Japonski alternativi

Test

Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD instyle+ in nissan x-trail 1.6 dCi 4WD tekna


 

Se ogledujete za novim avtom? Potem zelo verjetno pogledujete po kakšnem od cestnih terencev ali križancev. Ponudba je pestra in raznolika, ob številnih novih prišlekih v tem cvetočem avtomobilskem razredu pa je nekaj uveljavljenih imen kar malce potisnjenih na obrobje. Mi smo ob bok postavili dva cestna terenca s tradicijo – mitsubishija outlanderja in nissana x-traila – in se skušali odločiti med njima …

V gneči novodobnih cestnih terencev lahko za outlanderja in x-traila mirno zapišemo, da spadata med veterane tega razreda; tako outlander (najprej še z imenom airtrek) kot x-trail sta na cestah že od leta 2001, torej 16 let. Vmes sta oba napredovala za nekaj generacij, dobila sodobnejšo podobo in izgubila nekaj terenske robustnosti, a zadržala tudi nekaj tradicionalnih lastnosti in prepoznavnosti predhodnikov. Outlander še bolj kot x-trail; čeprav si je v prejšnji generaciji delil tehniko (in obliko) s Peugeotovim in Citroenovim cestnim terencem, je ohranil oblikovno rdečo nit svojih predhodnikov, medtem ko so se pri Nissanu z zadnjo generacijo x-traila odmaknili od predhodnika in približali manjšemu qashqaiju (pa tudi renaultu kadjarju).

Manj kot 4,7 metra, a za več kot 5 potnikov

Z dolžinama 469,5 in 464 cm outlander in x-trail spadata med srednjevelike cestne terence, torej med tiste, ki so se najprej uveljavili pri kupcih. To je pač dolžina, primerna za družine; oba tudi ponujata možnost prevoza do sedmih potnikov na dodatnih dveh sedežih, spravljenih v dno prtljažnega prostora. Pri outlanderju je treba za sedemsedežno različico izbrati motor brez sistema start &stop, pri x-trailu pa je treba za dodatna sedeža doplačati 820 evrov. Velja pa opozorilo; na outlanderjevem šestem in sedmem sedežu je zelo malo prostora.

Precej bolj prostorno in udobno je na ostalih sedalnih mestih v obeh avtih; zadaj oba razvajata z vzdolžno pomično zadnjo klopjo (in nastavljivim naslonjalom), ki v povsem odmaknjenem položaju ponuja limuzinsko odmerjen prostor za kolena. A sedenje je malce udobneje in prijetneje v x-trailu; tam je zadnja klop nasajena nekaj višje, zato imajo potniki zadaj lepši pogled naprej, s tem pa je boljše tudi počutje. X-trailovi sedeži so tudi precej mehkeje oblazinjeni, v outlanderju pa razvaja usnje. Malce drugačna arhitektura notranjosti daje torej prostorsko prednost x-trailu, ki ima ob tem še – zaradi večje širine – malce uporabnejši prtljažnik, čeprav je na papirju za oba zapisan enak podatek – 550 litrov.

Kljub pustolovskemu značaju pregledno upravljanje

Oba avta spadata med (cestne) terence, a ti so že precej nazaj izgubili vso robustnost in možatost. Tako outlander kot x-trail ponujata pregledni in lično oblikovani armaturni plošči, ki se med seboj precej razlikujeta po oblikovni zasnovi. Razlike so bolj ali manj le lepotne, saj obe ponujata podobno funkcionalnost; klasične merilnike, informativne zaslončke med merilniki in zaslon multimedijske naprave na osrednjem delu. Pri multimedijski opremi se obema že poznajo leta.

Pri obeh voznik sedi dovolj visoko, da je pregled nad dogajanjem v prometu zelo dober, veliko steklenih površin zagotavlja tudi dobro preglednost nazaj in vstran – pri obeh si voznik lahko seveda pomaga tudi s kamerami.

Štirikolesni pogon – če ga potrebuješ

Oba cestna terenca sta bila opremljena z dizelskima motorjema in štirikolesnim pogonom; z njim je vselej opremljen le outlander, medtem ko x-traila lahko kupite tudi le s pogonom na prednji kolesi. No, preskusni x-trail je imel vgrajen štirikolesni pogon (z oznako all-mode), a v primerjavi z Mitsubishijevim je tehnično bolj preprost – in na koncu tudi manj zmogljiv. X-trail ima namreč štirikolesni pogon s sredinsko viskozno sklopko, ki ponuja možnost izbire pogona le na prednji kolesi, na vsa štiri kolesa s samodejno razdelitvijo navora in na vsa štiri kolesa z zaporo sredinskega diferenciala. Mitsubishijev SAWC pogon je tehnično bolj napreden, saj ima aktivni sredinski diferencial, ob pomoči žiroskopskih tipal pa sistem uravnava navor motorja tudi med posameznimi kolesi. Tudi v outlanderju voznik lahko izbira med različnimi programi (noben ne ponuja le dvokolesnega pogona), na zahtevnem terenu zaklene sredinski diferencial, vseskozi pa lahko na informacijskem zaslonu spremlja grafični prikaz delovanja pogona.

