Test: Jeep avenger BEV summit

Test

Prvi svojega rodu - Najmanjši in najmlajši jeep je prvi povsem električni Jeepov avto - in za povrhu še Evropski avto leta 2023


Najmanjši in najmlajši jeep je prvi povsem električni Jeepov avto - in za povrhu še Evropski avto leta 2023. Navdušil nas je s svojo karizmatično podobo in prepričal z učinkovitostjo ter voznimi lastnostmi. Je najboljši električni avto med kompaktnimi cestnimi terenci?

Oblika in prostornost 4/5 zvedic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvedic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvedic
Varnost in oprema 4/5 zvedic
Vrednost glede na ceno 4/5 zvedic

Še desetletje nazaj je bilo skoraj nedoumljivo, da bi najbolj karizmatična in povsem mehanska avtomobilska imena dobila električne modele. Nihče ni zares verjel ali pa hotel verjeti, da bo Jeep kot ikona robatih terencev naredil povsem električni model brez štirikolesnega pogona. Ali ne pomeni to konec (avtomobilskega sveta)? Morda res, ampak tistega starega; v novem avtomobilskem svetu električni jeep ni revolucija, pač pa pričakovana evolucija. 
Je pa Jeepovim oblikovalcem odlično uspela združitev tradicije in elektrike. Na drugi strani so inženirji poskrbeli, da se najmanjši med jeepi, če ne štejemo slavnega avtomobilskega generala in pradeda vseh jeepov legendarnega willysa, tudi suvereno zapelje po makadamu in s svojo zalogo elektrike (54 kWh) v 340-kilogramskem litij-ionskem pogonskem akumulatorju ponuja povsem uporabno mobilnost. 
Avto je serijsko opremljen s toplotno črpalko, s katero tako pozimi kot poleti privarčuje okoli 10 odstotkov energije, in 11-kilovatnim trifaznim polnilnikom (AC), ki vsako uro polnjenja v povprečju povrne za okoli 70 km dosega. Celoten pogon naj bi bil dobro termično prilagojen temperaturnim ekstremom, saj naj bi bila kemija akumulatorskih celic prilagojena za temperaturni razpon od - 30 do 40 stopinj Celzija. Avengerja smo sicer vozili v idealnih temperaturnih razmerah, zato tokrat nismo mogli preveriti, kako dobro deluje predgretje kabine in kako učinkovita je toplotna črpalka pri nizkih temperaturah.

Za atraktivno dvobarvno kombinacijo s črno streho je potrebno ob najvišji ravni opreme summit doplačati 1490 evrov. To doplačilo je po našem mnenju nepotrebno, saj je avenger že v osnovi videti zelo všečen. 

Za 350 kilometrov elektrike  

Med majhnimi električnimi avtomobili, zgrajeni na Stellantisovi karoserijski platformi eCMP2, ki omogoča vgradnjo električnega ali bencinskega motorja, se je avenger izkazal za presenetljivo učinkovitega. Kljub robustnemu videzu in razmeroma veliki čelni površini (2,5 kvadratna metra) je njegova aerodinamika v kombinaciji z novim, 5-odstotkov bolj učinkovitim koncernskim električnim motorjem M3 ter za 12 odstotkov izboljšano energetsko gostoto akumulatorja tudi na avtocesti porabo elektrike brez težav obdržala pri 16,4 kWh na 100 kilometrov, pri kombinirani vožnji pa smo zabeležili zelo solidno povprečno porabo - 15,6 kWh na 100 kilometrov. Ob tem velja poudariti, da smo se veliko vozili na daljše razdalje, približno 160 kilometrov na dan, in brez težav med posameznimi polnjenji prevozili okoli 350 kilometrov s prižgano klimatsko napravo. Najvarčnejši vozniki, ki večino dnevnih kilometrov naredijo v gostem mestnem in primestnem prometu, bodo z avengerjem v poletnih mesecih brez težav prevozili tudi 400-kilometrsko razdaljo. 

Eden najbolj prepričljivih delov električnega jeepa je pogonska enota M3. Gre za 400-voltni e-motor druge generacije. To je prvi električni motor, ki so ga razvili v podjetju eMotors - skupnem podjetji koncernov Stellantis in Nidec. Njegovih 115 kilovatov in 260 Nm navora je praktično idealnih glede na velikost in težo avengerja. Drugo pomembna novost pri elektrifikaciji majhnih avtomobilov koncerna Stellantis, v katerem bodo električni pogon novega avengerja dobili še Peugeot, Fiat, Citroen, Opel …, pa je na novo sestavljen akumulatorski sklop zmogljivosti 54 kWh. Sestavljajo ga v v tovarni v Tychyju, v njem pa je 17 modulov in 102 celici z litij-ionsko kemijo serije NMC 811, ki zagotavlja boljšo energijsko gostoto. 

Navduši z videzom in prepriča z oprijemom 

Pri obliki avenger stavi na futurizem in je po videzu čisto pravi jeep, ki ima tudi vse prepoznavne elemente znamke - spredaj značilno masko s sedmimi režami, poudarjene kolesne oboke, širok zadnji stebriček in številne lepo vdelane “tetovaže” s silhueto “obraza” Jeepovega izvirnika willysa. Pri obliki je še pomembnejše dejstvo, da je avenger za jeepa obdržal dovolj prepričljivo terensko anatomijo; od tal je oddaljen dobrih 20 cm, povsem ravno dno pa je še dodatno zaščiteno s ploščami, ki preprečujejo poškodbe akumulatorskih celic. Razmeroma kratka medosna razdalja in še krajši karoserijski previsi omogočajo suvereno “prestopanje” višjih robnikov, strmih uvozov ali jarkov od meteornih voda razritega makadama. Zmore 20 stopinj prevojnega kota in kar 32 stopinj izstopnega kota. 
Seveda avenger brez štirikolesnega pogona ni pravi terenec, a s sistemom selec-terrain uporabno učinkovito nadzira oprijem oziroma prenos navora na podlago; ponuja vozne programe za vožnjo po pesku, snegu in blatu. Opravili smo nekaj zahtevnih speljevanj na strmem kolovozu in zelo razritem makadamu. V obeh primerih smo dvignili palec; nekaj pravega jeepa je tudi v avengerju, pa čeprav nima štirikolesnega pogona. 
Še bolj pa nam je bil avenger všeč na asfaltu. Je odlično pregleden, zelo okreten, lahkotno in natančno vodljiv ter dovolj poskočen. Spada med lažje električne avtomobile, saj tehta le dobro tono in pol. Je vozniško izjemno nezahteven avto, ki ponuja veliko udobja, lahkotnosti in natančnosti v vožnji. Škoda je le, ker ob dovolj varčnem in odzivnem električnem motorju s 115 kW in 260 Nm navora z njim ne smemo vleči prikolice

Odlična okretnost in preglednost avengerju pomagata predvsem v urbani džungli. Za polkrožni obrat od robnika do robnika mu zadostuje 10,5 metra prostora.

Brez prostorskega čudeža

Čeprav so pri Jeepu v prid praktičnosti in vozni dinamiki prilagodili 600 sestavnih delov Stellantisove prilagodljive platforme, bi glede na kompaktno električno arhitekturo pričakovali več prostora v kabini. Zlasti sedenje na zadnji klopi je za odrasle potnike precej utesnjeno, saj hitro zmanjka prostora za kolena. Meter širok 355-litrski prtljažnik z dvojnim dnom je povsem pravokotne oblike in mu ni kaj očitati. V dnu je še dodatnih 25 litrov prostora za shranjevanje polnilne opreme. 408 centimetrov dolg avenger je za dobrih 15 centimetrov krajši od jeepa renegada in tega v kabini ni bilo mogoče nadoknaditi. S prostornostjo je precej blizu hibridni toyoti yaris cross. 

Armaturna plošča je preprosta, pregledna in opremljena tudi z analognimi stikali, med katerimi so tudi stikala za upravljanje menjalnika in vklop povečane stopnje rekuperacije.

Preprosta kabina s preveč trde plastike

Še bolj kot prostornost v kabini mešane občutke pustijo uporabljeni materiali oziroma malce cenen občutek. Položaj za volanom je sicer dober, prav tako si pohvalo zaslužijo pregledni in enostavno nastavljivi digitalni merilniki, niz enostavno dostopnih analognih stikal za vse ključne funkcije in številna odlagalna mesta, med katerimi izstopa dolga polica pred sovoznikom, ki pa je iz trde plastike, zato se odložene stvari na njej vozijo sem in tja. Zanimiv je tudi prilagodljiv oziroma zložljiv magnetni pokrov sredinske konzole, v kateri je tudi polnilna ploščica za brezžično polnjenje telefona. Celotna kabina je zasnovana precej preprosto, kar ni ni nič narobe oziroma v Jeepovem slogu celo dobrodošlo, a vendarle malce zmoti robustna plastika, ki je ne more skriti niti dvobarvna armaturna plošča. 
Pri najbogatejšem paketu opreme summit je treba vseeno doplačati 590 evrov, da se na 10,1 palca velikem osrednjem zaslonu prikaže zemljevid, s katerega avenger bere tudi prometne znake in jih primerja s tistimi, ki jih ob cesti zaznava kamera. Pri avtomobilu za več kot 40 tisoč evrov bi pričakovali več opreme in malce boljše materiale. Res pa je, da je avenger eden redkih električnih avtomobilov, v katerem se bodo odlično počutili tudi vozniki, ki jim ni všeč pretirani tehnološki futurizem in se bolje znajdejo v analognem vozniškem okolju. V zaslonskih nastavitvah je mogoče vklopiti tudi slovenščino. Z opremo summit avenger ponuja dovolj učinkovito vozniško pomoč, da je vožnja v njem ne glede na gostoto prometa sproščena in varna. 

Prtljažnik: od prtljažnik: od 355 do 1250 l ob položenih sedežih.

Umestitev v osebno mobilnost …

Avenger je dober električni avto. Med majhnimi električnimi križanci in cestnimi terenci morda ta hip predstavlja celo najboljšo izbiro upoštevajoč ugled, tehnologijo in uporabnost. A še vedno to ni avto za vsakogar - doma zahteva prosto vtičnico in veliko prihrankov za prehod na električno osebno mobilnost. Četudi nekaj prida država, je za štiri metre dolgega električnega jeepa treba odšteti več kot 38 tisoč evrov, kar je z vseh možnih vidikov zelo veliko denarja. A brez skrbi; kdor se je zaljubil v avengerja, pa ga ne more imeti v električni različici, si ga lahko omisli tudi z bencinskim motorjem (in ročnim menjalnikom) - za 16.000 evrov manj kot stane električni avenger.  

Zunaj in znotraj se avenger postavlja s številnimi simboli slavne jeepove preteklosti, ki dajejo vedeti, da to ni čisto povsem običajen električni avto. Pokrov radarja ima zarisane strani neba, svetlobni pozdrav ob odklepanju izriše kodo Morsejeve abecede za pozdrav “ciao”, na robu vetrobranskega stekla je silhueta dečka s teleskopom, oblika zadnjih luči s poudarjenim X pa povzema Jerrycan posode za gorivo.

Pod črto …

Za vlogo prvega oziroma edinega električnega avta v družini električnemu avengerju zmanjka nekaj centimetrov in prtljažnih litrov, kot drugi avto v družini za dopolnitev družinske mobilnosti pa je za večino predrag. V njem smo prepoznali potencial in vidimo ugled jeepa, nismo pa prepričani, če zmore vse, kar mu nalagajo trg, tradicija in veliko ime. 

Všeč nam je +

všečen videz, vozne lastnosti, učinkovit električni pogon, oddaljenost od tal in vozni programi

Ni nam všeč -

cena, brez možnosti vleke prikolice, (pre)malo prostora na zadnji klopi

Majhen avenger ponuja tri sidrišča isofix za pripenjanje varnostnih otroških sedežev. Zadaj je potrebno odpeti zadrge, da sedež pride do sidrišča. Precej bolj enostavno je otroški varnostni sedež namestiti na sovoznikov sedež, saj sta tam sidrišči lažje dosegljivi. 

Tehnični podatki

Jeep avenger BEV summit

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja konična moč: 115  kW (156  KM), največji navor: 260  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 54 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in do 100 kW (DC). Pogon na prednji kolesi, enostopenjski samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 408,4 cm, širina: 177,6 cm, višina: 152,8 cm, medosna razdalja: 256,2 cm, masa praznega vozila: 1595 kg, dovoljena skupna masa: 2015 kg, prtljažnik: 355/380/1250 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 150 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9 s, normna povprečna poraba elektrike (WLTP): 15,3 kWh/100 km, električni doseg (WLTP): do 404 km, povprečna poraba elektrike na testu: 15,6 kWh/100 km, doseg na testu: od 331 do 347 km.
Cena: Avto Triglav: 41.990 evro

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaElektrični avtiJeepjeep avenger

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije