Pri Mitsubishiju so tehnično – in malce tudi lepotno – posodobili svojega outlanderja s priključnim hibridnim sistemom. Tehnično ostaja učinkovit posebnež, prodajno pa uspešnež, saj je globalni prodajni prvak med priključnimi hibridi.
Zanimivo: Dovolj elektrike za 10-dnevno oskrbo manjše hiše
Ta priključni hibrid dovolj zmogljiv sklop litij-ionskih akumulatorjev oziroma dovolj energije, da lahko 10 dni poganja električne potrebe manjše hiše. Ima 1500 W inverter, ki omogoča v avtu dve električni vtičnici (220 V, ena v kabini spredaj, ena v prtljažniku). To je pomembno na Japonskem in drugje, kjer imajo veliko naravnih nesrec ali izrednih vremenskih pojavov, saj je nekemu lastniku je outlander na Hokaidu rešil življenje, ker je ob snežnih plazovih ostal brez elektrike ... V prtljažniku je tako denimo lahko mala kuhinja s kavnim aparatom. Avto je pa je odličen vir energije tudi pri taborjenju in drugih aktivnostih v naravi. |
Trije motorji in do 40 km zgolj na elektriko
Tri srca iz naslova tega zapisa so seveda trije motorji, ki poganjajo outlanderja – en bencinski in dva električna – po en za vsak kolesni par. Takšno pogonsko zasnovo je imel outlander že pred prenovo, so pa zdaj vsa tri srca zmogljivejša. Bencinski štirivaljnik, ki v določenih razmerah deluje v varčnem Atkinsonovem načinu delovanja, ima zdaj prostornino 2,4 litra in največjo moč 99 kW oziroma 10 kW več kot prej. Ob bencinskem motorju ima outlander še dva električna: prednji zmore tako kot prej 60 kW, zadnji pa je zdaj za 10 kW močnejši in zmore 70 kW. Japonski inženirji so povečali tudi zmogljivost litij-ionskega sklopa akumulatorjev z 12 kWh na 13,8 kWh; električni doseg je ostal enak kot prej – v realnem prometu do največ 40 km, je pa avto zdaj živahnejši in v električnem načinu tudi hitrejši (na električni pogon se zdaj lahko pelje največ 135 km/h).
Tehnično zanimiv pogon
Hibridni pogonski sistem outlanderja je tehnično zanimiva rešitev. Po en električni motor za vsak kolesni par omogoča v celoti elektronsko voden in nadzorovan štirikolesni pogon, ki se sproti prilagaja oprijemu koles; kolesa vselej poganjata oba električna motorja, bencinski motor pa večino časa poganja električni generator, ki polni akumulatorje.
Občasno bencinski motor pomaga poganjati tudi prednji kolesi, a to razporejanje moči je v domeni elektronike in ne voznika. Ima pa ta na voljo nekaj različnih voznih programov, med katerima sta tudi program za polnjenje akumulatorjev med vožnjo in program za varčevanje z električno energijo; z outlanderjem tako lahko na daljši poti proti mestu napolnimo akumulatorje, v mestu pa ob napolnjenem akumulatorju preklopimo na električni način vožnje. Obe obvolanski ročici služita nastavljanju moči rekuperacije zavorne energije in ne prestavljanju; hibridni outlander namreč sploh nima klasičnega menjalnika – prenos moči bencinskega motorja na prednji kolesi spominja na prenos prek brezstopenjskega menjalnika, le da so pri Mitsubishiju učinkovito omilili značilni zvok tovrstnih menjalnikov.
Vaše mnenje ...
Tudi sicer je outlander zdaj bolj uglajen kot pred prenovo, pa tudi prijetnejši v vožnji; ob na novo nastavljenem vzmetenju je dobil tudi bolj neposreden volanski mehanizem in večje zavorne kolute.
V vožnji je outlander prijetno tih, ob živahnejšem pritiskanju na desni pedal pa tudi dovolj zmogljiv, vsaj do avtocestnih hitrosti. Kot pred prenovo je njegova hitrost omejena na 170 km/h, za šprint do 100 km/h pa po novem rabi 10,5 sekunde (prej 10,8 s). Ni pa priključno-hibridni outlander športnik; precejšnja masa avta se pozna predvsem na ovinkasti cesti.
Ostalih lastnosti in značilnosti outlanderja ob prenovi niso spreminjali; avto ostaja prostoren in družinsko uporaben s funkcionalno notranjostjo in 453- do 1584-litrskim prtljažnikom. Pri Mitsubishiju so priključno-hibridno različico outlanderja postavili za zastavonošo svoje znamke, saj se je dosedanji terenski velikan pajero na evropskih cestah umaknil iz prodajnih salonov; tudi zato bo outlander PHEV na voljo (tudi) s posebno bogatim paketom opreme, v katerem so tudi lično izdelani sedeži, oblečeni v prešito usnje. Ne manjka seveda tudi bogat nabor voznih in varnostnih pripomočkov.
Pod črto ...
Uspeh outlanderja PHEV lahko pripišemo skrbno uravnoteženi zmesi tehnologije in uporabnosti oziroma dejstvu, da v enem avtu združuje oba vroča tržna trenda – cestno-terensko zasnovo in priključno hibridno tehnologijo.
- zmogljivejši pogonski sklop
- električni štirikolesni pogon
- do 40 km električnega dosega
- naprodaj novembra, cena še ni znana