Bavarski velikan temeljito pomlajuje in širi ponudbo ter tudi pogonsko raznolikost svojiuh avtomobilov. Kompaktni križanec s kupejevsko streho je v svoji drugi generaciji zato dobil povsem električni pogon z oznako iX2, ob tem pa kot X2 obdržal še štiri turbo bencinske in dizelske motorje. Ne glede na izbiro pogona novi X2 prepriča z odlično vozno dinamiko in praktičnostjo.
Zanimivosti in dejstva: globalno oblikovanje
Da je BMW globalni velikan visokega razreda, ki je uspešen na vseh velikih svetovnih trgih, se še posebej očitno vidi pri novem slogu oblikovanja in križanja različnih karoserijskih oblik. V tej postavki izstopa tudi novi X2. Kljub temu, da po merah s svojimi dobrimi 4,5 metri dolžine še ostaja v razredu kompaktnih križancev, pa med tekmeci nedvomno izstopa s svojim markantnim sprednjim delom, ki ga tako kot pri ostalih BMW križancih zaznamujeta veliki osvetljeni “ledvički” na motorni maski. Poleg tega v oči pade tudi razpotegnjena kupejevska streha, ki se izteče v visoko postavljen zadek avtomobila. Slednji najbolj deli mnenja opazovalcev, saj je med diskretnim zračnim usmerjevalnikom in spodnjim difuzorjem široko polje pločevinaste “nikogaršnje” zemlje, ki optično izstopa s svojo veliko in strmo prisekano površino. A lepota ima na vsakem koncu sveta svoja merila in prav model X2 je še posebej všeč Kitajcem, ki pokupijo kar 33 odstotkov vseh narejenih “dvojk.” |
Dovolj prostoren za družinsko mobilnost
Že res, da oblika prodaja avtomobile, a oblika mora najprej služiti praktičnosti; in tukaj se X2 v izkaže za precej uporabnega. Je 6,4 cm višji in kar 19,4 cm daljši kot doslej, zato ponuja več prostora v kabini in prtljažniku. Zadaj se sedi bolje kot v seriji 3; je več prostora za glave in kolena. Novi X2 ima dobra dva centimetra daljšo medosno razdaljo, ki po novem doseže že skoraj 2,7 metra. Prej omenjeni visoki zadnji del, ki deli mnenja glede oblike, se izkaže s prostornino prtljažnika. Ta v osnovi ponuja lahko dostopnih 560 litrov, ki jih je s prevračanjem zadnje klopi v razmerju 40:20:40 mogoče povečati na 1470 litrov. Piko na i uporabnosti postavlja z veliko vlečno močjo: na X2 je mogoče pripeti do 1800 kg težko prikolico, električni iX2 pa lahko za seboj vleče do 1200 kg tovora.
Več digitalne vsebine in storitev
Vse različice so serijsko opremljene z značilno BMW digitalno armaturno ploščo, ki ima velika - 10,7- in 10,25-palčna - zaslona, rahlo ukrivljena proti vozniku. Elegantni videz dopolnjuje zelo dobra ergonomija s ključnimi stikali, nameščenimi v izteku voznikovega naslona za roko. Namesto klasične sredinske konzole je veliko odlagalno mesto, na katerem je tudi indukcijska ploščica za brezžično polnjenje mobilnega telefona. Sodobna digitalizacija vključuje vrsto uporabnih storitev. Sistem BMW connecteddrive poleg vseh podatkovno izdatnih navigacijsko-prometnih vsebin v realnem času v avto ob pomoči aplikacij prinaša igre in pretočno predvajanje (streaming) zvoka in videa. Novi X2 se po učinkovitosti komunikacije, natančnosti podatkov in zabavnih vsebin brez težav kosa z najbolj digitalnimi avtomobilskimi znamkami.
Na področju aktivnih varnostnih sistemov pa na Bavarskem letvico znova dvigujejo višje. Natančno delujoč elektronski ščit že v osnovi voznika opozori pred nevarnostjo čelnega trka, prepreči nalet in samodejno nadzira varnostno razdaljo, za doplačilo pa zmore še veliko več; od aktivnih popravkov smeri in samodejnega ustavljanja ter speljevanja v gneči, do samodejnega parkiranja in nadzora pri izstopanju iz avtomobila. Lastnik lahko na daljavo po novem tudi nadgradi ali posodobi zmogljivosti oziroma storitve aktivne varnosti.
Prvič na elektriko
X2 je prvič dobil najnovejši in precej učinkovit BMW električni pogon 5. generacije, ki smo ga v Motoreviji že vozili v drugih električnih BMW modelih. BMW iX2 xdrive30 poganjata dva električna motorja s konično sistemsko močjo 230 kW. Visokonapetostni pogonski akumulator zmogljivosti 64,8 kWh so opcijsko opremili še z trifaznim AC polnilnikom zmogljivosti 22 kW, ki povsem izpraznjeno zalogo energije obnovi prej kot v štirih urah. Hitremu polnjenju je namenjen DC polnilnik moči 130 kW, ki na ustrezni polnilni za novih 120 km dosega potrebuje le 10 minut za povrnitev 80 odstotkov zmogljivosti akumulatorja pa slabe pol ure. Avto ima pametno upravljanje z energijo, ki med drugim vključuje aktivno navigacijsko vodenje za čim bolj učinkovito povečanje dosega s pomočjo rekuperacije. Realni doseg bo znašal od 380 do 400 kilometrov, kar smo preverili tudi na dinamični trasi med Bledom in Kanalom ob Soči. Je pa električni iX2 opremljen še z novo funkcijo za podaljševanje dosega, ki na zahtevo poskrbi za še natančnejše upravljanje z energijo, kar lahko doseg podaljša celo za četrtino. Za bolj racionalne voznike ponujajo še varčnejšo električno različico z enim električnim motorjem in pogonom na prednji kolesi. Vstopni električni model iX2 edrive20 s 150 kW sistemske moči z enim polnjenjem lahko prevozi 478 km.
Turbo motorji
BMW je že nekajkrat jasno in očitno pokazal, da doba motorja z notranjim izgorevanjem še ni končana. Bavarci zagovarjajo raznoliko mobilnost, ki poleg elektrike in vodika vključuje še izboljšane termične, prisilno polnjenje motorje, opremljene z blago ali priključno-hibridno tehnologijo.
Pod motornim pokrovom novega X2 se zato še vedno vrtijo tri- in štirivaljni bencinski in dizelski motorji z razponom moči od 115 do 221 kW. V vseh BMW twinpower turbo motornih različicah se moč in navor na kolesa prenašata preko 7-stopenjskega steptronic menjalnika z dvojno sklopko. Vstopni 1,5-litrski trivaljnik in najzmogljivejši dvolitrski dizel v ponudbi imata še 48-voltno električno napeljavo oziroma blago-hibridni sistem, kjer električni motor oziroma generator s 14 kW moči in 55 Nm navora pomaga zmanjševati porabo goriva.
Najzahtevnejšim voznikom je namenjen športni X2 M35i xdrive z dvolitrskim bencinskim motorjem z 221 kW moči in 400 Nm navora, ki je na voljo v širokem območju delovanja od 2000 do 4500 vrtljajev v minuti. Ta je sicer v pospeševanju do hitrosti 100 km/h le za dve desetinki hitrejši (5,4 s) od električnega modela iX2 xDrive30.
Oba smo preizkusili na čudoviti gorski cesti čez Predel in naprej po dolini Soče do Kanala ob Soči. X2 se pelje zelo natančno, brezhibno ohranja smer in se odlično drži ceste.
Pod črto
BMW X2 je zanimivo oblikovan križanec, ki poleg raznolikega in zmogljivega pogona ter odličnih voznih lastnosti ponuja še presenetljivo veliko uporabnosti. Je dober družinski avto, ki se odlično znajde tudi v vlogi “imidž” avta. Slovenski cenik se začne pri 45.200 in konča pri 60.950 evrih, za vstopni model električnega novinca pa je treba odšteti najmanj 47.800 evrov.
BMW X2 in iX2
- 4,5 metra dolg kompaktni križanec s kupejevsko streho
- prvič z električnim pogonom zmogljivosti od 150 do 230 kW in do 478 kilometri dosega
- turbo bencinski in dizelski motorji prostornine od 1,5 do 2,0-litra ter razponom moči od 115 do 221 kW
- štirikolesni pogon xdrive
- prostorna kabina in 560-litrski prtljažnik
- vsa sodobna varnostna in komunikacijska oprema
- že na voljo v Sloveniji
- od 45.200 evrov naprej