po skoraj treh desetletjih temeljito prenovljen in tehnično posodobljen vrača na začetek, saj bo po ukinitvi modelov A1 in Q2 znova postal vstopni model v svet avtomobilov z znamenitimi štirimi krogi. Največjo novost predstavlja rahlo terensko navdahnjena različica allstreet z večjo oddaljenostjo od tal. Za volanom prenovljenega A3 smo preverili, kaj zmoreta najvarčnejši in najhitrejši audi A3 oziroma S3. 

Zanimivosti in dejstva: S3 kot superioren mojster užitkov, ovinkov in oprijema

Vrh ponudbe zmogljivosti in užitkov ponuja športni model S3 quattro v sportback in limuzinski različici, ki je na pogonski osi zadaj iz modela RS dobil zmogljiv razdelilnik navora z dvema večploščnima sklopkama na levi in desni strani pogonske gredi. Ta razdelilnik navora omogoča hipno delitev navora med obema kolesoma na osi zadaj. To v praksi pomeni, da razdelilnik glede na doganjanje pod kolesi aktivno porazdeljuje navor med zadnjim kolesom na notranji strani ovinka in zadnjim kolesom na zunanji strani ovinka, S3 pa zato suvereno obdrži smer in oprijem v ovinku - tako pri vstopu kot hitrem izstopu iz ovinka. Mehanski štirikolesni pogon quattro z aktivnim razdelilnikom navorom zdaj vozniku omogoča veliko varnih užitkov, najbolj veščim voznikom pa v ustreznem voznem programu tudi zabavo po vzoru športnika z pogonom zadaj. Prav neverjetno je, kako lahkotno in predvsem natančno ter varno v dinamičnem ritmu brez izgube oprijema S3 niza ovinke oziroma omogoča hitre zaporedne menjave smeri.
Audi S3 ima vrhunsko uravnoteženo podvozje: prečna vodila z bolj togimi ležaji in novi premniki, ki dopuščajo večji negativni previs koles, omogočajo boljšo odzivnost krmiljenja in učinkovitejše bočno vodenje, s tem pa boljši oprijem in večjo dinamiko v ovinkih. Z izpopolnjenim progresivnim krmiljenjem se S3 se v ovinkih zdaj odziva še natančneje.

333 čudovito iskrivih in spevnih “konj” 

Drugi biser najzmogljivejše “trojke” je čudovito odziven dvolitrski TFSI motor z 245 kW moči in 420 Nm navora. Ta prožen in močan stroj, ki največji navor ponuja v širokem vrtljajnem območju od 2100 pa vse do 5500 vrtljajev, so še posebno natačno uglasili s športnim S-tronic menjalnikom. Turbinski polnilnik s predhodnim tlačnim polnjenjem v območju delne obremenitve konstantno vzdržuje število vrtljajev, kar v kombinaciji z odprto dušilno loputo v fazah brez dodajanja plina izboljšuje zmogljivosti. 7-stopenjski menjalnik S tronic z večjim navorom ob speljevanju omogoča, da se S3 z mesta odžene izrazito odločno in zvezno nabira hitrost. Prestavni čas je med prestavljanjem pri polni obremenitvi prepolovljen, število vrtljajev motorja pri delni obremenitvi pa je povečano, s čimer je zagotovljena odlična odzivnost. Menjalnik raven odzivnosti v programu dynamic zvišuje še s krajšimi prestavnimi časi, dodatno pa tudi s poznejšim prestavljanjem v višje in zgodnejšim prestavljanjem v nižje prestave.

Ta razdelilnik navora omogoča hipno delitev navora med obema kolesoma na osi zadaj.


Na vstopu na hitrostno neomejen odsek nemške avtocesta to pomeni, da odločen pritisk stopalke za plin tega audija bliskovito hitro potisne na levi pas. Dvestotica je presežena kot za šalo, hitrost pa elektronsko omenjena pri vrednosti 250 km/h. Najbolj osupljiva pa je brezhibna smerna stabilnost tega avtomobila ter moč pojemkov, ko v 35,7-centimetrske zavorne kolute “vgriznejo” športne zavorne čeljusti. Doživetje fizike, moči in zmogljivosti je še toliko lepše, če rezke tone motorja uglasi doplačljivi izpušni sistem slovenskega specialista motornih napevov - Akrapoviča.  

Ognjeno bogat zvok slovenskega Akrapoviča. 

Leta 1996 je Audi z modelom A3 uspešno zagnal prestižni razred kompaktnih avtomobilov in takrat nove kupce prepričal predvsem z vgradnjo večine tehničnega bogastva - vključno s štirikolesnim pogonom quattro - v najmanjšega audija. Zaradi uspeha audija A3 so v Ingolstadtu precej razširili ponudbo kompaktnih modelov: najprej z oblikovno posebnim A2 z aluminijasto karoserijo, potem pa še z dinamičnim A1 in cestno-terenskim Q2. Slednja se tudi od slovenskih cest letos poslavljata z razmeroma dostopno ceno.

Tudi posodobljena barvna paleta lepo sovpada z novo različico allstreet. V novi daytonsko sivi ali “district” zeleni barvi je A3 allstreet s poudarjenimi kolesnimi loki in robustnejšim zadnjim odbijačem videti prav atraktivno. Dodatne tri centimetre višine nad tlemi so zagotovili s 1,5 cm višje nastavljenim vzmetenjem in večjimi pnevmatikami. 

Več oblikovne dinamike za več čustev

Ker bo po slovesu prej omenjenih modelov A3 znova postal Audijev vstopni model, so mu s prenovo v prvi meri namenili še več oblikovne izraznosti v smeri poudarjanja dinamičnih voznih lastnosti. Prenovljenega audija A3 boste na cesti opazili zaradi športnejše podobe, pri kateri izstopa nižja in širša šestkotna maska hladilnika brez okvirja ter odbijač s poudarjenimi odprtinami za zajem zraka. V povezavi s športnim paketom S line so mu namenili še izrazitejše aerodinamične usmernike zraka, ki povzemajo izrazito atletsko držo najbolj športnih modelov RS. Pri oblikovni nadgradnji modela seveda pomembno in prepoznavno vlogo igra tudi svetloba oziroma zmogljivost svetlobnih teles. Po novem je tudi A3 dobil štiri različne teme prilagodljive osvetlitve dnevnih LED luči, žarometa pa so nadgradili s pametno matrično LED tehnologijo, v kateri 24 svetlobnih modulov poskrbi za natančno usmerjanje dolžine in širine svetlobnega pramena.

Različica A3 allstreet.

Audi A3 allstreet - prvič kot križanec

Vstopni audi bo še naprej na voljo v dveh osnovnih karoserijah - kot 5-vratna kombilimuzina sportback in kot 4-vratna limuzina. Ključna novost je nadgradnja modela sportback z različico allstreet, ki z za 3 cm večjo oddaljenostjo od tal ponuja malce višji sedežni položaj in z dodatno karoserijsko zaščito in zaščito podvozja predstavlja malce bolj robustno cestno-terensko zasnovo. Model allstreet je nekakšen križanec, ki ne spada v družino modelov allroad, saj ne ponuja štirikolesnega pogona quattro, ponuja pa malce udobnejše sedanje v avto po vzoru družine Q modelov in predvsem popestri podobo ter vozniku daje malce več svobode pri “plezanju” čez robnike oziroma več udobja pri vožnji na slabših podlagah. 
 

Ob tem ne gre pozabiti, da se novi različici lepo poda tudi snemljiva vlečna kljuka, ki ob 380-litrskem prtljažniku lepo dopolni družinsko praktičnost vstopnega audija. 

Za vse okuse in zahteve

Prenovljeni audi A3 s svojo pestro pogonsko raznolikostjo, nadgrajeno aktivno varnostjo in posodobljenimi digitalno-komunikacijskimi storitvami ponuja večino tehnologij iz večjih audijev. Kabina ponuja kakovostnejše materiale, kjer velja omeniti tkanino iz mikrovlaken in novo ploskovno osvetlitev oblog voznikovih in sovoznikovih vrat. V tekstilnem panelu je kar 300 laserskih izrezov, ki so od zadaj osvetljeni v petih spreminjajočih se segmentih. Notranjost je oblikovno drzna, ergonomsko odlična in digitalno uporabna ter predvsem hitreje odzivna. Na 10,1 palca velikem zaslonu je na voljo vse, kar ponuja vmesnik Audi MMI plus, na voljo pa so tudi celovite storitve connect, med katerimi je tudi trgovina z aplikacijami in asistentka Alexa za upravljanje s pretočno glasbo ter napravami pametnega doma.  
Vozniku prenovljeni A3 na željo ponuja celovito aktivno pomoč pri nadzoru in vodenju avtomobila na parkrišču, v gostem prometu in na avtocesti. Do hitrosti od 90 km/h naprej pri vklopu smernika preveri mrtvi kot in sam zamenja vozne pasove. Aktivno pomaga pri parkiranju in mrtve kote še vedno nadzira pri odpiranju vrat, da prepreči nalet kolesarjev. 

abina ponuja kakovostnejše materiale, kjer velja omeniti tkanino iz mikrovlaken in novo ploskovno osvetlitev oblog voznikovih in sovoznikovih vrat.

TFSI, TDI in kasneje še električni priključek

Vstopno celovitost v Audijevo mobilnost A3 podčrtuje s ponudbo motorjev. Na voljo so najsodobnejši štirivaljni bencinski in dizelski turbo motorji, med katerimi sta dva opremljena z blago-hibridno MHEV tehnologijo. Razpon moči sega od 85 do 110 kW, kasneje pa bo na voljo še priključno-hibridna različica. Na bavarskiem podeželju in na hitrostno neomejenem odseku avtoceste nas je znova prijetno presenetil tih in prožen 2.0 TDI dizelski motor s 110 kW. Na nemški avtocesti suvereno preseže dvestotico ali pa pri manj kot 1800 vrtljajih omogoča lagodno križarjenje po podeželju in s porabo okoli 5 litrov na 100 kilometrov tudi približno 1000 kilometrov dosega. Pri pogonski raznolikosti velja izpostaviti še dejstvo, da audi A3 pri vstopni različici 1,5-litrskega TFSI bencinskega motorja (85 KW) in 2,0-litrskega TDI dizelskega motorja še vedno ponuja tudi 6-stopenjski ročni menjalnik. Vsi ostali motorji so opremljeni s 7-stopenjskim samodejnim S-tronic menjalnikom.     

Izrazito športno-elegantno podobo modela S3, ki še toliko bolj izstopa v limuzinski karoserij, poleg zračnih usmernikov in difuzorja podčrtuje športno podvozje, saj je avto za 1,5 cm bližje asfaltu. 

Pod črto …

Audi A3 skupaj s športnim S3 ponuja kompakten, a hkrati tehnološko celovit paket vseh ključnih Audijevih prvin. Slovenski cenik vstopa v Audijev svet se začne pri 31.550 evrih, kar glede na tehniko, prostor, serijsko opremo in ugled niti ni tako nedostopna cena.

Prenovljeni audi A3 in S3

- tri različice: sportback, limuzina in allstreet:
- 4-valjni turbo motorji TFSI in TDI od 85 do 110 kW
- kasneje na voljo še priključni hibrid
- športni S3: 2,0 TFSI 245 kW in 420 Nm, 4,7 s do 100 km/h in 250 km/h
- nova žarometa in motorna maska
- sodobne digitalne storitve
- celovit nabor varnostnih sistemov
- cene za A3 sportback se začnejo pri 31.550 evrov 

Ključne besede


AudiZa volanomquattroaudi A3

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije