Test: Nissan ariya e-4orce 87 kWh evolve+

Test

Estetika in moč - Ariya ponuja še odličen električni štirikolesni pogon e-4orce, ki je eden najhitreje odzivnih na trgu ...


Naslov testa Nissanovega najbolj žlahtnega električnega cestnega terenca izpostavlja dve ključni prednosti ariye, ki pa za večino kupcev električnih avtomobilov nista odločilni postavki pri izboru avtomobila. A ariya ponuja še odličen električni štirikolesni pogon e-4orce, ki je eden najhitreje odzivnih na trgu. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Zaradi svoje elegantne strešne linije, mogočnega prednjega dela z veliko temno masko v obliki črke V, ki spominja na ščite japonskih samurajev, in bakreno-črne dvobarvne karoserije ter velikih doplačljivih 20-palčnih platišč je ariya videti izjemno skladno.

Zaradi svojega futurističnega videza, prežetega s čistimi linijami japonskega minimalizma, je ariya še vedno videti precej pred časom. Predvsem vozniki, ki dogajanja v avtomobilskem svetu ne spremljajo redno, so nas celo spraševali, če vozimo prototipni avto. Velja namreč spomniti, da je bila ariya predstavljena že pred štirimi leti, le k nam je prišla šele letos. 
V iskanju čim boljše aerodinamike so ta 4,6 metra dolg električni cestni terenec, ki se po velikosti uvršča med qashqaija in X-traila, estetsko res dodelali in tudi zelo natančno izdelali, da bo še dolga leta videti zelo sodoben.

Zaradi ne najbolj svežih podatkov na digitalnih zemljevidih ariya ni najbolj zanesljiva pri iskanju polnilnic in pri branju prometnih znakov.

Digitalna arhaičnost 

Veliko sodobnih avtomobilov na račun zunanje lepote plača davek uporabnosti znotraj kabine, a ariya je lepa in zelo prostorna. Kakovost materialov in izdelave je na zelo visoki ravni. V oči takoj pade v mehko brušeno usnje odeta armaturna plošča, ki jo na spodnjem delu zaključuje siv lesen panel, v katerega so pod sredinskim zaslonom vdelana haptična stikala za nadzor klimatske naprave. Ta se pokažejo šele ob zagonu avtomobila. Vse ostala ključna stikala za upravljanje varnostnih sistemov in komunikacij ima voznik na dosegu obeh palcev na volanu. 
Voznikov sedežni položaj je zelo dober; voznik in sovoznik imata okoli sebe veliko prostora, njuna sedeža sta ogrevana in prezračevana. Ogrevana sta tudi sedeža zadnje klopi. Futuristični občutek in prostor povečuje električno pomična sredinska konzola, ki se med prednjima sedežema lahko pomika za 20 cm in zato na osrednjem delu armaturne plošče omogoča še dodatni predal za rokavice, ki ga odpira elektrika. Da ariya digitalno ne spada med najnovejše avtomobile, so opazi pri grafiki oziroma ločljivosti obeh 12,3-palčnih zaslonov, združenih v dolg monolitni podatkovni niz. Prilagodljivi merilniki so sicer pregledni in enostavno nastavljivi s pomikom prstov na volanu. Osrednji komunikacijski zaslon z navigacijo, ki nima najnovejših podatkov, je po logiki in menijski strukturi malce zakompliciran. Tudi njegov “prenos v živo” s kamer na karoseriji bi bil lahko bolj oster. 
Je pa res, da se pri digitalnih veščinah ariya oddolži z natančno delujočimi aktivnimi varnostnimi pomočniki, med katerimi je še posebej dober - hiter in natančen - samodejni parkirni pomočnik, ki sam vrti volan in nadzira okolico.

Ob prostorni kabini 415-litrski prtljažnik deluje malce skromno, sploh ker dodatni predal v dnu zasedajo polnilni kabli, saj spredaj ariya ne ponuja dodatnega prostora za opremo.

Lepota prostora, a …

Kabina je zaradi velike električno pomične panoramske strehe zelo svetla in zračna. Karoserijska arhitektura platforme CFM-EV omogoča povsem ravno dno v kabini, kar ob skoraj 2,8 metra dolgi medosni razdalji omogoča veliko udobja tudi na zadnjih sedežih. Brez sredinskega grebena je zato tudi sedenje na srednjem sedežu klopi, deljive v razmerju 40:60, zelo udobno. Zadaj je veliko prostora za kolena in kljub padajoči strehi potniki nimajo občutka utesnjenosti. Spredaj in zadaj je na tleh mehka in debela preproga iz enega kosa, ki ob posebnih akustičnih steklih ter izpiljeni aerodinamiki vožnjo naredi neverjetno tiho. 
Z vidika prostora ariya v primerjavi z razrednim tekmecem teslo Y ponuja precej povprečen prtljažnik, ki je zaradi štirikolesnega pogona tudi nekoliko bolj plitek oziroma za 53 litrov manjši od prostornine prtljažnika dvokolesno gnane različice. Ob prostorni kabini 415-litrski prtljažnik deluje malce skromno, sploh ker dodatni predal v dnu zasedajo polnilni kabli, saj spredaj ariya ne ponuja dodatnega prostora za opremo. Če bi bil prtljažnik prostornejši, pa bi ga tako ali tako omejila skromna nosilnost. Le 342 kilogramov si lahko oprta ta zmogljivi električni avto in še dobro, da za seboj lahko vleče precej več - do 1,5 tone težko prikolico.

Tudi zadaj se sedi zelo udobno. Ravna tla brez sredinskega grebena pa pokriva še gost in debel tepih.

Vrhunski odriv na pohorskem makadamu

Spomnimo, da smo pozimi ariyo temeljito preskusili na finskem ledu, kjer smo bili navdušeni nad odzivnostjo štirikolesnega pogona, ki je v primerjavi z mehanskim 4x4 pogonom bistveno odzivnejši. Avto je kljub veliki masi odlično uravnotežen in natančen med ovinki. Zato ariya na skoraj vsaki cesti in v vsakem vremenu zagotavljala dovolj oprijema. To so dosegli s posebnim krmilnikom, ki sočasno, brez časovnih izgub, nadzoruje vlečno moč elektromotorjev in delovanje ABS zavor oziroma sistema ESC. Na testnih kilometrih smo želeli podoživeti našo skandinavsko izkušnjo z ariyo in se zato odpravili na Pohorje. Le na najbolj “rebrastih” makadamskih grbinah je malce streslo potnike, sicer pa je vožnja izjemno udobna in tiha - oprijem pa odličen. Avto v vsakem trenutku zelo natančno nadzoruje oprijem in iz najbolj zaprtega makadamskega ovinka odpelje brez zdrsa. Moči in navora je več kot dovolj, saj na asfaltu taka ariya iz mesta do hitrosti 100 km/h pospeši prej kot v šestih sekundah. 
Najbolj učinkovito rekuperacijo oziroma elektrodinamično zaviranje za žetev elektrike med vožnjo omogoča Nissanov e-pedal sistem na eni stopalki. Sprva so odzivi med pospeševanjem in pojemki ob pritisku oziroma spuščanju stopalke za plin nekoliko grobi, a umetna inteligenca se hitro nauči voznikovega sloga in potem sistem deluje presenetljivo dobro.

Poleg prilagojene delitve navora med prednjo in zadnjo osjo sistem e-4orce skrbi še za neodvisen nadzor zavor vsakega kolesa. Tako lahko voznik tudi v zahtevnih razmerah na površini s slabim oprijemom brez težav obdrži smer brez izdatnih popravkov na volanu. V to smo se prepričali na finskem ledu in domačih makadamskih ovinkih.

