Test: Mercedes CLE 300 4matic coupe

Test

Zvezda z (dragim) stilom - sodoben avto preteklih, bolj romantičnih avtomobilskih časov


V utopičnem (avtomobilskem) svetu, kjer nas ne bi preganjali mesečni obroki, obrestne mere in položnice, bi imeli ob družinskem avtu v garaži še kupeja, kot je Mercedesov CLE; za tiste redke, posebne priložnosti, ko bi se z užitkom in brez pravega cilja zapeljali na najljubšo cesto …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Da je takšen svet utopičen za vse več ljudi, priča dejstvo, da Mercedesov CLE nima več veliko tekmecev. Nekoč priljubljeni in skoraj vsakdanji kupeji so vse redkejši in marsikatera avtomobilska znamka jih je že davno pometala iz svoje prodajne palete. Razen redkih izjem pri kupejih te velikosti vztrajajo le še Nemci, pa še pri njih je ponudba z vsako generacijo manjša. 

 

Tudi pri Mercedesu so skrčili nekoč obsežno ponudbo kupejev - novi CLE v bistvu nadomešča tako prejšnjega C coupeja kot za številko večjega E coupeja. Zato je CLE coupe zasnovan na skupni platformi razreda C in E; po merah (v dolžino meri je celo za malenkost daljši od predhodne kupejevske različice razreda E, podoba notranjosti - vključno z armaturno ploščo - pa je iz razreda C. 

Aerodinamika z veliko stila

Da je CLE športni kupe, je nemogoče spregledati; od daleč prepoznaven Mercedesovski prednji del so združili z dolgim, elegantno padajočim kupejevskim zadkom in značilnimi širokimi zadnjimi lučmi. Mercedes je pri obliki na sredini svojega zaobljenega oblikovnega cikla, ki temu avtu odlično pristoji - morda ni tako športno agresiven kot njegov bavarski tekmec, je pa zato toliko bolj eleganten. 

Avto s štirimi sedeži - za dva

CLE coupe ima štiri sedeže, a le po ena, zelo široka vrata na vsakem boku. Do zadnje klopi, oblikovane v dva ločena sedeža, je kar težko priti, tudi sedenje zadaj je bolj kot ne primerno le za kratke razdalje; prostora za kolena je še nekako dovolj, prostora za glave pa pod padajočo kupejevsko streho premalo. 
Kdor si omisli takšen avto, se verjetno že vnaprej sprijazni z nizkim sedanjem v avto in športnim položajem sedenja; zaradi širokih vrat je sedanje v avto na tesnih parkiriščih kar problem, a ko enkrat sedemo v odlična prednja sedeža, se CLE oddolži z odličnim položajem za volanom, presenetljivo dobro vidljivostjo iz avta za športno kupejevsko karoserijo in zvrhano mero udobja; kljub športnim genom je CLE lahko odličen potovalni avto, ki razvaja z voznim udobjem, zvočno zatesnjenostjo in prijetnim počutjem. Čeprav je CLE kupe, ima prostoren, 420-litrski prtljažnik, le odprtina vanj je razmeroma ozka in kakšen nerodno oblikovan kos prtljage oziroma opreme je težko spraviti v avto. 

Sedeža zadaj.


Kdor je že kdaj sedel v novejših mercedesih se bo hitro znašel v digitalnem okolju tega kupeja; CLE ima armaturno ploščo razreda C, kar pomeni digitalni sklop merilnikov in velik osrednji zaslon multimedijske naprave z visokoločljivo grafiko, zvrhano mero prilagodljivosti (tudi svetlobne oziroma ambientalne) in vzorno slovenščino v izbirnikih. 

Ko enkrat sedemo v odlična prednja sedeža, se CLE oddolži z odličnim položajem za volanom, presenetljivo dobro vidljivostjo iz avta za športno kupejevsko karoserijo in zvrhano mero udobja.