Outlanderjevo karoserijsko dno stoji 19 cm od tal, x-trailovo pa 21; oboje omogoča vožnjo tudi po zelo skalnatem terenu.

X-trail je malce mehkeje vzmeten kot outlander in je zato tudi udobnejši, outlander pa se manj nagiba v ovinkih in se malce boljše odziva na voznikove ukaze. Lega na cesti je pri obeh enako dobra, vodljivost tudi, oba pa imata volanska mehanizma, ki ne ponujata veliko povratnih informacij.

Razlika v prostornini, manj v zmogljivosti

Outlander je – če ne štejemo različice s priključno hibridno tehnologijo – na voljo zgolj z 2,2-litrskim dizelskim štirivaljnikom. Tudi pri x-trailu ne morete izbirati motorja – pri nas je na voljo je le z 1,6-litrskim dizelskim štirivaljnikom, v tujini tudi z 2-litrskim dizelskim motorjem. Outlanderjev motor tehnično sloni na starem Peugeotovem (in Citroenovem) 2,2-litrskem motorju, x-trail si motor deli s qashqaijem in številnimi Renaultovimi avtomobili. Nissanov motor je sodobnejši, malce tišji in za odtenek varčnejši, Mitsubishijev pa je malce bolj prožen. Bolj kot razlika v kilovatih in njutonmetrih vozne občutke kroji dejstvo, da je bil outlander opremljen s samodejnim, x-trail pa z ročnim menjalnikom. Zato se je zdel x-trail malce bolj športno odziven, outlander pa bolj brezskrbno udoben – in to je tudi nasvet kupcem: kdor želi udobje, naj izbere outlanderja, saj x-traila s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom ne more kupiti. Outlanderjevih 7,3 litra porabe na 100 km proti za pol litra na 100 km nižji porabi x-traila odraža malce starejšo zasnovo motorja in samodejni menjalnik, a razlike so zanemarljive.

Razlika v ceni, razlika v opremljenosti

42.000 evrov za outlanderja, 36.000 evrov za x-traila; uradni cenik brez upoštevanih popustov daje cenovno prednost x-trailu. A že ob upoštevanju popustov v Mitsubishijevem ceniku se razlika skrči; akcijska cena outlanderja je namreč 37.990 evrov, to pa že bolj natančno odraža razliko v opremljenosti obeh avtov. Outlander kupcu ponuja več opreme (tudi usnje na sedežih in ogrevan volanski obroč) – x-trail v različici tekna je malce skromnejši. Oba ponujata podoben nabor varnostnih pripomočkov – na primer sistem za preprečevanje naleta, sistem za opozarjanje pred vozili v mrtvem kotu in pred zapustitvijo voznega pasu in še kaj –, a tudi tu outlander zmore malce več; njegov tempomat je aktiven, tipala opozarjajo tudi na avtomobile pri vzvratni vožnji.
Ob cenovni izenačenosti morate zato med obema avtoma izbrati na podlagi drugih razlik – na primer prostornejše notranjosti in mehkejšega vzmetenja x-traila ali pa samodejnega menjalnika in zmogljivejšega štirikolesnega pogona outlanderja. Navidezno preprosta, v resnici pa težka izbira…

 

 

Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD instyle+ Nissan x-trail 1.6 dCi 4WD tekna
Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2268 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, šeststopenjski samodejni menjalnik. Dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min. Priklopljiv štirikolesni pogon, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 469,5 cm, širina: 181 cm, višina: 171 cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1685 kg, dovoljena skupna masa: 2290 kg, prtljažnik: 145 – 550 – 1625 l, posoda za gorivo: 60 l. Dolžina: 464 cm, širina: 182 cm, višina: 171,5 cm, medosna razdalja: 270,5 cm, masa praznega vozila: 1690 kg, dovoljena skupna masa: 2160 kg, prtljažnik: 550 – 1982 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,2/6,9/5,8 l/100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km. Največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,3/5,4 l/100 km, izpust CO2: 143 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena AC.Mobil: 41.990 EUR  Renault Nissan Slovenija: 36.300 EUR
Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD instyle+ Nissan x-trail 1.6 dCi 4WD tekna

oblika in prostornost
 3/5

zmogljivost in poraba 
3/5

vozne lastnosti in udobje 4/5
varnost in oprema 4/5
vrednost glede na ceno 3/5

oblika in prostornost
 4/5

zmogljivost in poraba
 4/5

vozne lastnosti in udobje 4/5
varnost in oprema 3/5
vrednost glede na ceno 3/5

Ključne besede


Test avtaMitsubishi outlanderNissan X-trailPrimerjava