Da zima ni prijazna do električnih avtov, že vemo. A če električni avto pravilno uporabljamo - in če ga čez noč priklapljamo na elektriko, kar je tako ali tako eden od osnovnih pogojev racionalne uporabe električnih avtov -, z zimskimi voznimi razmerami ne bi smeli imeti večjih težav …
Nasveti za brezskrbno električno zimo
Ogrevajte sebe, ne avta: ogrevanje prostorne kabine je energetsko bolj potratno kot ogrevanje volanskega obroča in prednjih sedežev. |
Uporabljajte časovno nastavitev gretja, ko je avto priklopljen na elektriko: ob odhodu bo kabina segreta, akumulatorski sklop pa na ustrezni temperaturi, kar podaljšuje doseg. |
Poskrbite za rezervo v akumulatorskem sklopu: v res hladnih dneh sistem za upravljanje z energijo rezervira od 15 do 20 odstotkov energije za ogrevanje akumulatorskih celic, zato poskrbite za ustrezno rezervo. |
Dopolnite tlak v pnevmatikah: pri nizkih temperaturah je tlak v pnevmatikah manjši - dopolnite ga na zgornjo vrednost za manjši kotalni upor - in manjšo porabo energije. |
Ko gre na tesno z zalogo energije, uporabljajte “eco” program vožnje, ki omeji porabo energije. |
Ko pade temperatura, pade doseg ...
Ko pada temperatura, pada tudi doseg - o tej električni resnici smo se lahko pri Motoreviji prepričali že večkrat, potrdimo pa jo lahko tudi za naš supertestni ID.3. Koliko v resnici pozimi pade doseg z enim polnjenjem, je odvisno od številnih dejavnikov, na katere pa imamo kot uporabnik električnega avta veliko vpliva. Če na primer svoj avto vsak večer dosledno priklapljamo na električno omrežje, imamo tudi po ledeni zimski noči zjutraj (lahko) toplo kabino in ogret ter napolnjen akumulatorski sklop; jutranja vožnja v službo je tako zelo udobna, akumulatorski sklop pa zaradi pravilne temperature (na kratkih razdaljah) skoraj tako učinkovit kot v poletnih mesecih.
Kot smo zapisali že v prejšnji Motoreviji, je naš ID.3 (za doplačilo) opremljen s toplotno črpalko, ki je energetsko bolj učinkovita kot običajno gretje prek grelnih teles, a nizke temperature so tudi pri našem ID.3 terjale svoj davek. Če smo jeseni beležili povprečje porabe energije približno 16 kWh/100 km, se je to povprečje v teh zimskih tednih dvignilo nad 20 kWh/100 km. To pomeni, da je poraba energije narasla za četrtino. O podobnih zimskih povišanjih porabe pa poročajo tudi drugi uporabniki električnih avtov. In če je za četrtino večja poraba, je za četrtino manjši doseg z enim polnjenjem.
Racionalen uporabnik električnega avta si bo seveda znal začrtati pravo pot
Slednje si velja zapomniti, če se z električnim avtom odpravljamo na kakšno daljšo zimsko pot - na primer do smučišča. Racionalen uporabnik električnega avta si bo seveda znal začrtati pravo pot z morebitnimi postanki za polnjenje, rad pa bi ponovno opozoril še na eno senčno plat električne mobilnosti - dolge in strme klance (ti pogosto vodijo do višjih smučišč), ki so za akumulatorske sklope električnih avtov “pogubni”. Primer: od centra Cerkelj na Gorenjskem do parkirišča na planini Jezerca pod Krvavcem je le 13 km klanca, ki pa “skrajša” doseg z enim polnjenjem - sodeč po potovalnem računalniku - kar za 70 kilometrov. Seveda, med spustom s Krvavca zavorno energijo učinkovito pretvorimo nazaj v električno, kar doseg znova ustrezno podaljša.
Med zimske tegobe - ali radosti - moramo seveda šteti tudi vozne lastnosti avta v zimskih voznih razmerah. Naše izkušnje z ID.3 na zasneženi cesti so doslej večinoma pozitivne: kot veste, ima naš ID.3 pogon na zadnji kolesi, kar tudi na zimsko spolzki cesti ni problem, dokler klanec ni prestrm, cesta preveč ledena ali sneg preglobok. ID.3 je sicer prijetno lahkoten in natančno vodljiv avto tudi v zahtevnejših razmerah. Se nam pa zdi nerazumna odločitev Volkswagna, da v ID.3 ne omogoča izklopa sistema ESC, ki je v (sicer redkih) določenih razmerah in okoliščinah s svojim delovanjem lahko tudi ovira pri iskanju oprijema. Še zlasti nerazumljivo je to zato, ker je v nekaterih drugih električnih avtih (na enaki tehnični platformi) koncerna VW izklop ESC mogoč.