Ponudba približno 4 metre dolgih petvratnih kombilimuzin vse bolj kopni, saj so nekateri avtomobilski izdelovalci opustili izdelavo takšnih avtov. Vodilno mesto med takšnimi avti na slovenskem trgu ima že vrsto let renault clio, eden njegovih glavnih tekmecev pa je hyundai i20, ki so ga pred kratkim prenovili. Kaj prinaša prenova hyundaija i20?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Z ostrimi, poudarjenimi linijami zelo dinamično oblikovan i20 je dobil nekaj oblikovnih sprememb na obeh odbijačih in prednji maski, s katerimi so želeli poudariti njegovo dinamičnost oziroma celo športnost. Z njimi avto deluje všečno in prepoznavno, k njegovi vpadljivosti pripomorejo tudi nekatere nove barve, ki so na voljo, tudi mangrove zelena, v kateri je bil preskusni avto in za katero ni treba doplačati.
Posodobljena notranjost
Prostornost potniške kabine je ob prenovi ostala nespremenjena, malce pa je spremenjena njena podoba z dekorativnimi elementi. Prednja sedeža imata dolg pomik, na zadnji klopi je ob nazaj pomaknjenih prednjih sedežih prostor za kolena skromno odmerjen. Nespremenjen je tudi prtljažni prostor, ki je pri različici z blagim hibridom 90 litrov manjši kot pri različici brez njega, saj je pod dnom prtljažnika nameščen litij-ionski polimerni akumulator, ki shranjuje električno energijo, ki nastane z rekuperacijo ob zaviranju. 262-litrski prtljažnik je dovolj velik za vsakdanje zahteve, s prevračanjem deljivega naslona zadnje klopi ga je mogoče povečati na dober kubični meter. Za vse, ki večkrat s seboj vozijo obilnejšo prtljago, pa je prtljažnik (pre)majhen.
Hyundai i20 ima digitalno instrumentno ploščo z 10,25 palčnim zaslonom, na kateri se grafika spreminja glede na izbran vozni program. Enako velik je tudi zaslon infozabavnega sistema. Ta omogoča tudi zrcaljenje telefona, na primer prek AppleCarPlay povezave, a le, če je telefon z avtom povezan s kablom, ne pa tudi z brezžično, kar ni v prid enostavnosti pri uporabi.
“Električni” bencinski trivaljnik
Trivaljni litrski bencinski motor v močnejši različici z 88,3 kW - razlika v moči je 15 kW, navor je enak - se ob pomoči električnega motorja z 12,2 kW konične oziroma 7,94 kW trajne moči izkazuje z zelo dobrim pospeševanjem. Na bolj spolzki podlagi ima avto malce težav pri oprijemu prednjih koles oziroma prenosu moči. V preskusnem avtu je za prenos moči skrbel 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko (cenijo ga na 1200 evrov), ki deluje uglajeno in je tudi dobro usklajen z motorjem. Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi (eco, normal, sport), v programu eco pa blagi hibridni sistem omogoča tudi takoimenovano jadranje avtomobila takrat, ko voznik ne pritiska na pedal za plin in s tem varčuje z gorivom. Ob zagonu motorja se vedno vklopi eco program, voznika pa potem s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli lahko izbere še enega izmed drugih dveh programov. Pogonski sklop je tudi dokaj varčen, saj je avto na našem preskusu porabil 6,1 litra bencina na 100 km. Blagi hibridni sistem z 48 voltno napetostjo deluje povsem samodejno in voznik z njim ne upravlja, prav tako ne izbira stopnje rekuperacije.
Živahen in natančen, a pretrd
Pri najboljši različici opreme impression je avto opremljen s 17-palčnim platišči s pnevmatikami dimenzije 215/45 R 17. Vzmetenje je trdo, nastavljeno za dinamično vožnjo z majhnim nagibanjem karoserije, a tudi z omejeno možnostjo blaženja udarcev s kratkih grbin. To se pozna tudi v vožnji, kjer se izkaže, da so slovenske ceste večinoma zelo neravne, kar občutijo tudi potniki v avtu. Avto se odlikuje z natančno vodljivostjo in zelo dobro lego na cesti, k čemur pripomore tudi zelo dobra vzvojna čvrstost karoserije.
Hyundai i20 ponuja širok izbor asistenčnih sistemov, med katerimi je za doplačilo 280 evrov tudi radarski tempomat z upravljanjem na volanu. Pri parkiranju je v pomoč vzvratna kamera s kakovostno sliko.
Pod črto ...
Ponudba hyundaija i20 se začne pri 16.800 evrih, preskusni avto z že omenjeno najboljšo opremo impression, najmočnejšim motorjem in avtomatiziranim menjalnikom pa stane 24.900 evrov. Veliko, a - če je komu v uteho -tudi tekmeci niso nič cenejši.
Všeč nam je +
vpadljiva oblika, zmogljivost motorja, dobra opremljenost, zmerna poraba goriva
Ni nam všeč -
(pre)trdo vzmetenje, žična povezava za AppleCarPlay, majhen prtljažnik
Tehnični podatki
Hyundai i20 1.0 T-GDI HP MHEV DCT impression
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 998 cm3, največja moč: 88,3 kW (120 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 175 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik (dvojna sklopka). |
Mere in masa: | dolžina: 406,5 cm, širina: 177,5 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 258 cm, masa praznega vozila: 1243 kg, dovoljena skupna masa: 1660 kg, prtljažnik: 262 - 1075 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km. |
Cena: | Hyundai Avto Trade: 24.900 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |