Najmanjši jeep avenger je bil sprva na voljo z električnim motorjem, ponudbo pa so dopolnili še z bencinsko gnano različico, ki je precej cenejša. Kako se razlikuje od električne različice?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
rednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Navzven prav malo, saj je tudi bencinski avenger zadržal svojo prepoznavno podobo, ki sloni na Jeepovi tradiciji z oglatimi robovi in prepoznavno masko s sedmimi režami. Dolžina manj kot 4,1 metra opredeljuje njegovo prostornost; na prednji sedežih je dovolj prostora tudi za višjerasle, skopo pa je, še posebej za kolena, odmerjen prostor na zadnji klopi. Tudi prtljažni prostor je relativno majhen, a lahko dostopen, pokončno postavljena vrata so lahka, za njihovo odpiranje in zapiranje pa lahko skrbi elektrika.
Preprosta notranjost
V potniški kabini, kot smo zapisali že ob testu električnega avengerja, uporabljeni materiali pustijo malce cenen občutek. Položaj za volanom je dober, prav tako si pohvalo zaslužijo pregledni in enostavno nastavljivi digitalni merilniki, niz enostavno dostopnih analognih stikal za vse ključne funkcije in številna odlagalna mesta, med katerimi izstopa dolga polica pred sovoznikom. Ta je iz trde plastike, zato se odložene stvari na njej vozijo sem in tja.
Bencin namesto elektrike
Prelevitev električnega avengerja v bencinskega omogoča Stellantisova platforma eCMP2, ki omogoča tako električni kot bencinski pogon. Pri bencinski različici to pomeni vgradnjo 1,2-litrskega trivaljnika, ki ima dodatno pomoč v blagem hibridnem sistemu. Bencinski trivaljnik zmore 74 kW, kar je povsem dovolj za vsakdanje zahteve v običajnem prometu. Trivaljnik deluje dovolj uglajeno, njegov zvok ne izdaja njegove zasnove. Precej drugače je s hibridnim sistemom z elektromotorjem z 21 kW, ki na svoje delovanje opozarja z visokofrenkvenčnim zvokom. V pomoč bencinskemu motorju je predvsem pri speljevanju, ko avto spelje na elektriko, a se nato zelo hitro vklopi bencinski motor in pa pri polnem pospeševanju. Voznik nima možnosti vplivanja na delovanje hibridnega sistema, tudi ne na rekuperacijo energije ob zaviranju. Za prenos moči je bil v preskusnem avtu vgrajen avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki ga voznik upravlja prek gumbov na sredinski konzoli. Menjalnik je dobro kos svoji nalogi, omogoča pa tudi ročno prestavljanje z obvolanskima tipkama, kar je dobrodošlo pri vožnji po zahtevnejši podlagi. Kljub pomoči blagega hibridnega sistema bencinski motor ni ravno vzor gospodarnosti, saj je bila povprečna poraba na našem preskusu ob zmernih voznikovih zahtevah 5,8 litra bencina na 100 km.
Jeep, a ni terenec
Avenger kljub Jeepovemu poreklu ni terenski avto, saj za to nima ustrezne tehnike. Ima pa nekoliko večjo oddaljenost dna avta od tal - 20,1 cm - in kratka previsa tako spredaj kot zadaj, kar mu omogoča tudi vožnjo po slabših cestah. V pomoč je tudi vozni program off road, ki prilagodi delovanje menjalnika in elektronsko podpore. Pri običajni vožnji je avto dovolj natančno vodljiv, sprejemljivo odziven, zelo okreten in dobro pregleden. Vzmetenje je dokaj trdo, a dovolj učinkovito prestreže tudi udarce s kratkih grbin.
Nakupni kompromisi
Pri izbiri ustrezno opremljenega avengerja mora kupec sprejeti kar nekaj kompromisov. 1.2-litrski motor je namreč na voljo z blagim hibridnim sistemom ali brez njega, pri obeh pa je moč bencinskega motorja enaka: 74 kW. A avenger brez blagega hibridnega sistema je na voljo zgolj z ročnim menjalnikom, z blagim hibridnim sistemom pa zgolj z avtomatiziranim menjalnikom, pri čemer avtomatiziran menjalnik in blagi hibridni sistem skupaj staneta 2500 evrov. S tem se osnovna cena 23.490 evrov poveča na 25.990 evrov. S paketom opreme altitude je avenger sicer dobro, a še zdaleč ne popolno opremljen avto. Kdor želi več opreme, ne more posegati po posamični dodatni opremi, temveč le v paketih. Kdor na primer želi vzvratno kamero, LED žaromete, LED zadnje luči in nekaj dodatnih asistenčnih sistemov, mora dokupiti dva paketa, ki skupaj staneta 2990 evrov. S tem končna cena poskoči na 28.980 evrov, z izbiro kovinske barve pa čez 29.000 evrov. Ceno je mogoče zmanjšati za 1500 evrov z odločitvijo za financiranje nakupa. S takšno ceno se avenger težko kosa s kar številnimi tekmeci, ki so mu enakovredni po zmogljivostih ne glede na to ali imajo blagi hibridni sistem ali ne, nekateri pa imajo tudi poln hibridni sistem. To je očitno tudi vzrok, da avenger kljub privlačni obliki ne najde več kupcev. A hkrati je seveda res, da je avenger z bencinskim motorjem glede na osnovno ceno bistveno cenejši - za 12.000 evrov - od električno gnanega avengerja, a ko upoštevamo subvencijo države za nakup električnega avta, ta razlika ni več tako velika.
Pod črto
Jeep avenger je všečen avto, ki sloni na Jeepovi tradiciji, a se zdi, da se s ceno težko kosa s številnimi tekmeci. S svojimi merami je to manjši avto, ki se najbolje počuti v mestih; je okreten in pregleden, a ne prav poceni za avto te velikosti.
Všeč nam je +
všečen videz, vozne lastnosti, oddaljenost od tal
Ni nam všeč -
cena, nakup dodatne opreme le v paketih, (pre)malo prostora na zadnji klopi
Tehnnični podatki
Jeep avenger 1.2 MHEV 100 E-DCT 6 altitude
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 205 Nm, blagi hibridni sistem, elektro motor: 21 kW (29 KM). Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | 408,4 cm, širina: 179,7 cm, višina: 153,4 cm, medosna razdalja: 255,7 cm, masa praznega vozila: 1355 kg, dovoljena skupna masa: 1782 kg, prtljažnik: 380/1277 l. Posoda za gorivo: 44 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba: 5 l/100 km, izpust CO2: 112 g/km, povprečna poraba na testu: 5,8 l/100 km |
Cena: | Avto Triglav: 25.990 evrov |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |