Za volanom: novi jeep wrangler

Za volanom

Avtentičnost - terensko izredno zmogljiv in robustni wrangler sledi svojemu originalu


Le težko bi za kakšen avto trdili, da bolj avtentično sledi svojemu originalu, kot to velja za jeep wrangler. Original - jeep willys - je bil sicer zasnovan za uporabo v vojaške namene, a njegovo robustnost in terensko zmogljivost jeep wrangler ohranja tudi v novi generaciji.

Zanimivosti in dejstva: klen, a tudi modernejši 

Tudi wrangler sledi sodobnim trendom pri povezljivosti: na voljo je sistem uconnect z različno velikimi zasloni - 5, 7 in 8,4 palca. Prek zaslona je mogoče upravljati tudi nekatere nastavitve.
Terenske lastnosti: oddaljenost od tal: 25,5 cm, vstopni kot: 36,4 stopinje, izstopni kot: 30,8 stopinje, prevojni kot: 25,8 stopinje. Tri diferencialne zapore in električno odklopljiv sprednji stabilizator (sway-bar disconnect).
Pogon: priklopljiv štirikolesni (2H, 4H, 4H auto in 4L - reduktor) in 8-stopenjski samodejni menjalnik
Motor: 2,2-litrski dizelski multijet II s 147 kW in 450 Nm
Vrata prtljažnega prostora so deljena. Na spodnjem delu vrat, ki se odpirajo na stran, je sedaj bistveno nižje kot pri predhodniku nameščeno rezervno kolo, da ne moti pogleda nazaj, pa čeprav je za pogled za avtom na voljo tudi vzvratna kamera. 

Video: splezati zmore zelo daleč ...

Priznam, da se peš že ne bi podal na to pot

Gozdne vlake v hribih avstrijske Štajerske so bile dolge in izjemno strme. Dež, ki je padal prejšnjo noč, jih je razmočil in zemljo spremenil v blato. Še dobro, da bila podlaga vsaj deloma kamnita in je nudila nekaj opore. Priznam, da se peš že ne bi podal na to pot. Z jeepom wranglerjem v krajši različici in z opremo rubicon, ki pomeni tudi pnevmatike z zelo grobim profilom, sem tvegal, 2,2-litrski dizelski motor s 147 kW (200 KM) je obetal zadostno zmogljivost, njegov navor na kolesa prenaša 8-stopenjski samodejni menjalnik (ročnega menjalnika v wranglerja ne vgrajujejo več). Ročico za vklop štirikolesnega pogona potisnem v položaj low, kar pomeni vklop reduktorja in sredinske zapore diferenciala, pa tudi izklop ESC in sistema za preprečevanje zdrsa koles. Za najhujše čase je na sredinski konzoli še stikalo za električen vklop diferencialne zapore prednjega in zadnjega diferencialu.
Dodam plin in wrangler brez težav premaga prvi resnejši vzpon. Zahteva samo nekaj občutka na pedalu za plin in natančno usmerjanje z volanom, kar ob nagibanju ni vselej najlažja naloga. Nato se gozdna vlaka skoraj postavi pokonci, a na izbiro je samo dvoje: peljati naprej ali pa dolga vožnja vzvratno po spolzkem klancu navzdol. Na najstrmejšem delu prednji kolesi spodrsneta, avto se postavi povprek: vrtljaj volana, še malce več plina in wrangler se spet postavi v pravo smer. In potem je treba še navzdol: ker wrangler nima sistema za samodejno uravnavanje hitrosti, je pravi recept ročna prestavitev v prvo prestavo, potem pa počasi navzdol. Ko se na ravnem ustavim, so blatna wranglerjeva kolesa najboljši dokaz zahtevnosti terena.

Jeep wrangler lahko brez dodatne opreme brede do tričert metra globoko vodo.

Stroj za prave pustolovščine ...

Z wranglerjem se torej lahko podate na pravo pustolovščino na zahteven teren. A z novo generacijo je wrangler dobil tudi nekatere tehnične rešitve, s katerimi je bolje kos tudi vsakdanjim vožnjam po asfaltnih cestah. Raven opreme rubicon je namenjena pravim pustolovcem, za tiste z malce manj pustolovskega duha je namenjen wrangler z opremama sport ali sahara, ki ima manj zmogljiv štirikolesni pogon. Avto je na voljo v krajši (433,4 cm dolgi) in daljši (488,2 cm) različici, pri čemer ima daljša dvoje bočnih vrat. Rezervno kolo, ki je še vedno na krilno se odpirajočih zadnjih vratih, so postavili precej nižje kot pri predhodniku, kar izboljša pogled skozi okno prtljažnih vrat.

Znotraj nekoliko modernejši in bolj digitalen

V potniški kabini ni prav velikih sprememb, seveda pa tudi wrangler sledi sodobnim trendom pri povezljivosti, ki jo zagotavlja iz drugih avtov koncerna FCA dobro znani sistem uconnect z različno velikimi zasloni, med drugim pa ponuja tudi navigacijo. Razni barvni dodatki popestrijo potniško kabino, vgrajeni so kakovostnejši materiali.
Velike spremembe so pri motorjih. V novem wranglerju je v Evropi sprva na voljo zgolj 2,2-litrski dizelski motor s 147 kW - enak kot v alfah giuliii in stelviu -, prihodnje leto bo na voljo tudi 2-litrski bencinski motor z 200 kW (272 KM). Edini menjalnik je 8-stopenjski samodejni.
Bogatejši je tudi nabor varnostnih pripomočkov - ob obveznem ESC še na primer sistem za opozarjanje vozil v mrtvem kotu. kaj dosti več pa ne - sistema za samodejno zaviranje ni na voljo.

Značilna prednja maska z okroglimi lučmi in sedmimi režami. Izjemno dolg prednji odbijač.

Pod črto ...

Ker so prilagodili tudi njegovo podvozje in volanski mehanizem, je tudi vožnja po asfaltnih cestah zanesljivejša in udobnejša. A med glavnimi razlogi z nakup še naprej ostaja dejstvo, da wrangler zmore bistveno več od vožnje čez obcestni robnik.

- prepoznavna, značilna oblika
- več sodobne tehnike
- izjemno zmogljiv na terenu
- možnost snemanja karoserijskih delov
- naprodaj septembra

Wrangler je vnuk slavnega avtomobilskega generala

Jeep willys - avtomobilski general, ki je pomagal osvoboditi Evropo in na bojiščih 2. svetovne vojne postal sinonim za vzdržljivost ter praktičnost. Vozil je ranjence ali pa drvel z mitraljezov na prvo linijo. To je stroj, ki bi si vsekakor zaslužil častni križec. Samo v času vojne, od leta 1941 naprej so jih v dveh tovarnah naredili več kot 640.000 tisoč. Takrat je na vsaki dve minuti iz linije zapeljal nov willys. Ameriško vojsko je na začetku serijske izdelave v osnovi, brez nadgradenj stal 649 dolarjev. 

Nekaj teh karizmatičnih se v odlični kondiciji in izvirni podobi še vedno vozi tudi po naših cestah ter ohranja tehniško kulturo velike ikone, ki je s svojim imenom postala sinonim za vse klene terence.
Novi vrangler je na voljo s tremi različicami pomične strehe: iz trde plastike, a je streha snemljiva, s platneno streho, ki jo ob pomoči elektrike lahko zložimo po celi dolžini avtomobila ali s platneno streho, ki jo lahko ročno zložimo.

 

Različica rubicon je opremljena z grobo profiliranimi pnevmatikami.

 

Jeep wrangler je eden redkih terenskih avtomobilov, pri katerem je karoserija nameščena na jekleni okvir. Z zmogljivejšim štirikolesnim pogonom v opremi rubicon je možno zakleniti vse tri diferenciale: prednjega in zadnjega ob pomoči električnega stikala na sredinski konzoli.

Foto: wrangler v svojem naravnem okolju

 

 

 

Ključne besede


Za volanomterenska vozilaterenska vožnjaštirikolesni pogonJeepJeep wrangler