Supertest: Volkswagen ID.3 pro - 1. del

Test

Pod drobnogledom: Na morje! Ali lahko električni avto ustreže počitniškim potrebam in željam?


Razmah električne mobilnosti je odvisen od številnih dejavnikov, med njimi pa je zagotovo tudi odgovor na vprašanje, ali lahko električni avto ustreže počitniškim potrebam in željam. Saj veste: grem lahko z električnim avtom na morje? Pa smo šli … 

Volkswagen ID.3 ima v različici pro, kakršno imamo na enoletnem preskusu, vgrajen srednjevelik akumulatorski sklop z zmogljivostjo 58 kWh, kar po uradnih meritvah (WLTP) omogoča doseg do 420 km. Med uradnimi meritvami in realnostjo je sicer pogosto kar velik razkorak, pri električnih avtomobilih pa je ta razkorak še toliko bolj odvisen od načina vožnje, konfiguracije poti in še česa. 

Na cilju še za 100 kilometrov elektrike

Pulj na koncu polotoka Istre je od Ljubljane oddaljen približno 200 kilometrov, kar je seveda daleč znotraj dometa našega ID.3. Če upoštevamo uradni doseg, bi se dalo s takšnim ID.3 odpeljati celo do Pulja in nazaj domov z enim polnjenjem, čeprav bi to zahtevalo zelo premišljeno in tudi počasno vožnjo. Morda pa se enkrat lotimo tudi tega podviga …

S polnim akumulatorskim sklopom, ki je celo sredi primorske avtoceste še kazal doseg več kot 300 kilometrov, ni bilo treba razmišljati o tem, kje se bo treba ustaviti in priklopiti na električno omrežje, je pa s prevoženimi kilometri proti Pulju ta doseg kar hitro kopnel: 130 km/h na avtocesti precej hitreje prazni zalogo energije kot hitrost 110 km/h ali 90 km/h na regionalnih cestah, nekaj klancev v notranjosti Istre pa se tudi hitro pozna na odštevalniku dosega. 

Po poročanju naših kolegov je ob počitniški gneči na cestah ob glavnih prometnicah proti jugu Jadrana težko najti prost električni priključek, čakanje nanj pa lahko seveda bistveno podaljša pot na počitnice.

A ker se na počitnice vedno mudi, smo se v Pulj pripeljali s približno 100 kilometri zaloge energije. Kot vesten voznik sem v glavi skoval načrt: preden z barko naslednje jutro odrinemo na jug, poiščem polnilnico (če se le da hitro oziroma zmogljivo) in dopolnim zalogo energije do te mere, da na poti domov doseg ne bo povzročal skrbi. 

Na cestah je vse več električnih avtomobilov, kar se seveda pozna tudi na zasedenosti javnih polnilnic. Turisti se tudi od zelo daleč na morje pripeljejo na elektriko. Nasvet: v tujini si v telefon velja zabeležiti koordinate dobro delujočih energetskih postaj in si poleg aplikacij narediti svoj seznam polnilnih postaj. 

Vse manj prostih javnih vtičnic?

Uporabniki električnih avtomobilov vedo: brez dobre aplikacije oziroma iskalnika električnih polnilnic na pametnem mobilniku se ne odpravljamo na daljše poti in v tuje države. Pri Motoreviji že dlje časa uporabljamo aplikacijo Chargemap, v kateri je vpisana večina električnih polnilnic v Evropi (in tudi širše), prikaže pa tudi razpoložljive priključke in polnilno moč. Na naši odpravi nam je aplikacija obljubila hitro polnilnico na zadnjem bencinskem servisu na istrski hitri cesti tik pred Puljem; po nekaj krogih po velikem parkirišču bencinskega servisa smo jo sicer res našli, a ob našem prihodu ni delovala. OK, iščemo naprej: še ena hitra polnilnica se nahaja na dvorišču Mazdinega trgovca na obrobju Pulja. Ko smo jo našli, je delovala, a je bila zasedena: v tesli z britanskimi registrskimi oznakami je sedel voznik in brskal po internetu. Malo sva se gledala, a nič zmenila, zato smo se odpeljali naprej, zložili prtljago iz avta in se lotili opravkov pred izplutjem.

VW ID.3 je sicer odličen potovalni avto.

Čez nekaj ur sem še enkrat poskusil srečo na Mazdinem dvorišču: našel sem prost priključek, hitro vtaknil kabel v vtičnico in odšel do bližnjega trgovskega centra. Ura nakupovanja in osvežitev s pijačo v bližnjem bifeju je bilo dovolj za 100 km dodatnega dosega (namesto s 50 kW je polnilnica polnila naš avto s 25 kW) - in pomirjen sem pospravil ID.3 v senco ter naslednje jutro odplul na odprto morje. Mimogrede, polnilnica, ki jo je postavil hrvaški Telekom (HRT), omogoča “roaming” oziroma “gostovanje”, zato je bila za polnjenje dovolj kartica Moon Charge, ki nam jo je zagotovil Porsche Slovenija.  

Po našem povratku nas je od saharskega peska umazan ID.3 pričakal z enako količino energije v akumulatorju kot pred odhodom - in dosegom približno 200 km. Do Ljubljane se je bilo treba torej še enkrat ustaviti. Znova nam je bila v pomoč aplikacija Chargemap, ki je v Kozini našla hitro polnilnico na bencinskem servisu MOL, ki je v neposredni bližini prikupne picerije. Malo manj kot ura polnjenja s 50 kW je napolnila akumulatorje ID.3 do vrha …

Uporabniki električnih avtomobilov vedo: brez dobre aplikacije oziroma iskalnika električnih polnilnic na pametnem mobilniku se ne odpravljamo na daljše poti in v tuje države. Mimogrede, polnilnica, ki jo je postavil hrvaški Telekom (HRT), omogoča “roaming” oziroma “gostovanje”, zato je bila za polnjenje dovolj kartica Moon Charge, ki nam jo je zagotovil Porsche Slovenija.

Z električnim avtom na morje?

Dokler je morski cilj znotraj dosega zalogovnika energije, je to mogoče brez težav in pretiranih skrbi. Celo na Hrvaškem, ki je pri električni mobilnosti vendarle nekaj let za Slovenijo, ni težko najti električnega priključka. A naš zapis bi bil zagotovo drugačen, če bi se odpravili kam dlje na jug in bi morali iskati elektriko pred končnim ciljem: po poročanju naših kolegov je ob počitniški gneči na cestah ob glavnih prometnicah proti jugu Jadrana težko najti prost električni priključek, čakanje nanj pa lahko seveda bistveno podaljša pot na počitnice. A tudi to bomo še raziskali …

Temno siva barva - pri VW ji rečejo manganovo siva - je res videti imenitno, a se v poletni vročini zaradi nje avto zelo hitro segreva, hkrati pa je tudi zelo hitro videti umazan.

Vozniški zapiski

ID.3 je odličen potovalni avto: vožnja je tiha, klimatska naprava učinkovita tudi v najbolj vročih dneh, vzmetenje pa ostane uravnoteženo tudi ob polni obremenitvi avta s počitniško prtljago.
Radijski sprejemnik v ID.3 - lovi tako frekvence FM območja kot digitalni signal DAB+ - je zelo dober: slovenske digitalne radijske postaje lovi daleč v notranjosti (hrvaške) Istre.
ID.3 je po vseh merilih prostoren avto in v potniški kabini ima res skoraj toliko prostora kot VW passat. Drugače je v prtljažniku, ki s 385 litri ni najbolj primeren za potovanje na počitnice: je dokaj plitek in ob velikih količinah prtljage je treba prekrivno polico pustiti doma. V zameno za nekaj dodatnih litrov prtljažnega prostora bi se z lahkoto odrekli nekaj centimetrom prostora za kolena na zadnji klopi.

 

Ključne besede


TestTest avtaElektrikaElektromobilnostsupertestelektrični avtomobiliVolkswagenpod drobnogledomvolkswagen ID.3