Kratek test: Seat ateca style 1,5 TSI DSG

Test

Medgeneracijski avto - skoraj idealen format družinskega avtomobila za vse generacije voznikov.


Vsestransko uporabna seat ateca s prostorno kabino, velikim 510-litrskim prtljažnikom in zelo dobrimi voznimi lastnostmi predstavlja skoraj idealen format družinskega avtomobila za vse generacije voznikov.

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
Varnost in oprema 3/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Oblikovni pospešek

Prenova je ateci dodala nekaj oblikovnega pospeška, da predvsem z novo masko in odličnima serijskima LED žarometoma lažje sledi najnovejšim “hišnim” trendom, ki jih pri Seatu trenutno narekuje najnovejši leon. Precej pomembnejši je tehnološki del prenove, zaradi katerega je ateca vozniško še bolj prijazen avtomobili, saj ponuja širši nabor dobro delujočih varnostnih vozniških pripomočkov. Za njih je seveda treba tudi nekoliko širše razpreti denarnico. Oprema style sodi v sredino ponudbe, a smo pri njej pogrešali vzvratno kamero. Za aktivni radarski tempomat nove generacije, ki zna v gneči v sodelovanju z DSG menjalnikom tudi zavirati do popolne zaustavitve in ponovno speljati, sistem aktivnega prilagajanja svetlobnega snopa žarometov in aktivno pomoč pri nadzoru smeri znotraj meja voznega pasu je treba dodati 500 evrov. 

Ateca sicer ponuja tudi prilagodljive digitalne merilnike, a testni avto je imel odlično pregledne analogne. Pohvalimo tudi dejstvo, da so na sredinski konzoli ostala vsa ključna stikala za upravljanje z najbolj pomembnimi funkcijami avtomobila. Celo pod 8,25-palčnim zaslonom je nameščenih 6 mehanskih stikal, ki vsako kot bližnjica posebej prikliče posamezen meni oziroma vsebinski sklop digitalnega vmesnika. Ta pa ima še precej rezerve pri odzivnosti in stabilnosti določenih funkcij.

Vozniško odličen avto

Svojo vsestranskost ateca podčrtuje z zelo dobrimi voznimi lastnostmi. Vožnja je lahkotna in vodenje avtomobila je kljub cestno-terenski oddaljenosti od tal zelo natančno. Podvozje predstavlja prepričljiv kompromis med dinamiko in udobjem. Lega na cesti je zelo dobra, vzmetenje zelo učinkovito. Ateca se tudi brez štirikolesnega pogona ne ustraši makadama. Pohvalo si zasluži tudi preverjeni 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik. Ta je povsem dovolj močan in prijetno odziven oziroma prožen, saj največji navor (250 Nm) ponuja v razponu od 1500 do 3500 vrtljajev. Kljub temu, da še ni moderno elektrificiran, zna z gorivom varčevati ob pomoči sistema za izklop dveh valjev pri umirjeni vožnji - to se zgodi povsem nezaznavno. Bolj zaznavno se izklopi valjev izrazijo pri porabi goriva. Varčni vozniki bodo na relacijskih vožnjah porabo goriva obdržali tudi pod šestimi litri, naš test pa smo končali s povprečno porabo 6,7 l goriva na 100 km.

V kabini ateca pohvale zasluži za ergonomsko doslednost, odlične sedeže in voznikov delovni prostor, ki ohranja praktično in uporabniško prijazno razmerje med analognim in digitalnim svetom. Zato je ateca še vedno eden najbolj vsestranskih seatov, nekakšen medgeneracijski avto, ki zna zadovoljiti najširši krog vozniških okusov. Z racionalno izbranimi doplačili je za 30 tisočakov mogoče dobiti zelo prepričljiv družinski avto, ki izstopa z oblikovno in vozno dinamiko.

Tudi če si pri ateci ne odločite za različico s štirikolesnim pogonom, avto prepriča z večjo oddaljenostjo od tal in zelo dobro uravnoteženim podvozjem, ki omogoča suverene vozne lastnosti tudi na makadamskih cestah.

Pod črto …

Klasično motorizirana, všečno oblikovana in vsestransko uporabna ateca ostaja eden najbolj konkurenčnih tekmecev v razredu kompaktnih cestnih terencev.

Všeč nam je +

prostorna kabina, vozne lastnosti, prožen motor, velik prtljažnik, LED žarometi

Ni nam všeč -

brez vzvratne kamere, uglajenost menjalnika

S prenovo ateca krepi oblikovni značaj, pri katerem vse večjo vlogo igrajo svetlobna telesa. Žarometi ostajajo eden najbolj prepoznavnih Seatovih oblikovnih podpisov.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1498 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski ročni menjalnik DSG.
 Mere in masa: dolžina: 438,1  cm, širina: 184,1 cm, višina: 161,5  cm, medosna razdalja: 262,1  cm, masa praznega vozila: 1408  kg, dovoljena skupna masa: 1940  kg, prtljažnik: 510 - 1600 l, posoda za gorivo: 50 l.
 Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100  km, izpust CO2: 150  g/km, poraba na testu: 6,7  l/100 km.
 Cena: Porsche Slovenija: 28.422 EUR 

 

 

  

Ključne besede


Test avtaSeatcestni terenectest avtomobilaseat ateca