Velika zaloga elektrike hitro kopni, polnjenju pa …

… jo lahko zagodejo muhast polnilnik, gneča na polnilnicah in nedelujoče polnilnice iz navigacijskega zemljevida. Ariya je najmanj prepričljiv vtis pustila v uporabniško najpomembnejši prvini - oskrbi z energijo. Glede na moč in velikost avtomobila smo pričakovali nekoliko višjo porabo, ki je v povprečju znašala 20,6 kWh in tudi ob uživanju v odzivnosti pogona omogočala blizu 400 kilometrov dosega. Nas je pa zato toliko bolj nervozne naredilo nestabilno polnjenje tako pri uporabi AC kot tudi DC polnilnika, ki sta večkrat iz neznanega razloga samodejno prekinila polnjenje.

Sicer prst dvigamo za dodatnih 1000 evrov vreden AC polnilnik, ki omogoča polnjenje z močjo 22 kW, kar polnjenje na manj zmogljivih polnilnicah skrajša na 5 ur. Pri hitrem polnjenju pa se ariyi tudi že poznajo leta, saj več kot 121 kW moči pri oskrbi zaloge energije na hitrih DC polnilnicah nismo dosegli. Tam smo imeli tudi največ težav s samodejno prekinitvijo polnjenja. Zato smo največkrat tiste pol ure do 80 ali 85 napolnjenih odstotkov počakali kar ob oziroma v avtomobilu. Je pa to moteče, sploh ko se zgodi, da avto na manj zmogljivi vtičnici pustiš za dlje časa in po vrnitvi ugotoviš, da je zaloga elektrike narasla le za 5 kWh, na zaslonu polnilnice pa te čaka obvestilo, da je vozilo samodejno prekinilo polnjenje. Zato svetujemo, da dogajanje na polnilnici spremljate preko Nissanove aplikacije za upravljanje avtomobila na daljavo.

Prihod ariye na slovenski avtomobilski trg se je, podobno kot pri leafu, precej zavlekel, saj smo jo vam Motoreviji v rubriki Prvi pogled predstavili že leta 2021. Predvsem zaradi pandemije in krize s polprevodniki je ta prvi Nissanov povsem električni srednje velik cestni terenec tako k nam pripeljal šele na začetku letošnjega leta oziroma dobre štiri leta po uradni predstavitvi.

Pod črto

Ariya je dober električni avto, ki najbolj prepriča s svojo estetiko, udobjem in vozno dinamičnostjo. Energetsko ni najbolj učinkovita, je pa tehnološko precej bogata in ob doplačilih za dobrih 60 tisoč evrov ponuja bolj celovit paket z večjo zalogo energije kot večina tekmecev.

Všeč nam je +

vpadljiv futurističen videz, prostorna potniška kabina, odziven pogon, učinkovit štirikolesni pogon, izdelava, 22-kilovatni AC polnilnik, celovita varnostna oprema

Ni nam všeč -

poraba elektrike, nosilnost, nestabilno polnjenje

Lepo izdelana kabina ...

Tehnični podatki

Nissan ariya e-4orce 87 kWh evolve+

Motor in prenos moči: dva sinhrona električna motorja, največja sistemska konične moč: 225  kW (306 KM), največji navor: 600 Nm. Enostopenjski reduktorski menjalnik, litij-ionski pogonski akumulatorski sklop zmogljivosti 87 kWh, stalni električni štirikolesni pogon e-4orce.
Mere in masa: dolžina: 459,5  cm, širina: 185  cm, višina: 166  cm, medosna razdalja: 277,5  cm, masa praznega vozila: 2323 kg, dovoljena skupna masa: 2665  kg, prtljažnik: 415 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,7 s, normna poraba elektrike kombinirano: 19,7 kWh/100 km, doseg: 515 km, poraba na testu: 20,6 kWh/100  km, največji doseg na testu 422 km.
Cena: GA Adriatic : 57.900 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaNissanelektrikacestni terenecštirikolesni pogonnissan ariya

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije