Hyundaijev najzmogljivejši cestni oziroma športni terenec s svojo močjo in mišičastim videzom spominja na filmskega barbara Konana. Med ovinki je malce divji, a hkrati odlično obvladljiv avto.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Bit vozniško najbolj razburljive kone je združitev prednosti cestnega terenca z zmogljivostmi športnega avtomobila. Pravi vozniški puristi ob tem utegnejo vihati nosove, a kona N je hudimano zmogljiv avto, ki v prvem ovinku lahko razreši vozniško depresijo. Dlje kot se voziš s tem avtomobilom, več smisla dobiva njegov uporabno-tehnološki format. Ohranja vse prednosti cestnega terenca vključno z višjim sedežnim položajem, dodaja pa športno vodljivost, odlične pospeške in teatralen dirkaški zvok. Kona N z izostreno aerodinamiko in poudarjenimi karoserijskimi mišicami izžareva tehnično drznost športnega avtomobila. Takoj ko jo zagledaš, začutiš veš, da z njo ni šale.
Na zahtevo se odzove silovito
Spoštljivih 280 “konjev” dvolitrskega turbo štirivaljnika se na zahtevo ob vklopu N programa odzove silovito: kona v hipu spremeni značaj in se iz družinskega križanca prelevi v vozniško dirkaško igračo. Ob tem velja opozoriti: za poln izkoristek vsega, kar kona N ponuja kot športni avtomobil, je treba imeti trezno glavo in - dirkališče, kjer ni pešcev, kolesarjev in drugih vozil. Na avtocesti ali magistralki so športne nastavitve podvozja, motorja in menjalnika predivje - in zato naporne in neudobne. Kona takrat res postane preveč neposredna, skoraj dirkaška, in neusmiljeno čvrsta. Potniki se bodo hitro pritožili nad sunki pospeškov in pojemkov ter ob tresočih bradah zaradi trdo nastavljenega blaženja športnega programa prosili za umiritev tempa. Tudi voznik mora biti pripravljen in na izhodu iz ovinka odločno zgrabiti avto. Navor kljub posredovanju diferencialne zapore želi iztrgati volan iz rok. Vse skupaj res postane malce divje. Vsi sistemi, ki bdijo nad stabilnostjo avta in učinkovitostjo prenosa navora na podlago, imajo precej dela in predvsem na mokri cesti bi prav prišel štirikolesni pogon, ki ga kona N ne ponuja. Kona N med ovinki ni tako ostra in natančna kot i30 N, a še vedno prvovrstno obvladuje smer, četudi linija vožnje zahteva hitro večkratno zaporedno spremembo smeri.
Vrhunski menjalnik
Na cesti nemalokrat prav pride velika zaloga navora (392 Nm), ki je na voljo od 2000 pa vse do 4700 vrt./min., saj odlična prožnost motorja ob prvovrstni podpori novega in bliskovito hitrega 8-stopenskega DCT N menjalnika omogoča varna prehitevanja tudi tam, kjer je za običajne avtomobile premalo prostora za zalet. Menjalnik deluje res odlično. Dva seta sklopk sta potopljena v oljni kopeli, dve električni črpalki pa poskrbita za manj trenja med gibljivimi deli menjalnika. Menjalnik je tako hitrejši in zelo odporen proti pregrevanju. Poleg tega ima menjalnik še dodatne funkcije za optimalno prestavljanje - navzgor in navzdol - brez izgub na dirkališču. Najbolj očitno posredovanje omogoča funkcija N Grin Shift (NGS). Ta za 20 sekund poveča zmogljivost motorja in menjalnika DCT, da ta takoj prestavi navzdol v najnižjo primerno prestavo glede na hitrost vožnje.
Vozniškemu znanju in razmeram na cesti se kona N zna prilagoditi še z izdatnimi nastavitvami sistema ESC in nadzora zdrsa. Kabina ni izrazito športna. Ponuja dobra športna sedeža, slovenske menije osrednjega komunikacijskega zaslona in prilagodljive merilnike, ki na željo z atraktivno grafiko prikazujejo podatke povezane z motorjem, pospeški, polnilnim tlakom in časi na dirkališču.
Pod črto
Z vsemi sodobnimi komunikacijskimi veščinami v slovenščini, celovito varnostno opremo, udobnim vstopanjem ter 361-litrskim prtljažnikom je kona N lahko zmogljiv športni avto za vsak dan. Za ta denar boste težko dobili več užitkov, zmogljivosti in napredene tehnologije.
Všeč nam je +
zmogljiv in prožen motor, odziven menjalnik, zvok, zmogljivosti, izdatna varnostna oprema, 5 let garancije brez omejitve kilometrov
Ni nam všeč -
brez možnosti štirikolesnega pogona, (pre)trdo vzmetenje pri običajni vožnji
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 206 kW (280 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 392 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, elektronska diferencialna zapora, avtomatiziran 8-stopenjski DCT menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 421,5 cm, širina: 180 cm, višina: 156,5 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1617 kg, dovoljena skupna masa: 2010 kg, prtljažnik: 361 – 1143 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 240 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,5 l/100 km, izpust CO2: 194 g/km, poraba na testu: 9,7 l/100 km. |
Cena: | Hyundai Avto Trade: 37.900 EUR |
Izostrena v ovinkih Nürburgringa
Hyundai je s svojimi športnimi modeli N presenetil tekmece in navdušil avtomobilske zanesenjake. Ko so ob dirkališču Nürburgring postavili še svoj N testni center, je bilo hitro jasno, da njihov N program ne bo muha enodnevnica. Kdor si želi v novih sterilnih časih mobilnosti ohraniti nekaj najbolj pristne vozniške razburljivosti, a hkrati imeti praktičen in varnostno odlično opremljen avto, bo v koni N našel točno to. Za manj kot 40 tisočakov ponuja pravo razmerje med zmogljivostmi, tehnologijo in uporabnostjo. To je največja prednost tega avtomobila.
Ob tem ne gre pozabiti, da so testni vozniki v fazi razvoja tega avtomobila z njim na legendarni Severni zanki dirkališča Nürburgring na meji zmogljivosti prevozili prevozili vsaj 480 testnih krogov. Krog je je dolg 20,8 km in ima 73 ovinkov. Tak test tako obremeni materiale in tehniko kot bi z običajnim avtomobilom prevozili več kot 180.000 kilometrov. Tudi zato Hyundai za resen športni avtomobil zagotavlja 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. Za boljšo predstavo, kako resno na N oddelku vzamejo zanesljivost in vzdržljivost svojih atletov, dovolj pove podatek, da je novi 8-stopenjski avtomatiziran menjalnik N DCT pred serijsko vgradnjo na Nürburgringu prevozil kar 1350 dirkaških krogov.