Geely coolray, ki je na slovenske ceste kot kitajski neznanec zapeljal spomladi, obrača glave in dviguje obrvi z všečno obliko in sodobno tehnologijo. S pri nas čislanim formatom manjšega cestnega terenca napada uveljavljene evropske, korejske in japonske cestne terence. Se morajo ti bati prišleka s Kitajske? Preskusili smo coolraya v najbolje opremljeni in najdražji različici …
oblika in prostornos | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Kitajska invazija poceni avtomobilov, ki straši (evropsko in slovensko senzacionalistično) javnost, kar nekako ne pride do naših krajev; razen razmeroma uveljavljene znamke MG, ki se nahaja na 21. mestu najbolje prodajanih avtomobilskih znamk v Sloveniji in nekaj osamljenih avtomobilov malo poznanih kitajskih znamk, o kitajski invaziji, ki jo napovedujejo že vrsto let, ni ne duha ne sluha. Morda bodo poceni kitajski avtomobili enkrat res preplavili Slovenijo, a v tem trenutku je do tega še zelo daleč.
A to ne pomeni, da Geelyjev coolray ni zanimiv avto; 4,4 metra dolg križanec zelo evropskega formata navduši z vpadljivo, presenetljivo športno podobo, ki jo podčrtujejo 18-palčna kolesa, zajetna dvojna izpušna cev na zadku in dirkaški spojler nad zadnjim steklom. Ko k temu dodamo še svetlikajočo in na svetlobi spreminjajočo se barvo sivke, coolray upravičeno obrača glave.
Presenetljivo kakovostna notranjost
Coolray v resnici ni nov avto; na nekaterih vzhodnih trgih je prisoten že kar nekaj let, na slovenske ceste pa je zapeljal po kozmetični in tehnični prenovi. Ta je zajela tudi notranjost, ki ponuja nov razlog za navdušenje; (zelo) digitalna armaturna plošča, športna prednja sedeža in uporabno razvejana sredinska konzola sestavljajo zelo sodobno in presenetljivo kakovostno narejeno potniško kabino, ki ima v opremski različici GF+ tudi usnjena sedeža in nekaj barvitih vložkov v notranjosti. Coolray za evropskimi tekmeci prav nič ne zaostaja niti po vozniški ergonomiji; sedenje za spodaj prirezanim volanskim obročem je udobno in ergonomsko pravilno, vidljivost naprej in vstran pa dobra.
Ob 260-centimetrski medosni razdalji coolray ponuja dovolj prostora za dva odrasla potnika na zadnji klopi - tako nad glavami kot pred koleni. Povsem zadovoljivo prostoren je 330-litrski prtljažnik; ob prevračanju asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi pa na tleh ostane stopnica. Ima pa coolray v tej opremi električno dvižna prtljažna vrata, kar je odvečna funkcija glede na to, da so prtljažna vrata razmeroma majhna in lahka.
Kitajske uporabniške vrednote
Coolray sili med sodobne avte tudi s povsem digitalno armaturno ploščo in na dotik občutljivim zaslonom multimedijske naprave; pri obeh velja pohvaliti zmogljivo strojno opremo, kar se občuti po odzivnosti in zelo jasni oziroma visokoločljivi sliki iz kamere za vzvratno vožnjo. Drugačna zgodba je programska oprema oziroma uporabniški vmesnik. Pomanjkljiv radio (ki deluje le v območjih FM in AM, pa še to brez RDS sistema), gumb za glasnost le na volanskem obroču, neintuitivni izbirniki uporabniškega vmesnika; če kje, se kitajsko poreklo avtomobila občuti pri teh lastnostih, kar morda opozarja, da imajo na Kitajskem očitno drugačne uporabniške zahteve in prioritete. V osnovi s tem ni nič kapitalno narobe: uporabnik takšnega avtomobila se teh posebnosti hitro navadi, saj v resnici ne vplivajo veliko na kakovost vožnje oziroma počutja.
