Za volanom: Porsche taycan cross turismo

Za volanom

Električni zagon


Pri Porscheju z optimizmom zrejo v električno prihodnost: njihov električni superšportnik je velika prodajna uspešnica, ki je z v mnogočem še boljšo različico cross turismo dobila še dodaten zagon. Sedli smo za volan električnega športnega križanca z zanimivo podobo, odličnimi zmogljivostmi in vrhunskimi voznimi lastnostmi.

Zanimivosti in dejstva: Povpraševanje po taycanu doseglo raven povpraševanja po modelu 911

Prodajnih številk športnih avtomobilov znamk, kot je Porsche, seveda ne moremo ocenjevati z enakim vatlom kot prodajne številke “običajnih” avtomobilov, a o izjemnem uspehu taycana priča podatek, da so v prvi polovici letošnjega leta pri Porscheju prodali toliko električnih taycanov kot njihovih ikoničnih bencinskih bratov serije 911 - približno po 20.000 (vsakih) po vsem svetu. Tudi pri nas je taycan letos že našel 14 kupcev - pa čeprav je treba za najcenejšega odšteti najmanj 90.500 evrov. Porschejeva interpretacija električne mobilnosti je med petičnimi kupci očitno naletela na dober odziv, kar seveda glede na zmogljivosti in vozne lastnosti ni nič čudnega.
Cross turismo - težnostna cena takšne karoserijske predelave je minimalna: 25 kilogramov večja masa avta, kar pa se ob 2,2 tonah seveda ne občuti.

Še več kupcev? Da, z lahkoto

Lahko taycan cross turismo prepriča še več kupcev? Pravimo, da z lahkoto. S prostornejšo karoserijo, večjim in bolj uporabnim prtljažnikom ter rahlo terensko-avanturističnim značajem taycan cross turismo preprosto ponuja več avtomobila - spremembe in prilagoditve pa prav nič ne vplivajo na vozne lastnosti.

Od štirivratnega taycana se cross turismo razlikuje po zadnjem delu, ki kupejevsko, a tudi malce karavansko podaljšuje streho avta proti zadku, na široko odpira prtljažna vrata in potnikom na zadnji klopi omogoča nekaj centimetrov več prostora nad glavami. Cena takšne karoserijske predelave je minimalna: 25 kilogramov večja masa avta, kar pa se ob 2,2 tonah seveda ne občuti.
Taycan cross turismo kljub precej bolj robatemu videzu - še zlasti z doplačilnim “terenskim” paketom dodatkov - seveda ni terenski avto: res stoji za 2 centimetra dlje od tal in ima v vseh različicah dva (električna) motorja in s tem štirikolesni pogon ter zračno vzmetenje, a na pravo brezpotje ga je škoda zapeljati. Se pa zato toliko bolje počuti na asfaltu, kjer ponuja enake občutke in užitke kot štirivratni taycan. Kdor pravi, da lahko občuti višje težišče zaradi dveh dodatnih centimetrov pod dnom avta, pretirava.

Zaradi do strehe segajočih prtljažnih vrat precej lažje dostopen prtljažnik meri 446 litrov (taycan: 366 l), s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi pa ga povečamo na 1212 litrov, kar je res premalo za prevoz hladilnika, a povsem dovolj za družinsko prtljago.


Vse različice s štirikolesnim pogonom in dvema motrjema

Ostale lastnosti taycana cross turismo že poznate iz štirivratne različice: kupci lahko izbirajo med različicami 4, 4S, turbo in turbo S, kar pomeni konične moči motornih parov 350, 420, 500 ali 560 kW. Vsi taycani cross turismo imajo po dva motorja in štirikolesni pogon, vsi so tudi opremljeni z zračnim vzmetenjem, ki prav pride na slabi podlagi, ko lahko avto še za centimeter dvignemo od tal. Pospeški so izjemni - celo najšibkejši taycan cross turismo do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde -, vozne lastnosti pa tudi: tudi taycan cross turismo je po značaju in vozniških občutkih pravi porsche z natančno vodljivostjo, čvrstim, a le redko neudobnim vzmetenjem in velikimi zalogami varnosti na cesti - oprijem pnevmatik je v ovinkih odličen, avto tudi zelo dobro skriva kilograme.

Vrhunski je tudi energetski sistem taycana: 800-voltni električni sistem omogoča zelo hitra polnjenja na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom, lahko pa ga seveda polnimo tudi na vseh ostalih polnilnicah z največjo močjo 11 kW oziroma za doplačilo 22 kW. Taycan cross turismo ima vselej vgrajen močnejši akumulatorski sklop s 93,4 kWh, kar zadostuje za doseg najmanj 400 kilometrov pri običajni vožnji.

Cene za taycana cross turismo se začnejo pri 100.809 evrih, kar je približno 10 evrskih tisočakov več kot osnovni limuzinski taycan (z le enim motorjem). Pri dražjih različicah je razlika manjša: taycan cross turbo S je s ceno 195.450 evrov le za evrskega tisočaka dražji od taycana turbo S.

Pod črto ...

Tudi taycan cross turismo ostaja avto za poznavalce, ki si lahko privoščijo takšen nakup. A znotraj tega okvirja je jasno: taycan cross turismo ponuja toliko več uporabnosti, da je izbira močno na njegovi strani.

V Sloveniji je taycan letos že našel 14 kupcev.


Porsche taycan cross turismo:


- karavansko-kupejevska različica Porchejevega električnega športnika
- prtljažnik od 446 do 1212 litrov
- vselej štirikolesni pogon in zračno vzmetenje
- konična moč od 350 do 560 kW
- hitro polnjenje z močmi do 320 kW
- doseg najmanj 400 km
- cene od 100.800 evrov naprej

Ključne besede


Za volanomElektrikaPorscheElektromobilnostporsche taycan