Na razmočenem in blatnem terenskem poligonu AMZS centra varne vožnje je novi Toyotin land cruiser še enkrat dokazal svojo neomajno terensko klenost. Pozitivno je na testu presenetil tudi s svojim napredkom na asfaltu.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Čvrsti, robustni in kleni terenci, zgrajeni na klasični okvirni šasiji, so v državah, kjer je večina cestnega omrežja asfaltirana, začeli izginjati, ko so se med asfaltne ovinke prikradli veliki cestni terenci s posamično vpetimi kolesi in samonosno karoserijsko zasnovo. Mnogi med njimi – na primer Volkswagnov touareg, Porschejev cayenne, BMW-jev X5, Mercedesov GLE, Range Roverjev discovery – so ob bistveno udobnejši in bolj dinamični vožnji po cesti ponudili tudi dovolj prepričljive terenske zmogljivosti ter konkurenčno vlečno moč. Zato so med pravimi terenci na naših cestah dejansko ostali le še land cruiser, razred G in wrangler.

Ohranja in krepi svojo tradicijo
V zadnji številki Motorevije letnika 2024 smo iz ekspedicije v gorovje Atlas poročali, da je novi land cruiser po šestih letih razvoja postal na terenu še bolj prepričljiv in hkrati vozniško enostavnejši pri premagovanju najtežjih razmer. Vozniku mora v strmini, pa tudi na pesku, blatu in snegu s svojimi sistemi za nadzor oprijema oziroma delovanja štirikolesnega pogona pomagati do te mere, da se voznik dejansko osredotoča le na iskanje prehodov oziroma na delo z volanom. Land cruiser ima tako izpopolnjen paket pomoči pri terenski vožnji, ki je brez doplačila na voljo od ravni opreme executive naprej, da ob izbiri ustreznega programa terenskega sistema Multi-Terrain Select oziroma z dvema klikoma pripravi pogon na ustrezno podlago. Pri tem velja pohvaliti še občutno hitrejše vklope različnih pogonskih sistemov. Električni vklop mehanske zapore diferenciala je kar 85 odstotkov hitrejši, kar pomeni, da se zapora vklopi praktično hipno – v vsega 0,15 sekunde.
Ko voznik zavije s ceste, gre s tem pogonom in ustreznimi pnevmatikami lahko praktično kamorkoli. Vse terenske naloge, vključno z bredenjem čez 70 cm globoko blatno kopel na terenskem poligonu AMZS centra varne vožnje, je land cruiser prevozil izjemno suvereno, brez vsakršnega omahovanja. V večini primerov bo v njem prej odnehal voznik. Ta avto dejansko zmore precej več kot je povprečna raven poguma njegovih kupcev ali voznikovega znanja. Na družbenem omrežju Instagram lahko obiščete profil Motorevije in si tam ogledate video z našega terenskega poligona, ki jasno pokaže, kako zelo dober oziroma suveren je land cruiser v svojem naravnem okolju.

Po novem tudi za vsak dan na asfaltu
Večina "slovenskih" land cruiserjev v rokah zasebnih kupcev nikoli ne bo zares rila po blatu ali s hitrostjo pešca plezala čez kamenje. Zato je še toliko bolj pomembno, da nova generacija odlične terenske lastnosti nadgrajuje še s precej boljšo olikanostjo na asfaltu. Glede na klasično terensko osnovo se po novem pelje bolj udobno in natančno, kar pomeni precej manj poskakovanja. Prednji kolesi vodijo dvojna prečna vodila, zadaj pa za več udobja in natančnejše ohranjanje smeri skrbi novo štiritočkovno blaženje toge preme z lažjim in izboljšanim stabilizatorjem proti nihanju in prevračanju. Novi land cruiser je tudi prvi svoje vrste opremljen z električnim servo volanom, ki podpira zahteve samodejnega nadzora smeri znotraj oznak cestišča in je posebej prilagojen tudi terenski vožnji. Volan je bolj natančen in nudi več povratnih informacij kot prej. Pri voznih lastnostih na terenu in na cesti se pozna močno izboljšana čvrstost karoserije in šasije. Ob vsem naštetem torej še enkrat podčrtujemo naslov testa: to je avto za kamorkoli – torej tudi za asfalt, kjer je sedaj postal povsem sprejemljivo udoben cestni avtomobil. Land cruiser še nikoli do sedaj ni ponujal tako dobrega ravnovesja med terenskimi zmogljivostmi in udobno vsakdanjo uporabo na cesti.

To pomeni, da je med ovinki občutno zmanjšal zaostanek pri aktivnih voznih pomagalih, udobju in dinamiki v primerjavi s prej omenjenimi velikimi cestnimi terenci, a na drugi strani še povečal prednost v ekstremnih razmerah. Pri tej prednosti velja seveda izpostaviti tudi veliko vlečno moč in nosilnost. Avto si lahko oprta 705 kilogramov in za seboj vleče še 3,5 tone težko prikolico. Prav zato je že toliko časa tako zelo cenjen na vseh koncih sveta. Po novem k vsemu skupaj dodaja še sodobne komunikacijske veščine, tretje oko v obliki kamer, ki pomagajo premagovati terene in pasti urbanega prometa ter izdatno aktivno varnostno opremo. Predstavljajte si klenega terenca, ki se kot “overland” potovalni avto s šotorom na strehi enako dobro obnese v delti Okavanga ali pa na ljubljanski obvoznici. Takih ni veliko.

Navdušuje z retro-robustno podobo
Glede videza ni treba izgubljati besed, saj njegova nova robustna retro podoba, ki povzema legendarno serijo FJ, jasno podčrtuje njegov značaj in namen. Na zadnji klopi je veliko prostora, z izjemo sredinskega sedeža, ki zaradi visokega sredinskega tunela, pod katerim je kardanska gred, malce spominja na motoristično sedenje. Prtljažna vrata po novem niso več krilna, ampak dvižna, poleg tega pa je dobil še dvižno steklo prtljažnih vrat, kar še poenostavlja uporabo zajetnega 742-litrskega prtljažnega prostora, ki je v primerjavi s predhodnikom pridobil več kot 100 litrov prostora.
Kabina je prostorna in odlično pregledna. Voznikov delovni prostor je digitalno-analogen. Vsa ključna stikala za upravljanje pogona, prikaz kamer, klimatizacijo in dodatni grelnik so ostala analogna ter dovolj velika, da je z njimi mogoče upravljati tudi z rokavicami na rokah, kar je pri resni terenski vožnji pogosto potrebno. Vse voznikove informacije podaja 12,3-palčni zaslon prilagodljivih merilnikov z nekoliko zakompliciranim vmesnikom. Na vrhu sredinskega dela je še velik komunikacijsko-navigacijski zaslon, ki med drugim prikazuje parametre terenske vožnje in živo sliko s kamer. Vsi izbirniki so v slovenskem jeziku.

Velik in robat dizel
Pod pokrovom motorja rohni znani 2,8-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki tudi ogret deluje precej robato, hkrati pa dovolj prožno, saj pri 1600 vrtljajih na vsa štiri kolesa pošlje spoštljivih 500 Nm navora. Motorju sicer ne moremo očitati neodzivnosti, a velike poskočnosti ne pričakujte, saj do 100 km/h ta velikan potrebuje 12 sekund. Robatost motorja sicer nekoliko omili nov 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki na terenu in cesti deluje zelo uglajeno ter brez vsakršnih zamud. Glede na majhen prirastek moči in predvsem boljši menjalnik smo pričakovali večjo učinkovitost, zato nas je nekoliko presenetila povprečna poraba. Na 100 kilometrov je land cruiser zahteval 11,1 litra goriva, kar pomeni, da ob 80-litrski posodi za gorivo ne ponuja ravno ekspedicijskega dosega. Videli bomo, kaj bo ta motor na področju učinkovitosti in uglajenosti ponudil letos, ko bo dobil še blago-hibridno električno pomoč z 48-voltno napeljavo.

Pod črto …
Če smo pri predhodniku pod črto zapisali, da zablesti šele tam, kjer se cesta konča, lahko za novega land cruiserja zapišemo, da se res zmore odpeljati kamorkoli – po pesku, blatu, snegu, kamenju – in se presenetljivo dobro znajde tudi na asfaltu.
Všeč nam je +
odlične terenske lastnosti, izboljšano udobje na asfaltu, prilagodljiv štirikolesni pogon, varnostna oprema, všečna robustna podoba, vlečna moč in nosilnost, velik prtljažnik
Ni nam všeč -
motorna robatost, visoka poraba
Tehnični podatki
Toyota landcruiser 2,8D-4D AWD
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2755 cm3, največja moč: 151 kW (205 KM) pri 3000 vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik z reduktorjem. |
Mere in masa: | dolžina: 492,5 cm, širina: 185,5 cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 285 cm, masa praznega vozila: 2500 kg, dovoljena skupna masa: 1990, kg, prtljažnik: 742 – 2000 l, posoda za gorivo: 80 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s, normna poraba goriva kombinirano: 10,7 l/100 km, izpust CO2: 281 g/km, poraba na testu: 11,1 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 83.690 EUR |

Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |