Audi je temeljito prenovil svojega največjega električnega cestnega terenca, ki je pred štirimi leti zagnal novo družino električnih audijev e-tron. Po prenovi, ob kateri je e-tron dobil oznako Q8, se avto pelje bolje, učinkoviteje in polni hitreje.
Audijev električni izvirnik
Leta 2018 so inženirji iz Ingolstadta predstavili svoj prvi, a zelo konkretni velikoserijski električni avto. Audi e-tron je na ceste pripeljal precej tehnoloških novosti, kot sta kameri namesto vzvratnih ogledal z integriranima zaslonoma v oblogah vrat, pa veliko vlečno moč in seveda prvo generacijo električnega štirikolesnega pogona quattro brez mehanske povezave med kolesi spredaj in zadaj. Pri Audiju e-tronu pripisujejo pionirsko vlogo, zelo pa so zadovoljni tudi s prodajnimi rezultati, saj so v dobrih štirih letih na ceste po vsem svetu razposlali več kot 150.000 e-tronov. |
Dopolnjeno ime napoveduje velike spremembe
Prenova električnega pionirja znamke oziroma izvirnika e-trona ima tokrat poleg oblikovnih in tehnoloških novosti tudi pomembno sporočilo: z dodano oznako Q8 so sporočili, da bodo v naslednjih 11 letih vsi audiji vozili zgolj na elektriko. Audi ima trenutno 8 električnih modelov, že do leta 2026 pa jih bo ponujal več kot 20.
Čeprav so kupci visokega razreda dobro sprejeli e-trona, pa pri Audiju priznavajo, da so odzivi s trga zahtevali več dinamike in učinkovitosti. Audijema Q8 e-tron in Q8 e-tron sportback s kupejevsko streho so inženirji dodali več vozniške ostrine, bolj drzno obliko in predvsem več energetskega udobja, kar pomeni od 582 do 600 kilometrov dosega v idealnih voznih pogojih.
Avto je že na prvi pogled videti bolj agilen, bolj športen. Izstopa s svojo mogočno masko in novo projekcijsko osvetlitvijo štirih krogov. Ovinke razsvetljujeta tudi najnovejša digitalna matrična LED žarometa, ki smo ju v Motoreviji lani predstavili v A8. Dimenzijsko avto ostaja praktično enak, a oblikovno izbrušen, saj aerodinamika igra pomembno volgo tudi pri nižji porabi elektrike in zvočnemu udobju. Zrak obe različici režeta z manjšim količnikom upora - 0,27 oziroma 0,24 pri sportback različici. Številni elegantno vdelani usmerniki zračnih tokov in električno vodljive žaluzije v sprednjem delu pred hladilnikom poskrbijo za učinkovitost in všečen, športno eleganten videz.
Vozniško natančen in bolj varčen
Na cestah po bavarskem podeželju je hitro postalo jasno, da poleg prvovrstnega udobja, ki ga zagotavlja serijsko zračno vzmetenje, prostoren Q8 e-tron tudi veliko bolj suvereno obvladuje prenos teže pri hitri menjavi smeri. Predvsem v ostrih ovinkih še bolje drži stik s cesto in omogoča natančnejšo vožnjo. Volan bolj neposredno prenaša voznikove ukaze na kolesa in voznik dobi več povratnih informacij. Na novo so umerili tudi sistem za nadzor stabilnosti in vektorsko delitev navora, ki v delčku sekunde razporedi navor med kolesi na posamezni osi.
V prid večje učinkovitosti oziroma večjega dosega in manjše porabe elektrike so posegli še v zasnovo akumulatorskega sklopa in navitji obeh zadnjih asinhronih elektromotorjev (Q8 e-tron ima skupaj tri električne motorje). Ob enakem električnem toku zaradi gostejšega navitja ustvarita močnejše magnetno polje oziroma na kolesa pošljeta več navora. Poleg obeh 98-kilovatnih električnih motorjev zadaj skupno sistemsko moč dopolnjuje še 124-kilovatni električni motor, ki ločeno poganja prednji kolesi. Audi Q8 e-tron quattro ponuja tri pogonske različice z razponom konične moči od 250 pa kar do 370 kW pri športnem modelu SQ8 e-tron. Slednji razvaja še z orjaškim navorom kar 973 Nm.
Za shranjevanje elektrike so inženirji povsem na novo sestavili večjo energetsko shrambo zmogljivosti 106 kWh. Pri vstopnem modelu Q8 50 e-tron je na voljo tudi akumulatorski sklop zmogljivosti 89 kWh. Med precej dinamično vožnjo v okolici bavarske prestolnice smo pri temperaturi -3 stopinje Celzija zabeležili povprečno porabo elektrike 22,4 kWh na 100 km, kar glede na velikost in zmogljivosti daje vedeti, da je avto bolj varčen, kot je bil pred prenovo. Energetsko udobje so dopolnili še z zmogljivejšimi polnjenjem: največja polnilna moč z izmeničnim tokom (AC) je zdaj 22 kW, pri hitrem polnjenju z enosmernim tokom (DC) pa polnilna moč doseže 170 kW. To pomeni približno polurni postanek, da se 10-odstotna zaloga elektrike poveča na 80 odstotkov.
Glede kakovosti izdelave, napredne digitalizacije in varnosti audi Q8 e-tron postavlja merila v svojem razredu: vozniku lahko pomaga kar 40 asistenčnih sistemov, ki se odzivajo na podatke s petih radarjev, petih kamer in ducata ultrazvočnih senzorjev.
Pod črto …
Glede na to, kar ta velik električni audi v osnovi ponuja za 75 tisočakov, se cena glede na srednje velike električne avtomobile niti ne zdi pretirana. Zanimivo pa je, da so v visokem razredu cene električnih avtomobilov niso višje kot pri primerljivo zmogljivih modelih z bencinskim ali dizelskim motorjem. Še ena uganka povprečnemu kupcu nedosegljive elektrifikacije.
Audi Q8 e-tron in Q8 e-tron sportback
- velik električni cestni terenec dolg 491,5 cm
- izvedba s kupejevsko streho - sportback
- prtljažnik: spredaj 60 l, zadaj od 528 do 569 l
- najsodobnejši varnostni sistemi in napredna digitalizacija
- izpiljena podoba in izboljšana aerodinamika
- razpon moči od 250 do 370 kW
- večja zaloga energije (do 106 kWh) in večji doseg (od 582 do 600 km)
- večja moč polnjenja: AC do 22 kW, DC do 170 kW
- izboljšane vozne lastnosti
- serijsko zračno vzmetenje
- pri nas že naprodaj za najmanj 75.020 EUR