En motor, en menjalnik
Coolray je pri nas naprodaj le z enim pogonskim paketom; 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko poganja prednji kolesi. Moči (128 kW) in navora (290 Nm) je dovolj za razveseljivo živahne pospeške, malce pa šepa usklajenost motorja in menjalnika. Tega upravljamo prek majhne prestavne ročice, ki pri pretikanju v položaja D ali R zahteva odločen ali kar večkratni poteg, med vožnjo pa je treba paziti, da se ne dotaknemo ročice, ker mimogrede nehote prestavimo v položaj N. Menjalnik sam po sebi deluje solidno, je pa to odvisno od tega, v katerem od voznih programov je avto: v programu comfort je speljevanje že kar preveč lenobno, v programu sport pa preveč sunkovito - še najbolje se obnese v “prilagodljivem” programu “adaptive”. Možnosti ročnega pretikanja menjalnik nima.
S turbo bencnskim štirivaljnikom coolray ne more biti prav varčen avto; med našim preskusom smo se v mestu vozili s povprečno porabo goriva malce nad 9 litri na 100 km, kar na podeželskih cestah seveda lahko znižamo, a znova dvignemo na avtocestah. Skupno povprečje se je ustalilo pri 8,6 l/100 km. Mimogrede: Geely navaja normno porabo goriva še po starem NEDC merilnem ciklu, s katerim so avtu namerili težko dosegljivih 5,8 l/100 km porabe. To med drugim pomeni, da geely coolray nima tipske homologacije, pač pa le posamično.
Coolray do 100 km/h pospeši v 7,6 sekunde, precej prožno deluje tudi pri pospeševanjih pri vmesnih hitrostih. V celem coolray ponuja lahkotno in natančno vozniško izkušnjo; kljub 18-palčnim športnim kolesom, ki s ceste v kabino prenesejo ostrejše cestne neravnine, je prijetno udoben avto, ki se tudi v ostrih ovinkih ne nagiba preveč in pusti dober vtis. Med prijetna presenečenja štejemo zelo dobro zvočno izoliranost, ki veliko doda k splošnemu občutku kakovostno narejenega avtomobila.
Le dve opremski različici
Malo manj kakovostni so nekateri asistenčni sistemi, na primer radarski tempomat, ki preveč sunkovito sledi dogajanju pred avtom - in tudi neprijetno ostro zavira -, in pa sistem za prepoznavanje znakov, ki občasno malo po svoje interpretira podatke iz prednje kamere. Je pa coolray že v osnovi serijsko dokaj bogato založen z varnostno opremo; na seznamu doplačil so le še kovinski odtenki barv. To nas pripelje tudi do priporočila o izbiri opremske različice; na voljo sta le dve, od teh je dražja (GF+) bogatejša le za že omenjeno prelivajočo se barvo sivke in 18- namesto 17-palčna kolesa. Takšna različica stane 28.490 evrov, če se odrečemo barvi in večjim kolesom, pa je treba odšteti 26.990 evrov. Glede na všečno podobo, uporabno prostorno notranjost, dobre zmogljivosti in bogato opremo je to zmerna, ne pa tudi nizka cena.
Pod črto
Kitajski coolray ne bo obrnil slovenskega avtomobilskega trga na glavo, je pa dovolj dober avto, da si zasluži temeljitejši nakupni razmislek in vsaj testno vožnjo. V tem velikostnem in cenovnem razredu ima sicer veliko tekmecev, a pred nobenim mu - z vidika glavnih lastnosti - ni treba poklekniti.
Všeč nam je +
podoba, prostorna notranjost, kakovostna izdelava, bogata oprema
Ni nam všeč -
uporabniški vmesnik multimedijske naprave, delovanje avtomatiziranega menjalnika, delovanje radarskega tempomata
Tehnika
Geely coolray 1.5 TD GF+
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 128 kW (172 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 290 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 438 cm, širina: 181 cm, višina: 161,5 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1432 kg, dovoljena skupna masa: 1742 kg, prtljažnik: 330 l, posoda za gorivo: 45 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,6 s, normna poraba goriva (NEDC): 5,8 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 145 g/km, poraba na testu: 8,6 l/100 km. |
Cena: | VCAG: 28.490 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |