Test: Audi Q4 50 e-tron quattro sportback

Test

Elektrodinamika - To je eden najboljših družinskih električnih avtomobilov na trgu.


Q4 50 e-tron quattro sportback je električni audi, ki lahko ponosno nosi oznako quattro; zaradi štirikolesnega pogona, odličnih zmogljivosti in voznih lastnosti - ter cene, ki zagotavlja, da ga ne more voziti vsakdo. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Quattro

Od vseh avtomobilskih znamk pod okriljem koncerna VW naj bi bil Audi prvi, ki bo opustil motorje na notranje zgorevanje in v celoti prešel na električni pogon - čez štiri leta (2026) naj bi predstavili še zadnji avto s klasičnim motorjem. 
Kljub električni prihodnosti pa Audi ne zanemarja tradicije, zato tudi (nekateri) električni audiji na zadku nosijo oznako quattro. Takšen je na primer Q4 50 e-tron quattro, ki sicer res nima mehanskega štirikolesnega pogona, ima pa dva električna motorja, ki poganjata vsak svoj par koles - in mu zagotavljata štirikolesni pogon. 
Q4 50 e-tron quattro je najzmogljivejši od kompaktnih električnih audijev, ki so postavljeni na koncernsko modularno platformo za električne avte MEB; tehnično je avto v zelo tesnem sorodstvu z ostalimi električnimi volkswagni, škodami in cuprami, oblikovno pa zelo samosvoj - še zlasti zaradi kupejevskega zadnjega dela z oznako sportback. Ta avtu doda deljeno zadnje steklo brez brisalnika, malce nižja namestitev zadnje klopi pa je zagotovilo, da potnika zadaj nimata nič manj prostora za glave kot v bolj trebušastem običajnem Q4 e-tronu. Prtljažnik je v osnovni postavitvi celo za 15 litrov prostornejši.  

Kljub masi prek 2,2 tone Q4 e-tron odlično skriva svoje kilograme; vzmetenje je učinkovito kos tudi najslabšim cestam.

Od 340 do 440 kilometrov daleč

V primerjavi s Q4 40 e-tronom, ki smo ga preskusili letos spomladi, Q4 50 e-tron quattro izstopa predvsem zaradi dveh električnih motorjev; poleg sinhronega motorja zadaj s 150 kW ima tudi asinhroni električni motor z 80 kW spredaj, ki deluje le, kadar to zahtevajo vozne razmere (slab oprijem) ali voznik (plin do konca). Sistemska konična moč 220 kW in navor 460 Nm ob štirikolesnem pogonu zagotavljata le pospešek do 100 km/h v le 6,2 sekunde in odlična pospeševanja pri prehitevanjih. Ob akumulatorskem sklopu z uporabnih 77 kWh zaloge energije takšen audi z enim polnjenjem lahko prevozi od 340 do 440 kilometrov ob porabi energije od 18 do 24 kWh/100 km, kolikor smo zabeležili med našim preskusom. Z izmeničnim tokom ga lahko polnimo z največ 11 kW, z enosmernim pa z največ 125 kW. 

Ostale lastnosti so na značilno audijevsko visoki ravni: kljub masi prek 2,2 tone Q4 e-tron odlično skriva svoje kilograme; vzmetenje je učinkovito kos tudi najslabšim cestam, avto je zelo natančno vodljiv, na spolzki podlagi pa štirikolesni pogon ob pomoči elektronike omogoča odličen oprijem vseh štirih gnanih koles - in obilico užitkov ob izklopljenem sistemu za preprečevanje vrtenja koles v prazno. 
Takšen Q4 e-tron quattro seveda ni poceni: k osnovni ceni 64.510 evrov je treba dodati še številna doplačila, ki so ceno testnega avta potisnile prek 80 evrskih tisočakov. 

Oglas
Oglas

Pod črto ...

Audi Q4 50 e-tron quattro sportback je eden najboljših družinskih električnih avtomobilov na trgu, avto za za električne sladokusce, ki so pripravljeni plačati - in zaradi dolgih dobavnih rokov počakati na eno od boljših alternativ Teslinim avtomobilom.

Všeč nam je +

prepoznavna oblika, prostornost v potniški kabini in prtljažniku, vozne lastnosti in zmogljivosti

Ni nam vešč -

velika teža, skromna serijska oprema, visoka cena

Q4 50 e-tron quattro je najzmogljivejši od kompaktnih električnih audijev, ki so postavljeni na koncernsko modularno platformo za električne avte MEB.

Tehnični podatki

Audi Q4 50 e-tron quattro sportback

Motor in prenos moči: zadaj električni, sinhroni, največja moč: 150  kW (204 KM), spredaj električni, asinhroni, največja moč: 80  kW (204 KM), največja konična sistemska moč: 220 kW (299 KM), največji navor: 460 Nm, akumulatorski sklop: 77 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 125 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski menjalnik.
Mere in masa: 458,8  cm, širina: 186,5  cm, višina: 158,2  cm, medosna razdalja: 277 cm, masa praznega vozila: 2280  kg, dovoljena skupna masa: 2715  kg, prtljažnik: 535 - 1460 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 19,7 kWh/100 km, poraba na testu: 22,4  kWh/100  km.
Cena: Porsche Slovenija: 64.510 EUR

Ključne besede


AudiTest avtaElektrikaElektrični avtiquattroštirikolesni pogonElektromobilnostaudi Q4 e-tron