Za volanom: hyundai kona hybrid

Za volanom

Hibridni odklon - predstavlja odklon od siceršnjih Hyundaijevih alternativnih načrtov s trojčkom ioniqov.


Da avtomobilski izdelovalci pozorno prisluškujejo trgu in kupcem, dokazuje nova hibridna kona, ki predstavlja odklon od siceršnjih Hyundaijevih alternativnih načrtov s trojčkom ioniqov. Tako kot že pri električni koni so tudi tokrat namreč ustregli željam kupcev in v kono vgradili hibridni pogonski sistem iz ioniqa ter s tem združili dve tržni uspešnici: kompaktnega cestnega terenca in hibridno tehnologijo.

Do konca 2020 tri četrt modelov Hyundai elektrificiranih

S tem so pri Hyundaiju še korak bližje uresničitvi napovedi, da bo do konca prihodnjega leta tri četrt njihovih avtomobilov elektrificiranih. Pri tem niso prav nič eksperimentirali: hibridni pogonski sistem je povsem enak kot v hibridnem ioniqu, hibridna kona pa je na pogled povsem enaka bencinski in dizelski različici.

1,6-litrskemu bencinskemu motorju s 77 kW so dodali električni motor z 32 kW in dodaten litij-ionski akumulatorski sklop z zmogljivostjo 1,56 kWh: pogonski sklop ima tako sistemsko moč 104 kW in največji navor 256 Nm, prednji kolesi pa poganja prek avtomatiziranega šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko DCT.

Kljub hibridnemu predznaku je kona lahko tudi vozniško živahen in okreten avto, le da pri dinamični vožnji zbledi njena gospodarnost.

Vozniška živahnost

Pogonska kombinacija deluje enako kot v ioniqu; omogoča (nežna) speljevanja na elektriko, daljša obdobja križarjenja na elektriko pri enakomernih hitrostih in pri popuščenem plinu, pa seveda rekuperacijo zavorne energije pri zaviranju oziroma zmanjševanju hitrosti. Zaradi šeststopenjskega avtomatiziranega menjalnika je vožnja s kono zelo podobna vožnji s klasičnim avtom - vključno z možnostjo ročnega prestavljanja z obvolanskima ročicama. Kljub hibridnemu predznaku je kona lahko tudi vozniško živahen in okreten avto, le da pri dinamični vožnji zbledi njena gospodarnost. Kako se hibridni pogonski sklop v resnici obnese na bencinskem servisu, bomo izmerili na testu v Sloveniji, poraba goriva na krstni vožnji po nizozemskih cestah pa se je gibala med 5 in 6 l/100 km, kar je manj, kot je na našem testu porabila kona z dizelskim motorjem.

Med novostmi velja omeniti nov zaslon multimedijskega sistema; še vedno štrli iz sredine armaturne plošče, a je zdaj večji, bolj odziven in opremljen z lepšo grafiko. Ostalo je pri hibridni koni enako kot pri ostalih konah; všečna in značilna oblika, sprejemljiva prostornost tako spredaj kot zadaj in uporaben prtljažnik s 361 litri prostornine.
Slovenski kupci bodo morali počakati - najmanj do pomladi prihodnjega leta - tudi na nov Hyundaijev sistem povezljivosti bluelink, ki prek integriranega 4G modema omogoča povezavo z različnimi storitvami, glasovno upravljanje in upravljanje prek posebne aplikacije na mobilnikih.

Med novostmi velja omeniti nov zaslon multimedijskega sistema; še vedno štrli iz sredine armaturne plošče, a je zdaj večji, bolj odziven in opremljen z lepšo grafiko.

Pod črto ...

K nam je hibridna kona že zapeljala, cenik se prične pri 22.900 evrih - upoštevajoč 2000 evrov eko subvencije. Pri Hyundaiju še skrivajo odgovor na vprašanje, če po hibridna kona dobila tudi priključno-hibridno različico.

- hibridna različica kone
- hibridni pogonski sklop iz ioniqa
- 1,6-litrski bencinski motor in električni motor s skupno močjo 104 kW,
- 6-stopenjski avtomatizirani menjalnik
- nov multimedijski sistem
- naprodaj oktobra: od 22.900 naprej

 

Za volanom: prenovljeni hyundai ioniq electric

Povečevanje dosega in ugleda

Električni hyundai ioniq, eden od pionirjev električnih avtomobilov pri nas, je po treh letih doživel temeljito nadgradnjo, ki sega precej globlje od kozmetičnih karoserijskih popravkov in pomladitve notranjosti.

Dobil je namreč zmogljivejši pogonski sistem: električni motor zdaj zmore 100 kW (prej 88 kW), poganja pa ga zmogljivejši sklop litij-ionskih akumulatorjev z 38,3 kWh (prej 28 kWh). To pomeni tudi večji doseg: izmerjeno po merilnem protokolu WLTP lahko z električnim ioniqom z enim polnjenjem zdaj prevozimo 311 km

Akumulatorski sklop je vodno hlajen in opremljen s 7,2 kW polnilnikom na izmenični tok - doslej je imel ta moč 6,6 kW. Avto lahko polnimo z enosmernim tokom največje moči 100 kW, čeprav je zmogljivost polnjenja omejena na manj: pri 100 kW polnilne moči obljubljajo polnjenje od 0 do 80 odstotkov v 54 minutah.


Tudi z novim in zmogljivejšim električnim motorjem ioniq ostaja med energetsko najučinkovitejšimi električnimi avti - poraba energije se je med preskusno vožnjo gibala med 12 in 17 kWh/100 km.
Posodobljenega ioniqa boste navzven prepoznali po novih žarometih, maski hladilnika in zadnjih lučeh, od znotraj pa po novem zaslonu multimedijskega sistema, novih merilnikih in ambientalni osvetlitvi notranjosti.

Tudi prenovljeni električni ioniq bo na naše ceste zapeljal še ta mesec - s predvidoma kar občutno višjo ceno, ki gre na račun zmogljivejšega akumulatorskega sklopa.