Štirje valji in elektromotor

Preskusni CLE ima pod dolgim pokrovom motornega prostora vgrajen 2-litrski bencinski turbo štirivaljnik, ki mu na blagi hibridni način pomaga električni motor oziroma generator; zaloge energije v majhnem dodatnem akumulatorskem sklopu je premalo, da bi avto poganjala le elektrike, a dovolj, da bencinskemu motorju doda nekaj dodane moči in navora. Bencinski motor zmore 190 kW, električni še dodatnih 17,  sistemski največji navor za kratek čas pa je kar 605 Nm. S 6,2 sekundama pospeška do 100 km/h (in 250 km/h največje hitrosti) je CLE lahko športno živahen pri pospeševanju, pa čeprav tega ne oznanja navzven; nekaj športnega zvoka v potniško kabnio prinese šele vklop športnega voznega programa, ki kar občutno vpliva tudi na vodljivost in živahnost podvozja ter vzmetenja. Če koga zanima poraba goriva: na našem preskusu smo jo spravili pod 9 l/100 km, kar je za avto teh zmogljivosti dober rezultat. 
Za piko na i voznim lastnostim je treba kar globoko seči v žep; štirikolesno krmiljenje in aktivno blaženje v tehničnem opremskem paketu staneta več kot 2 tisočaka, a sta vredna svojega denarja. 

Udobje pred športnostjo

CLE tehta skoraj 1,9 tone, zato pač nikoli ne bo okreten dirkalnik, kot prestižni potovalni kupe pa več kot odlično opravi svojo nalogo. Štirikolesni pogon velja vzeti kot dodano vrednost varnosti in brezskrbne vodljivosti, doplačljivo krmiljenje zadnje osi pa prinese še več smerne stabilnosti in boljšo odzivnost pri hitrih menjavah smeri. 
Posebno pohvalo si zasluži zelo učinkovito vzmetenje, ki vzorno gladi cestne luknje. Skupaj z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo in vzorno karoserijsko aerodinamiko vozno udobje spominja na najboljše in najudobnejše mercedese preteklosti. Če pa že moramo iskati dlako v jajcu oziroma piskati pomanjkljivosti, pa velja omeniti ne najbolj dosledno kakovost izdelave v notranjosti; sicer barvita in zelo razgibana armaturna plošča ob tesnejšem stisku prstov rada zaškripa ali se malo zamaje, kar ne pritiče ugledu, ki ga ima Mercedes …

Čeprav je CLE kupe, ima prostoren, 420-litrski prtljažnik, le odprtina vanj je razmeroma ozka.

Po Mercedesovo: visoka cena, dragi dodatki

Kot smo pri avtih te znamke že vajeni, je treba k osnovni ceni iz cenika - preskusni avto stane 68.990 evrov - prišteti še številne dodatke, ki dokončno izoblikujejo podobo in privlačnost takšnega avta. Na primer več kot 5 tisočakov za športne dodatke paketa AMG line, že omenjena dva tisočaka za štirikolesno krmiljenje in aktivno blaženje, več kot 7 tisočakov za paket opreme premium plus in še dodatnih 2200 evrov za popoln nabor asistenčnih sistemov; vse skupaj ceno takšnega CLE coupeja, kot je bil preskusni, potisne proti 90.000 evrom. Za avto, v katerem se udobno lahko peljeta le dva in ga poganja štirivaljnik, je to seveda veliko denarja, a pri Mercedesovih avtomobilih, še zlasti pa ne kupejih, racionalnost nima glavne vloge. 

Pod črto

Mercedes CLE coupe je kljub svoji skladni, sodobni in elegantni podobi pravzaprav avto preteklih, bolj romantičnih avtomobilskih časov, v katerih je bilo na cestah veliko teh športno-elegantnih karoserijskih oblik. Danes jih je bistveno manj, pa še te so namenjene precej petičnim kupcem; in v tej ozki tržni niši je novi CLE coupe lahko dobra izbira - vsaj dokler iščete prestižno udobje, ne pa dirkaške športnosti. 

Všeč nam je +

elegantna oblika, udobje na prednjih sedežih, vozno in zvočno udobje, vodljivost in stabilnost

Ni nam všeč -

prostor na zadnjih dveh sedežih, široka bočna vrata, visoka cena in draga doplačila

Tehnični podatki

Mercedes CLE 300 4matic coupe

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1999 cm3, največja moč: 190  kW (258 KM) pri 5800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2000 vrt./min. Električni motor: največja moč: 17 kW (23 KM), največji navor: 205 Nm. Sistemska moč in navor: 281 kW (382 KM) in 605 Nm. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 485  cm, širina: 186,1  cm, višina: 142,3  cm, medosna razdalja: 286,5 cm, masa praznega vozila: 1855  kg, dovoljena skupna masa: 2330  kg, prtljažnik: 420 l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,2 l/100 km, izpust CO2: 163  g/km, poraba na testu: 8,9  l/100  km
Cena: Star Import: 68.990 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


MercedesCoupeMercedes CLE

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik